2017-10-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast

Vidare - finns det reella problem så finns det massvis med exempel i tråden på konstruktiva lösningar som postats. Hur påverkas debatten i denna tråd av att försöka fundera på vilken av 100 slumpmässiga metoder PM skulle kunnat använda för att sända en video från en burner-telefon på ett sätt så polisen har svårt att hitta videon?

.
Jag funderar på om han planerat filmningen (och därmed mordet). I så fall kan han ha köpt en ny icke spårbar mobil (kontantkort?). Han har filmat styckningen med alla skitiga äckliga detaljer och därefter sänt filmen till mobilen som han gömt nånstans på land. Därefter har han slängt sin ordinarie mobil i havet. Skulle han kunna vara så planerande, med tanke på hur satans klantigt han skött resten av detta?

Jag menar, han bar ju ner fogsvansen samma eftermiddag. Han kan ju ha kommit på den lysande idén ang mobilfilmning och kontantkortsmobil också när han ändå höll på. Det verkar som om han haft detta i tankarna mycket mycket länge och kanske har han förberett sig innan utifall ett tillfälle till ett reellt mord dök upp?
Citera
2017-10-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det var inte vad jag skrev. Det tillhör allmänbildningen att veta att gaser bildas vid förmultning.

En person som är expert på lyftkraft i vatten behöver inte veta exakt hur mycket vikter som behövs för att hålla kroppen nere när den förmultnar, men kan lätt räkna sig fram till hur mycket vikter som är tillräckligt för att tvinga kroppen nere. Om torson väger 50kg, kan maximalt 50kg gas bildas. Hur mycket vikter behöver du för att motverka lyftkraften hos 50kg gas? För en ubåtsingenjör är det inga konstigheter att göra ett överslag i huvudet.

Hursomhelst, min poäng var bara att illustrera att den store påstådde raket- och ubåtsingenjören är en bluff, vilket hans tidigare medarbetare vittnat om för länge sedan.
Vi har inte sett någonting som antyder att PM inte vet om att det bildas gaser. Vi har fått information om att han försökt pressa ihop KW:s överkropp - troligen för att försöka minska flytkraft från luft i lungorna. Vi har inte fullständig information om stickskador men kan inte utesluta att delar av sticken har varit avsedda att kunna släppa ut gas.

Och din poäng var snarast att du misslyckades med att sälja in din poäng eftersom den bygger på mer eller mindre lösa personliga antaganden du gjort.

Det intressanta du skriver är att 50kg kropp max kan producera 50kg gas. Men jag tror inte du exakt förstår betydelsen av det du skrev - flytkraften kommer inte från vikt utan från volym och densitet. Det innebär att tio liter gas av 1 bar tryck har högre flytkraft än om exakt samma gasmängd komprimeras till en liter. Tur är det, eftersom en 10-liters dykartub med 300 bars tryck ju är lika mycket luft som 3000 liter luft av 1 bar och en ballong med 3000 liter luft av 1 bar har en rent enorm flytkraft, medan en dykare inte behöver extrema mängder viktbälte för att få med sig den där dykartuben.

