2017-10-04, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
idiotjävel

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
EDIT: Lapptvåa...

Förvisso lapptrea, men jag skulle nog tillägga att det dessutom känns osannolikt att det skulle handla om ett självmordsbrev. Tänker mig att sådana normalt inte skrivs på ett så slarvigt och hastigt påkommet sätt, så att säga. Finns det ett brev finns det nog snarare i hans hus, eller kanske medtaget till hotellrummet.

Sedan att det passerat en del tid mellan skjutandet, skjutandet av vakten och självmordet: jag ser inte det som särskilt underligt. Visst, han hade nog kunnat skjuta en del till. Men kanske kom han till nån slags insikt om hur jävla sjukt det var som han gjorde. Eller han ville han nån slags "stilla stund" för sig själv innan han avslutade allt. Spekulationer, visst, men poängen är att elduppehållet knappast behöver ses som någon större gåta.

Citat:
Ursprungligen postat av Juppido
Men han har ändå placerat ett askfat ovanpå lappen, antagligen för att den inte ska blåsa ut pga vinddraget. Så att lappen är någon form av förklaring ser jag ändå som lite trolig

Ok, där har du en poäng (med askfatet). Men ändå, min magkänsla säger mig att det inte var ett självmordsbrev. Men vi får väl se. Kanske.
Senast redigerad av fryskyl 2017-10-04 kl. 20:29.
Citera
2017-10-04, 20:27
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juppido
Men han har ändå placerat ett askfat ovanpå lappen, antagligen för att den inte ska blåsa ut pga vinddraget. Så att lappen är någon form av förklaring ser jag ändå som lite trolig

Visst, den kan förstås ha någon koppling till det här. Min poäng var bara att man inte ens fastställt att det är någon "självmordslapp" och än mindre har man uttalat sig om vad som stod skrivet på den, om något.
Citera
2017-10-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit

Jag har aldrig sett en flame-flame-suppressor. Har du den på toaletten?

HAha den va faktiskt rolig

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Tack för att du hjälper mig bekämpa trollet.

Där på videon syns det bra. Jag kan bara skratta åt idioterna som tror att ett är vapnet som syns från taxi videon.

Den hade precis som detta vapen ett tillägg som hindrar att det syns någon flamma.

Jag har tjafsat med folk sen igår om det där och den länken(av många andra) postade jag igår.

Folk vet inte hur vapen fungerar men har förbaskat starka åsikter som dom måste basundera ut,
Citera
2017-10-04, 20:28
Medlem
False Flagg?? Verkar lite för avancerat av en ensam man utan tidigare vapenintresse.
Citera
2017-10-04, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
https://www.youtube.com/watch?v=9OzcNR-Ao00
Du har redan fått den förnämliga länken och kommenterat den rabiat eftersom du hatar Stefan Molyneux som gjort den.

Sammanfattar GMs bakgrund mycket väl.
Där har du även svaret på din nya fråga. Alla syskon är pojkar.

Du kommenterade och hatade utan att se länken?

Inget av det Stefan Bullisham säger lyssnar jag på, hörde honom mest säga att hans mor var en ond häxa fast att hon hade uppfostrat alla barnen för att hon hade varit ihop med en psykopat.
Stefan bullyshames agenda kan jag.

Jag lyssnar men jag tror givetvis inte på något, hans manipulerande har visat sig vara fundamentalt förut så ta något han säger seriöst förutom det som är allmänt erkänt är att öppna en hel myrstack med faror.
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-04 kl. 20:30.
Citera
2017-10-04, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej. Det enda som vet i nuläget är polisen inte funnit något motiv.

Ja det ar sant. Av nagon anledning har det tagit relativ lang tid att finna. Alla familjer med sina doda kommer att krava att den fullstandiga sanningen kommer fram. Motivet.
Citera
2017-10-04, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Att det du har sett som är postat av ditt största fan Dan Blizterianafaf* visar det du och de andra konspiratoriska fanboysen påstår att den visar. Men låt oss lita på Dan, han verkar schyst, har han dragit tillbaks att han såg hjärnor flyga?

jag visste inte vem den här Dan va förrns igår, men det han sa var väl typ "a girl next to me got shot in the fucking head"?

Fö förstår jag inte varför vi diskuterar det här mansbarnet Dan? hans klipp tillför ju ingenting? eller har jag missat nånting?
Citera
2017-10-04, 20:30
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Finns inga, för det är inte sant.

"The LA Times reports that four high-performance Daniel Defense rifles were found in his hotel room.

They feature a muzzle flash suppressor, making it more difficult to tell where the weapon is being fired from."

snälla. Tror du inte på något av det här, gå till Konspirationsteori forumet istället

Polisens bild visar inte någon muzzle flash suppressor. Du kanske skulle ta reda på hur en sådan ser ut innan du kommer med dina idiotkommentarer.
Citera
2017-10-04, 20:31
Medlem
Jofs avatar
Folk letar efter motiv, anledning.
Dom har inte fattat att folk kan göra detta av ren djävulskap. Ingen konstigt ovanligt eller märkvärdigt med det.
Vi ser dagligen brott som begås av denna anledning. För att man kan.
Citera
2017-10-04, 20:31
Medlem
Han måste ju ha släpat upp de flesta vapnen samma dag eller så har han nekat städning under hela vistelsen vilket säkert händer då och då utan att personalen larmar. I sviterna betalar man för diskretion.
Citera
2017-10-04, 20:32
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vad är skumt? Är det inte bättre att du förklarar ditt case än att hänvisa till dina hjärnspöken?

Är det verkligen ”skumt” att annonser ser liknande ut när dom söker samma sak, statister, hus- eller bilköpare, knullkompisar eller vad som helst?

Skumt att bägge annonser innan Sandy Hook och Las Vegas var formulerade på precis samma sätt.

Visst är det skumt när två likadana annonser dyker upp innan masskjutningar, sedan kan ju detta självklart vara ett sammanträffande men ser man tillbaks på alla oklarheter runt denna incident så börjar man se ett klart samband. Just nu befinner vi oss här:
  • En mystisk gäst besökte Paddock innan skjutningen
  • Ett vittne som bodde i rummet intill Paddock är bombsäker på att han såg polis skjuta ihjäl någon med en security-jacka vilket motsäger den officiella versionen om att vakten blev skjuten av Paddock
  • Flertalet videoklipp som visar skotteld från våningar under Paddocks rum. Tydligen så kan man öppna fönstrena på lägre våningar.
  • Vittnesmål som säger att en kvinna gick runt bland publiken innan skotten började och skrek att alla skulle dö.
Citera
2017-10-04, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
jag visste inte vem den här Dan va förrns igår, men det han sa var väl typ "a girl next to me got shot in the fucking head"?

Fö förstår jag inte varför vi diskuterar det här mansbarnet Dan? hans klipp tillför ju ingenting? eller har jag missat nånting?

Blizzerian är känd som en stor auktoritet på hur man bemöter kvinnor om man är lite av typen mgtow-fanboy typen.

Blizzerian sa bokstavligen att han såg en tjej bredvid sig bli skjuten i huvudet och han såg hjärnan hänga ut.
Sedan gick han hem då han inte hade något att tillföra. Medan andra sägs ha kastat sig framför främlingar för att rädda dem. Men 2017 är det fortfarande Dan Blizzerian som är the good guy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in