2017-10-04, 16:13
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Idag dog jag lite inombords när jag såg sista avsnittet. ALLA där inne tror alltså på riktigt att det spelar någon roll i vilken ordning de drar korten !!??
Läser de över huvud taget matte i skolan längre eller vad håller de på med ?
Citera
2017-10-04, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Vet inte om utvecklingsstörd är en diagnos, men det är definitivt vad han är.

Kristian frågade om Anna sagt något till Emma hur han var i sängen. Tyder på att han har dåligt självförtroende i sängen. Tänk att fråga något sådant när man är 26 år.. man kanske var sådär osäker när man var 16-17 år.

Kan kolla på PH bara för att se det utifrån ett beteendevetenskapligt och social persoektiv. Hur folk fungerar i grupp.
Citera
2017-10-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Idag dog jag lite inombords när jag såg sista avsnittet. ALLA där inne tror alltså på riktigt att det spelar någon roll i vilken ordning de drar korten !!??

De har uppenbarligen läst mer än vad du har gjort.
Citera
Bannlyst
Citat:
Vad i ligger felet? Antog självklarheten i att det svarta kortet inte har dragits i något av exemplen och bara röda kort försvunnit successivt, men den slutledningsförmågan kanske är för mycket att begära? De visade ju vilken färg det var på kortet när de drog det.

Läs lite om sannolikhetslära..ju mer kort det är desto större chans har man.. var därför det kallades rysk roulette..
Citera
Bannlyst
Johannas pojkvän måste vara stolt över sin flickvän som knullade med Haidar nykter på morgonen Finns inte så mycket att skylla på där.
Citera
2017-10-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Läs lite om sannolikhetslära..ju mer kort det är desto större chans har man.. var därför det kallades rysk roulette..

Är ju precis vad jag sagt.

Upprepar:
Finns det 6 kort, varav 1 som är en dödskalle på så ser sannolikheten ut så här för att få dödskallen
1/6 (~16,7%) när alla 6 kort ligger på bordet
1/5 (20%) när 5 kort ligger på bordet
1/4 (25%) när 4 kort ligger på bordet
1/3 (~33,3%) när 3 kort ligger på bordet
1/2 (50%) när 2 kort ligger på bordet
1 (100%) när 1 kort ligger på bordet
Citera
2017-10-04, 16:50
Bannlyst
Citat:

De kanske blev tillsagda av produktionen att ta kort i turordning..
Citera
2017-10-04, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Johannas pojkvän måste vara stolt över sin flickvän som knullade med Haidar nykter på morgonen Finns inte så mycket att skylla på där.

Hon sa ju själv att hon var förälskad i Haidar så varför skämmas?
Citera
2017-10-04, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj

Så att knulla med någon onykter anses vara förmildrande?
Citera
2017-10-04, 16:55
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
De kanske blev tillsagda av produktionen att ta kort i turordning..
Jo men om det svarta kortet ligger slumpvis utlagt spelar det ju fortfarande ingen roll vem som börjar eller slutar.
Citera
2017-10-04, 16:56
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
De har uppenbarligen läst mer än vad du har gjort.
Det där får du nog förklara, jag ser fram emot svaret
Citera
2017-10-04, 17:04
Medlem
Citat:
Det där får du nog förklara, jag ser fram emot svaret

När Pierre går fram så finns det 6 kort (eller vad det nu var) på bordet, han har alltså 5 röda kort och 1 svart kort... med andra ord 5/6 sannolikhet att bli kvar i huset. Pierre gick fram, tog ett kort, det är rött och han visar det för gruppen.

Nu vet gruppen att det finns 5 kort på bordet, varav 1 kort fortfarande är det svarta. Isabell gick fram och tog ett kort, 4 kort är röda och gör att hon får stanna. Hon har alltså 4/5 sannolikhet till att få stanna. Hon drar ett rött kort och visar gruppen.

Nu vet gruppen att det finns 4 kort kvar på bordet varav ett kort är det svarta osv....

När Haidar ställer sig vid bordet så finns det 2 kort på bordet. 1 kort gör att han får stanna, 1 kort gör att han ryker. Hans sannolikhet är 1/2 att få stanna.

Menar du på fullt allvar att det kvittar för dig om du hade fått Haidars plats eller Pierres i turordningen? Att du har lika bra sannolikhet från båda turplatserna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in