Så i slutändan behöver PM veta hur mycket kroppen sväller upp för att kunna skatta vilken densitet kroppen får.
Citera
2017-10-05, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du skrev att man inte dykt först. Därefter i ett senare inlägg att man gjort uppehåll. Hur ska du ha det? Inte lätt när du svänger på en femöring.
Det är redan väl dokumenterat att dykningar har skett, varefter ett antal personer klagat på att det händer för lite och undrar varför man inte dyker. Så det jag skrev avsåg att man inte dykt på ett antal dagar på grund av dåligt väder.
Citera
2017-10-05, 13:47
Medlem
Citat:
Vi har inte sett någonting som antyder att PM inte vet om att det bildas gaser. Vi har fått information om att han försökt pressa ihop KW:s överkropp - troligen för att försöka minska flytkraft från luft i lungorna. Vi har inte fullständig information om stickskador men kan inte utesluta att delar av sticken har varit avsedda att kunna släppa ut gas.
.
Jo, det "vet" vi ju. Det var en av de första rapporterna att man kunde konstatera att Madsen stuckit i torson i syfte att släppa ut luft. Man sa då inte det fruktansvärda att han med (troligen, min anm.) samma stickvapen misshandlat KM i könsdelarna dock. Men att han pressat torson, även detta i syfte att pressa ut luft, sa man också.
Citera
2017-10-05, 13:47
Medlem
Citat:
Det är redan väl dokumenterat att dykningar har skett, varefter ett antal personer klagat på att det händer för lite och undrar varför man inte dyker. Så det jag skrev avsåg att man inte dykt på ett antal dagar på grund av dåligt väder.
Lugnt. Missförstånd händer. Svårt med skriftspråk ibland.
Citera
2017-10-05, 14:18
Medlem
Citat:
Med tanke på att du dammsuger nätet efter artiklar om Madsen är det förvånande att du missat. Ja, järn är tungt, just därför kände sig säkert Madsen trygg med att dessa rör skulle tynga ner Kims torso. Aluminium skulle inte ens en femåring använda.

Åklagaren pekade på en rad omständigheter som är besvärande för Peter Madsen. Varför finns det sågspår på Kim Walls kropp? Varför kastade han sin egen mobil till havs, och varför återfanns inte Kim Walls telefon i ubåten?
Och hur kommer det sig att spår från de järnrör som använts för att tynga ned Kim Walls kropp matchar rör som finns i hans egen raketanläggning? Och varför hade han dragit av henne kläderna på underkroppen som senare hittats i ubåten

https://www.hd.se/2017-09-05/peter-madsen-jag-ville-inte-ha-en-dod-kropp-ombord
Med tanke på att man sällan använder järn annat än i t ex smide eller vid gjutning så kan man ifrågasätta denna information - normalt så förkommer järn i stållegeringar varvid man brukar prata om just stål. När ordet järn används så är det ofta av någon som inte bryr sig om att vara precis med vad man säger, vilket ju då i detta fallet innebär en tveksam källa.
Citera
2017-10-05, 14:22
Medlem
Citat:
Med tanke på att man sällan använder järn annat än i t ex smide eller vid gjutning så kan man ifrågasätta denna information - normalt så förkommer järn i stållegeringar varvid man brukar prata om just stål. När ordet järn används så är det ofta av någon som inte bryr sig om att vara precis med vad man säger, vilket ju då i detta fallet innebär en tveksam källa.
Jag är inte säker på att jag begriper ditt inlägg. MEN, det är järnrör som använts. Ni är välkomna att leta själva. Tyvärr är de danska artiklarna låsta och blivit plus-artiklar. Men jag har inte någon anledning att ljuga, och till skillnad från nån annan här så har jag inte "för mig" detta, utan jag VET.
Citera
2017-10-05, 14:26
Medlem
[quote=Merwinna|61974052]
Till Merwinna!
Graden av ADHD kan vara olika hos olika personer.
(Finns massor av ADHD-personer som har förmåga att fokusera och uppnå stor framgång inom ett speciellt område. )
Men vi släpper spekulationer om ADHD, jag skrev för övrigt att han uppträdde som ADHD-person.
Hans brott talar för sig- sexual-sadist, det är vad allt talar för.
Att han dessutom uppvisar beteenden som vi här bakom skärmarna tycker oss se- är en petitess-
hans tillvägagångsätt vid brottet/mordet ger svaret.
Beteendet när han blir haffad av polis -säger mycket om Madsen.
Även hans beteende vid de olika omhäktnings tillfällena, visar oss hur han hanterar sin nu- situation.
Ingen som skriver här har full insyn- men nu ligger han under lupp, och vi får vänta tills vi har
hela bilden av denne man-kejsaren utan kläder.
Att försvara en sådan grym handling, som han bevisligen begått är märkligt.
Däremot kan man alltid försöka att se personens övriga sidor, de bra sidorna som mixats med den dåliga- du tycks ha ivrigt försvarat Madsen, och kanske har du missat den information som hela tiden sipprat från polisen. De "hintade" i ett tidigt skede om att det rörde sig om mord, inte någon olycka med en lucka. Deidre är en kvinna i Madsens närhet som också bär sina skygglappar.
Alla hans övriga vänner och bekanta förstod och visste i ett tidigt skede att Madsen begått ett sadist-mord. En sammansatt o farlig person under den käcka ytan-det är Madsen.
Citera
2017-10-05, 14:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag är inte säker på att jag begriper ditt inlägg. MEN, det är järnrör som använts. Ni är välkomna att leta själva. Tyvärr är de danska artiklarna låsta och blivit plus-artiklar. Men jag har inte någon anledning att ljuga, och till skillnad från nån annan här så har jag inte "för mig" detta, utan jag VET.

