2017-10-04, 22:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det kan man göra utan att nämna några namn och jag tror de flesta i USA är hyffsat kritiska till vad staten säger
Om man anser sig ha indikationer på att endast EN gärningsman är inblandad, så är det det som gäller fram till att annat framkommer. Detta "annat" bör vidare vara av en art som är tillräckligt graverande för att alarmera allmänheten att det finns fler massmördare på fri fot i staden.

Citat:
Givetvis är det svårt och veta så här snabbt, allt handlar om spekulation just nu. Skall uppdatera mig ikväll och se åt vilket håll det går
Ja, det är precis vad jag säger. Vänta och se vad som spelar ut INNAN du tvärsäkert yttrar dig om saker du fortfarande inte kan veta.

Citat:
även om jag är ganska säker redan nu.
Som sagt ...

Citat:
Några saker men får återkomma då jag måste granska dem bättre, exempelivs motivet om det skulle vara en false flag eller att de skyddar den verkliga skurken
Ännu bättre om du istället har ett öppet sinne och förutsättningslöst bedömer situationen på vad som faktiskt har hänt. Det tar ett tag och kräver lite mer disciplin, men är avsevärt mer givande i längden.

Tro mig.
Citera
2017-10-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Skulle knappast förvåna mig, det har ju redan lagts upp (minst sagt obehagliga) bilder på den döde skytten samt vapnen, så om det även läcker film när han bär in vapen blir jag knappast överraskad.

Ja det är väl tur att dom kan få fram några bilder, annars hade väl tillochmed du börjat tvivla kanske.

Jag skulle bli överraskad om de kommer några såna videos, men jag hoppas på det.
Citera
2017-10-04, 22:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Ja det är väl tur att dom kan få fram några bilder, annars hade väl tillochmed du börjat tvivla kanske.

Jag skulle bli överraskad om de kommer några såna videos, men jag hoppas på det.

Nej just det skulle knappast få mig att tvivla en sekund - vad fan är problemet med att bära in ett par väskor på ett hotell under några dagar? Det är ju en minst sagt förväntad händelse som sker precis hela tiden och knappast lär väcka ens en tillstymmelse till misstanke..
Citera
2017-10-04, 22:15
Medlem
Citat:
Nej just det skulle knappast få mig att tvivla en sekund - vad fan är problemet med att bära in ett par väskor på ett hotell under några dagar? Det är ju en minst sagt förväntad händelse som sker precis hela tiden och knappast lär väcka ens en tillstymmelse till misstanke..

Nej det är inga problem alls. Jag vill bara se nån film på det, men det kommer väl snart.
Citera
2017-10-04, 22:21
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamalKamal
Fascinerande med dessa dåraktiga teorier.

Paddock hade flash supressor på sitt vapen, vilket gör att de visuella signaturerna vid avfyrningen blir svårare att upptäcka.

Det stämmer inte. På de vapnen som MSM rapporterat om, och som de (polisen) säger tillhörde Paddock, har s k "muzzle break" monterade, inte "muzzle hider". Det är två helt olika tillbehör.

Citat:
Så skulle de som ligger bakom denna extremt avancerade konspiration glömma att montera sådana på vapnena som påstås ha avfyrats på en lägre våning där ljus syntes? Extremt amatörmässigt i så fall.

Det spelar egentligen ingen roll för inga kulor har avfyrats från Mandalay Bay ner mot publiken. Diskussionen är hypotetisk till den graden att hade Paddock avfyrat vapen, men inte synts, då hade han behövt vara längre in i sviten. Men det går inte för då hade han skjutit i golvet om han försökt träffa folk. Vinkeln ner hade varit ur sikte "out of sight" p g a höjden. Så eftersom detta är omöjligt och samtidigt inga mynningsflammor syns från våning 32 så har inga skott därifrån avfyrats överhuvudtaget. Detta är väldigt enkelt.

Alla andra blinkande ljus är inte heller mynningsflammor för dessa fönster är hela och har varit hela sen skjutningen. Det är andra ljuskällor.

Citat:
Det påstås ju att han inte har militär bakgrund och att det krävs större kunnande för att kunna genomföra detta. Är det inte märkligt att de missade en sådan sak då?!

