Citat:
Ursprungligen postat av
OvanligtSpeciell
Nu säger han att han fick hjälp.
Sheriffen säger att det inte är troligt att han gjorde det på eget bevåg, vilket jag själv inte tror på, kolla på Breivik, han lyckades med flera gånger mer avancerat dåd och det helt själv och med en planering på mycket längre tid och Breivik är inte den skarpaste kniven. Bara extremt motiverad och förmåga att hålla saker för sig själv
Håller med dig, lät ganska spekulativt. Som jag nämnde tidigare tycker jag inte sheriff-typen verkar särskilt skärpt. Förstår inte riktigt varför han skulle behövt hjälp att införskaffa vapnen. De där kemikalierna kanske är en annan femma.
Men sen sa han ju också att det de arbetar på är frågan "Was there anyone helping him?" Alltså att de inte vet, men de vill få reda på det.
FBI(?)-killen: "no indications that this was terrorism". Ungefärligt citat.
SP ska ha skjutit typ 200 kulor genom dörren mot vakten, om jag hörde rätt. Anmärkningsvärt att han bara blev skadad i benet efter det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Precis. Joe bekräftar inte att Stephen fick hjälp, utan insinuerar att det är logiskt tänkbart att han fick hjälp på ett eller annat sätt. Men som du skriver så kan Stephen lika gärna planerat och utfört dådet helt själv.
Låter fan som du känner killen, med användandet av förnamnet.