2017-10-04, 19:46
Medlem
Bengrots avatar
Amir är ju för fan från Iran! Han har ingen som helst rätt att ens få TUT, vad är det egentligen för nötter som jobbar på Mig-verket? Bara småflickor som röstar på vänstern?
Citera
2017-10-04, 19:55
Medlem
Rapport (09.38) https://www.svtplay.se/video/15403481/rapport/rapport-4-okt-19-30-1
"Han kallade mig för terrorist" .... Asså är det en nyhet vad någon lägger ut på twitter? Och att en ung man känner sig kränkt av en missförstådd tweet? Varför får bara den ena parten komma till tals isåfall? Och - om det nu anses vara en väsentlig nyhet i dagens flöde - varför visar man inte hela twitterposten och ursäkten, så att vi kan dra våra egna slutsatser. Skärpning SVT - såna här icke-nyheter gör hela er trovärdighet rasar ...
Citera
2017-10-04, 19:56
Medlem
NoTruces avatar
Vad jag vet är Khavari kvotflykting. Amir verkar vara en av alla dem som kunde traska igenom sjukt många säkra länder i strid med Dublinförordningen och ändå inkassera TUT. Undrar hur många som fått TUT på grund av desperation från Migrationsverkets sida.
Citera
2017-10-04, 20:11
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vad jag vet är Khavari kvotflykting. Amir verkar vara en av alla dem som kunde traska igenom sjukt många säkra länder i strid med Dublinförordningen och ändå inkassera TUT. Undrar hur många som fått TUT på grund av desperation från Migrationsverkets sida.
Kvotflyktingar? Som jag förstått det skickade familjen Khavari hit sin son som påstod att han var minderårig varför familjen kunde ta sig hit inom ramen för familjeåterförening.
Citera
2017-10-04, 20:15
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Kvotflyktingar? Som jag förstått det skickade familjen Khavari hit sin son som påstod att han var minderårig varför familjen kunde ta sig hit inom ramen för familjeåterförening.

Jag som missuppfattat. Här uppges det att det var via familjeåterförening:

Citat:
Fatemeh Khavari kom till Sverige 2015, men inte som en del av den stora flyktingvågen, utan tillsammans med sin familj, med uppehållstillstånd klart.

http://www.dn.se/sthlm/det-racker-inte-att-visa-sitt-stod-man-maste-gora-nagot/
Citera
2017-10-04, 20:26
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jo, och nu står terroristen Amir med offermin och säjer i Rapport att han inte kan bo i Sverige när politiker kallar honom terrorist varje dag.
Varje dag? Och av vilka politiker? Varför nappade inte intervjuaren på det?
Inte bo i Sverige? Synd...

Nå, det var tur för Amir att de inte angav den ålder han säger sig ha - 17 år. Hittills har jag bara sett stillbilder, men på tv såg han betydligt mycket äldre ut.

Det var inget bra uttalande av Mattias Karlsson, givetvis. Men Amir hycklar där han sitter och snyftar i sin offerkofta. Är det NÅGON som är ovarsam med orden så är det Amir. På twitter har han urskuldat våldtäktshot mot Hanif Balis flickvän, anklagat rektor Hamid för att vara associerad med militären (vilket säkert gjorde tillvaron för denne mer osäker), han har förespråkat mord på nazister och strött anklagelser om rasism/nazism omkring sig. Han har hotat med hembesök hos en politisk motståndare.

"Att kasta sten i glashus" kanske är ett uttryck Amir borde lära sig.
Citera
2017-10-04, 20:32
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Inte bo i Sverige? Synd...

Nå, det var tur för Amir att de inte angav den ålder han säger sig ha - 17 år. Hittills har jag bara sett stillbilder, men på tv såg han betydligt mycket äldre ut.

Det var inget bra uttalande av Mattias Karlsson, givetvis. Men Amir hycklar där han sitter och snyftar i sin offerkofta. Är det NÅGON som är ovarsam med orden så är det Amir. På twitter har han urskuldat våldtäktshot mot Hanif Balis flickvän, anklagat rektor Hamid för att vara associerad med militären (vilket säkert gjorde tillvaron för denne mer osäker), han har förespråkat mord på nazister och strött anklagelser om rasism/nazism omkring sig. Han har hotat med hembesök hos en politisk motståndare.

"Att kasta sten i glashus" kanske är ett uttryck Amir borde lära sig.

Då han likt Hanif Bali inte passerat nålsögat och blivit "husblatte" kommer han inte att ställas till svars för sina tweets. Visst kan man ursäkta mycket med språkförbistring, men det blir lite för många gånger för att det ska kännas helt kosher.
Citera
2017-10-04, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Rapport (09.38) https://www.svtplay.se/video/15403481/rapport/rapport-4-okt-19-30-1
"Han kallade mig för terrorist" .... Asså är det en nyhet vad någon lägger ut på twitter? Och att en ung man känner sig kränkt av en missförstådd tweet? Varför får bara den ena parten komma till tals isåfall? Och - om det nu anses vara en väsentlig nyhet i dagens flöde - varför visar man inte hela twitterposten och ursäkten, så att vi kan dra våra egna slutsatser. Skärpning SVT - såna här icke-nyheter gör hela er trovärdighet rasar ...

Jag tittade på inslaget och han säger att han kan inte bo i landet om någon politiker kallar honom terrorist eller illegal.

Välkommen till de lättkränktas land.

Nu vet vi hur vi ska göra när invandare kallar oss för div saker.
Citera
2017-10-04, 22:42
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Jag tittade på inslaget och han säger att han kan inte bo i landet om någon politiker kallar honom terrorist eller illegal.

Välkommen till de lättkränktas land.

Nu vet vi hur vi ska göra när invandare kallar oss för div saker.

Då kan han lämna landet Tror nog till och med en och annan flashbackare är villig att sponsra för en flygbiljett till Iran mot löfte att han inte återvänder till Sverige som migrant.
Citera
2017-10-05, 10:38
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon och Amir är marionetter, små maskotar för vänsterfolk som tränar inför valrörelsen. Det är verkligen hjärtlöst hur de används och är det några som bidrar till en ökad hotbild mot dem så är det sagda vänsterfolk.
Nu polisanmäler även Fatemeh Khavari:
Citat:
– Han kanske sa att han var ledsen för att de som har uppehållstillstånd inte räknas som illegala människor. Men han har förtalat hela den grupp som jag företräder, det handlar inte bara om mig och Amir.
Så... det är förtal att benämna människor som illegala?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BoL57/mattias-karlsson-anmals-igen-efter-kritiserat-inlagg
Citera
2017-10-05, 11:21
Medlem
Citat:
Nu polisanmäler även Fatemeh Khavari:

Så... det är förtal att benämna människor som illegala?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BoL57/mattias-karlsson-anmals-igen-efter-kritiserat-inlagg
De kastar definitivt glas i sitt egna glashus.
Rektor Hamid förtalas av Amir.
Då Amir VET att Hamid får betalt av militären i Afghanistan.
Hamid som både arbetar med ensamkommande flyktingar här i Sverige och hjälper studerande personer i Afghanistan!
Skäms Amir!
Vad säger Fatehme om denna film från. Mynttorget?
Då de hoppar på och håller fast en kille som vill filma?
"Journalist attackeras på Mynttorget".
https://www.youtube.com/watch?v=aCqttKYo6kY&sns=em
Citera
2017-10-05, 12:13
Medlem
Det är ganska svårt att dömas för förtal i Sverige.
Tror knappast att JK tar upp detta.
Det verkar ha haft hjälp av advokaten när de har polisanmält Mathias Karlsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in