Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
idiotjävel
Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
EDIT: Lapptvåa...
Förvisso lapptrea, men jag skulle nog tillägga att det dessutom känns osannolikt att det skulle handla om ett självmordsbrev. Tänker mig att sådana normalt inte skrivs på ett så slarvigt och hastigt påkommet sätt, så att säga. Finns det ett brev finns det nog snarare i hans hus, eller kanske medtaget till hotellrummet.
Sedan att det passerat en del tid mellan skjutandet, skjutandet av vakten och självmordet: jag ser inte det som särskilt underligt. Visst, han hade nog kunnat skjuta en del till. Men kanske kom han till nån slags insikt om hur jävla sjukt det var som han gjorde. Eller han ville han nån slags "stilla stund" för sig själv innan han avslutade allt. Spekulationer, visst, men poängen är att elduppehållet knappast behöver ses som någon större gåta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Juppido
Men han har ändå placerat ett askfat ovanpå lappen, antagligen för att den inte ska blåsa ut pga vinddraget. Så att lappen är någon form av förklaring ser jag ändå som lite trolig
Ok, där har du en poäng (med askfatet). Men ändå, min magkänsla säger mig att det inte var ett självmordsbrev. Men vi får väl se. Kanske.