Järn är för tungt för en enorm raketplattform som inte är stationär utan ska transporteras omkring. Dessutom står den utomhus vid hangaren till vardags, samt färdas på vatten där den får saltvattenstänk på sig också, och då skulle den rosta väldigt fort om den var av rent järn.

Svenska journalister kallar ju alla metallrör för "järnrör". "Järnrörsincidenten" med tre unga Sd-män handlade ju egentligen om aluminiumrör den också.

EDIT: nyfiken fråga förresten. Vad är det i Cellplasts inlägg som du inte förstår?
Senast redigerad av Merwinna 2017-10-05 kl. 14:30.
Citera
2017-10-05, 14:28
Medlem
Citat:
EN liten petitess. Är inte en intakt torso just intakt? Dvs hel. Den är ju totalt perforerad om jag förstått rätt. Både i bröst, buk och kring könsdelarna. Så intakt är nog inte rätt ord.
Ibland avses "komplett" när man säger intakt. Inga delar saknades på själva torson. Så rimligen inga bortskurna bröst.
Citera
2017-10-05, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Järn är för tungt för en enorm raketplattform som inte är stationär utan ska flyttas omkring varje gång. Dessutom står den utomhus vid hangaren till vardags, samt färdas på vatten där den får saltvattenstänk på sig också, och då skulle den rosta väldigt fort om den var av rent järn.
Kära nån. De hittades inte på raketen. De hittades på torson. Ingen har sagt vilket användningsområden dessa järnbitar hade i verkstaden. Är du fullständigt dum i huvudet eller vad händer när du läser ett inlägg?
Orka.
Citera
2017-10-05, 14:32
Medlem
Citat:
Jag funderar på om han planerat filmningen (och därmed mordet). I så fall kan han ha köpt en ny icke spårbar mobil (kontantkort?). Han har filmat styckningen med alla skitiga äckliga detaljer och därefter sänt filmen till mobilen som han gömt nånstans på land. Därefter har han slängt sin ordinarie mobil i havet. Skulle han kunna vara så planerande, med tanke på hur satans klantigt han skött resten av detta?

Jag menar, han bar ju ner fogsvansen samma eftermiddag. Han kan ju ha kommit på den lysande idén ang mobilfilmning och kontantkortsmobil också när han ändå höll på. Det verkar som om han haft detta i tankarna mycket mycket länge och kanske har han förberett sig innan utifall ett tillfälle till ett reellt mord dök upp?
Du sänder inte en film till en anonym telefon. Mobiloperatören kan hitta trafiken som går ut från PM:s vanliga telefon - så har det gått ut 100 MB till ett visst IP-nummer under natten så har polisen redan fått veta det. Har PM gjort uppladdningen via VPN-tjänst så måste polisen se var VPN-tjänsten finns och om det är möjligt för Dansk polis att kräva att få ut loggning var trafiken styrdes vidare. Och många VPN-tjänster säljer specifikt med argumentet att de inte loggar trafik.

Du sänder filmen från en anonym telefon, för att göra det svårare för polis/telebolag att identifiera rätt abonnemang och kunna börja söka igenom trafikdata. Och du behöver inte en telefon för att ta emot - du behöver ett konto någonstans. Sedan kan du låta en dator eller telefon hämta hem filmen från det kontot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in