2017-10-04, 23:04
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Enligt hans ex hade han tydligen tiden innan dådet blivit alltmer ovårdad och även tappat vikt, något som tyder på psykisk sjukdom. Någon form av demens kanske.
Har du någon länk?
Citera
2017-10-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nu talar vi iofs om en person som högst troligen redan bestämt sig för att dö och knappast behövde spara på krutet.

Sen pratade jag inte om ”de flesta” utan många.

Uppenbarligen fanns det pengar men i tråden verkar det som om vissa tror att han var i samma härad som Bill Gates.

Med amerikanska mått var han nog inte så "tät" som svenska sovjetmedborgare tror där hela lönen går i skatt och så får man tillbaka lite om man är lydig.
Han var ju pensionär men det finns ingen säker information om vad han arbetat med mer än att han sålt några fastigheter.
Kan han ha varit statsanställd?
Citera
2017-10-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Har du någon länk?

Finns ingen länk helt enkelt för att hans ex inte har uttalat sig. Däremot har hennes syster gjort det.

Lika oviktig info som grannar eller vänner som inte kände honom alls kan påstå ditten och datten.
Citera
2017-10-04, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Med amerikanska mått var han nog inte så "tät" som svenska sovjetmedborgare tror där hela lönen går i skatt och så får man tillbaka lite om man är lydig.
Han var ju pensionär men det finns ingen säker information om vad han arbetat med mer än att han sålt några fastigheter.
Kan han ha varit statsanställd?

Såg någonstans att några av hans jobb var hos IRS och även posten, så ja om det stämmer. Verkar ha haft många jobb men det är kanske inte så ovanligt för amerikaner. De jag känner har bytt jobb ganska ofta och ingen verkar tycka att det är konstigt. Definitivt inte om man jagar efter högre lön.
Citera
2017-10-04, 23:14
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Polisens bild visar inte någon muzzle flash suppressor. Du kanske skulle ta reda på hur en sådan ser ut innan du kommer med dina idiotkommentarer.

Kombinerad mynningsbroms/flamdämpare: https://minfil.org/P4J4B6cfb1/Flamdampare.jpg

Gissar på en 2.25" Daniel Defense Superior Suppression Device eller motsvarande.
Citera
2017-10-04, 23:26
Medlem
Hassan13371s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Detta är ju fria spekulationer från coachen helt enkelt spekulationer, utger mig inte för att vara en särskilt svårartad eller ens träffsäker analytiker men jag försöker ändå, mina feels är verkliga.

Om jag hade ett fasligt intresse av symaskiner och diverse symaskinsutövande och en dag i mitt liv verkligen skulle satsa allt på det där med symaskinandet, säg att jag en dag skulle tävla i det. Ja det var symaskinssy-VM och jag hade massor av grejer hemma, säg att jag hade 25 symaskiner och en hel garderob med nålar och diverse itll mina symaskiner. Då om jag nu verkligen skulle visa upp vad jag kunde och jag visste att det var den största och kanske till och med slutgiltiga uppvisningen då skulle jag velat haft ALLA symaskiner och ALLA nålar närvarande. För det fick bara INTE hända att jag satt där vid den viktiga stunden och saknade något jag hade hemma. Det skulle så att säga varit en rättmätig anledning att avsluta mitt liv om det hände, skulle inte klarat av att leva vidare efter det.

MEn det är bara jag det, fast jag tror att alla som verkligen brinner för något och ska utföra något stort tänker som mig här.

Jag gillar denna liknelsen!
GM hade kanske ingen riktig hobby förutom vapen.. och på ett eller annat sätt vill man väl visa upp vad man har ^^
Citera
2017-10-04, 23:30
Medlem
Här är en ny video med hans bror Eric. Här visar han verkligen känslor och snackar en hel del. En halvtimme rakt av.
https://www.youtube.com/watch?v=SPZFN6VFFow
Han berättar att han hade en tuff barndom. Pappan var en skitstövel som lämnade mamman.
Steve blev rik som vuxen. Han har försörjt familjen, både brodern själv och mamman. Brodern ansåg också att de 100.000 som Steve skulle skickat till Filippinerna var småpengar för Steve.
Han var alltså rejält förmögen och verkar ha varit mån om sin familj. Han tog hand om de han älskade säger brodern, men han hade inte så många vänner.
Citera
2017-10-04, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hassan13371
GM hade kanske ingen riktig hobby förutom vapen.. och på ett eller annat sätt vill man väl visa upp vad man har ^^

rolig teori, men isåfall varför lämnade han över 20 vapen hemma?
Citera
2017-10-04, 23:33
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCGI
Kombinerad mynningsbroms/flamdämpare: https://minfil.org/P4J4B6cfb1/Flamdampare.jpg

Gissar på en 2.25" Daniel Defense Superior Suppression Device eller motsvarande.

DD M4 V.11 finns i två versioner. En har kombinerad mynnings och flamdämpare den andra har mynningsdämpare. Tittar man på din bild ser man att pipan har samma grovlek som mynningsdämparen och då kan man utesluta den versionen som har kombinerad mynnings och flamdämpare. Min åsikt är att geväret på bilden är en DD fast med mynningsdämpare och inte med den kombinerade varianten.

Se själv:
https://danieldefense.com/firearms/caliber/5-56x45mm/daniel-defense-m4-carbine-v11-slw.html

Det är anmärkningsvärt att hans vapen har ett tioskottsmag instucket. Varför hade han ett så litet magasin?

Rättar mig själv, det sitter inget magasin i geväret.
Senast redigerad av Fuggetabowdit 2017-10-04 kl. 23:42.
Citera
2017-10-04, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hassan13371

Anledningen att jag kunde relatera så där riktigt bra var att jag själv har en hobby (som varken involverar att döda eller att sy på maskin) och om det verkligen kom till kritan skulle jag tänkt exakt så.

Att denna händelsen var det sista riktigt stora för honom kan väl ingen ifrågasätta, han skulle trots allt dö i anslutning till det. Och när en person är så pass normbrytande att hen ens tar ett liv så har hen redan gått kraftigt över gränsen, så man kan säga att han genom att bara ta ett liv verkligen har "committat". Skit i det där sista om ni inte fattar, det kanske råkar förstöra mitt flow.

Jaja massmördarentusiastvänner nu är det dags för att runda av för dagen.
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-04 kl. 23:36.
Citera
2017-10-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Flera tror inte på min förklaring att GM tyckte om att döda. Punkt slut.
Till skillnad från Breivik som hade en ANNAN agenda.

Frågan är då VARFÖR han gillade att döda. Det måste finnas ett skäl till detta.
Citera
2017-10-04, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
DD M4 V.11 finns i två versioner. En har kombinerad mynnings och flamdämpare den andra har mynningsdämpare. Tittar man på din bild ser man att pipan har samma grovlek som mynningsdämparen och då kan man utesluta den versionen som har kombinerad mynnings och flamdämpare. Min åsikt är att geväret på bilden är en DD fast med mynningsdämpare och inte med den kombinerade varianten.

Se själv:
https://danieldefense.com/firearms/caliber/5-56x45mm/daniel-defense-m4-carbine-v11-slw.html

Det är anmärkningsvärt att hans vapen har ett tioskottsmag instucket. Varför hade han ett så litet magasin?

det finns ingenting som heter mynningsdämpare

Det finns flamdämpare, mynningsbroms och ljuddämpare

Vapnet på bilden har inget magasin övht, magasinet ligger på disken ovanför vapnet. Det du tror är ett 10skottsmagasin är magasinbrunnen.
Senast redigerad av metoukor 2017-10-04 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in