Paddock har inte skjutit på folk i publiken. Han har dock varit i sviten och skjutit genom dörren på säkerhetsvakter. Sen blev han likviderad innan SWAT-teamet hunnit upp av någon eller några. Säkert ca 45 minuter innan de kom fram upp.
Citera
2017-10-04, 22:21
Medlem
Annanukis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
[b]

Här en till väldigt talande video, med en crisis actor, som spelar väldigt dåligt, så uppenbart:

https://www.youtube.com/watch?v=pypZtS9xXhU

Kontot har avslutats så filmen är ej tillgänglig. För många som kommenterat att den är fake?
Citera
2017-10-04, 22:34
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Var hör du det?
Hur vet du att du inte hör eko?
Hur vet du att han stod upp?
Det är inte eko, lyssna:
https://youtu.be/Airit4kMaF8?t=90

Eko uppträder inte helt slumpmässigt.
Citera
2017-10-04, 22:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det stämmer inte. På de vapnen som MSM rapporterat om, och som de (polisen) säger tillhörde Paddock, har s k "muzzle break" monterade, inte "muzzle hider". Det är två helt olika tillbehör.
....

Sitter du bara och hittar på lite allteftersom??

While the exact extent of Paddock's cache is not yet clear, we know it included:

Four DDM4 rifles, the LA Times reports. Manufactured by Daniel Defense, the rifle features a muzzle flash suppressor, making it harder to tell where the weapon is being fired from.

Three FN-15 rifles. Made by FN America, they also feature a muzzle flash suppressor and 'H buffer system', which reduces recoil and increases accuracy.
https://www.google.se/amp/www.dailymail.co.uk/news/article-4944234/amp/Two-23-rifles-inside-Stephen-Paddock-s-room.html
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-10-04 kl. 22:39.
Citera
2017-10-04, 22:39
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Sitter du bara och hittar på lite allteftersom??

While the exact extent of Paddock's cache is not yet clear, we know it included:

Four DDM4 rifles, the LA Times reports. Manufactured by Daniel Defense, the rifle features a muzzle flash suppressor, making it harder to tell where the weapon is being fired from.

Three FN-15 rifles. Made by FN America, they also feature a muzzle flash suppressor and 'H buffer system', which reduces recoil and increases accuracy.

Ännu en gång...en "muzzle flash supressor/break" är inte en "muzzle/flash hider".

Flash Hider VS Muzzle Brake
https://www.youtube.com/watch?v=mqY5HAlQ1yc
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-10-04 kl. 22:42.
Citera
2017-10-04, 22:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ännu en gång...en "muzzle flash supressor/break" är inte en "muzzle hinder".

Flash Hider VS Muzzle Brake
https://www.youtube.com/watch?v=mqY5HAlQ1yc

Nej du har fel, en flash supressor är inte samma sak som en muzzle break...:

A flash suppressor, also known as a flash guard, flash eliminator, flash hider, or flash cone, is a device attached to the muzzle of a rifle that reduces its visible signature while firing..

A flash suppressor is different from a muzzle brake, although they are typically mounted in the same position and sometimes confused with each other. While the former is intended to reduce visible flash, a muzzle brake is designed to reduce recoil inherent to large cartridges and typically does not reduce visible flash
Citera
2017-10-04, 22:46
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Nej du har fel, en flash supressor är inte samma sak som en muzzle break...:

A flash suppressor, also known as a flash guard, flash eliminator, flash hider, or flash cone, is a device attached to the muzzle of a rifle that reduces its visible signature while firing..

A flash suppressor is different from a muzzle brake, although they are typically mounted in the same position and sometimes confused with each other. While the former is intended to reduce visible flash, a muzzle brake is designed to reduce recoil inherent to large cartridges and typically does not reduce visible flash

Bra, har du förstått nu? På vapnen som polisen säger är Paddocks så har de monterade muzzle supressors. D v s inte muzzle/flash hiders. Kolla klippet så förstår du.
Citera
2017-10-04, 22:48
Medlem
Citat:
Hur vet du att du inte hör eko?
Om det hade varit eko så hade alla skotten ekat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto