2017-10-05, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Vad far en ca 40-arig kvinna att dejta en karl pa, vad är han? 67-68?

Nobelpristagaren Saul Bellow mötte sin femte och sista fru någon gång efter att han fyllt 70, kanske betydligt senare. Hon födde en dotter åt honom när han var...85.
Citera
2017-10-05, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nobelpristagaren Saul Bellow mötte sin femte och sista fru någon gång efter att han fyllt 70, kanske betydligt senare. Hon födde en dotter åt honom när han var...85.

Jaja...en golddigger....
Citera
2017-10-05, 11:40
Medlem
Citat:
Jaja...en golddigger....

Men man blir imponerad av hans potens, eller hur?
Citera
2017-10-05, 18:55
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Jaja...en golddigger....

Nej, kvinnor funkar så.
Män blir inte attraherade av 20, 30 år äldre kvinnor för att de är briljanta, intellektuella, lärda osv. Men kvinnor kan mycket väl bli störtkära i äldre män som de beundrar.
Det här är ett av de mest grundläggande skillnaderna mellan könen. Det är lite sorgligt att det är så men det är inget som går att moralisera bort.
Citera
2017-10-20, 09:39
Medlem
Helt förvånad över att hans och Ebbas son spelat mansrollen i en porrfilm, att deras barn skulle bli porrskådis kunde jag inte ens komma på ens som en tanke.
Citera
2017-10-20, 10:04
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shosha
Helt förvånad över att hans och Ebbas son spelat mansrollen i en porrfilm, att deras barn skulle bli porrskådis kunde jag inte ens komma på ens som en tanke.

Fast ingen "vanlig" porrfilm, utan en arty-feministisk variant. Inte ens Ebba verkar ha haft något att invända
Citera
2017-10-20, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Fast ingen "vanlig" porrfilm, utan en arty-feministisk variant. Inte ens Ebba verkar ha haft något att invända

Ändå, här pratar vi om en bok-elit-familj menar jag. Jättekontraster. Sen jag läste om detta har jag varit så förvånad så jag har försökt analysera det, om och om har jag hamnat på samma punkt, nämligen att han varit missnöjd med sina föräldrar under barndomen och nu vill göra revolt.
Citera
2017-10-20, 21:44
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shosha
Ändå, här pratar vi om en bok-elit-familj menar jag. Jättekontraster. Sen jag läste om detta har jag varit så förvånad så jag har försökt analysera det, om och om har jag hamnat på samma punkt, nämligen att han varit missnöjd med sina föräldrar under barndomen och nu vill göra revolt.

Hm, finns det nån logisk koppling mellan "missnöjd med sina föräldrar" och "göra porrfilm" som jag missat?
Håller med om att det är oväntat men enligt vad jag hört har föräldrarna inget emot det, och det handlar inte om en revolt heller utan en kul feministisk artsy grej.
Citera
2017-11-17, 10:16
Medlem
Griskissens avatar
Såg programmet med Horace och Liv häromdagen. Tror ni Horace fick ligga? Får definitivt de vibbarna...
Citera
2017-11-17, 10:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griskissen
Såg programmet med Horace och Liv häromdagen. Tror ni Horace fick ligga? Får definitivt de vibbarna...

Inte sett senaste avsnittet men hela förra säsongen borde ju gå emot Liv Strömqvists världsbild i och med att Horace i princip mainsplainade henne hela tiden och hon fick knappast komma till tals, plus att Horace är Sveriges största kulturman, något som Liv verkar gilla att göra narr av och hatar samtidigt, som hela det feministiska etablissemanget.
Citera
2017-11-17, 10:44
Medlem
Teleslingas avatar
Horace känns som en person som röker. Kan tänka mig att han och Kristina Lugn ofta tänt en påmaten-cigg efter torsdagsluncherna på Gyldene Freden. Titeln på hans roman Cigaretten efteråt från 2011, antyder också att han blossar. Gör han det?
Citera
2017-11-17, 10:57
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griskissen
Helt övertygad om det, hon fladdrade runt honom med förälskad blick. Men det är inte bara ligget som är bonus för henne, även om Horace säkert är mer karlakarl än de metrosexuella män som annars utgör kulturkretsen.
Utan det är den enorma credd som det medför att vara hålldam åt Sveriges djupaste kulturpersonlighet.
  • Karl-Gerhardstipediet 2016
  • Hedersdoktor vid Malmö högskola 2016
  • Lena Nyman-priset 2017
Är de utmärkelser som hon berikats med efter första omgången av programmet.
Säger inte att hon inte är värd dem, men att vänskapen med Horace inte legat ivägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in