2017-10-04, 13:50
Bannlyst
Väldigt komprometterande kring film-materialet som polisen har funnit, samt alla lögner och konstigheter kring fallet - som ställer mer frågor än ger svar. Börjar nu undra om han är inblandad i Darknet på något sätt. Nu förvånar mig inget mer. Tydligt är att Madsen är en hemlighetsfull man med möjligen ganska mycket "bisarra hemligheter " i sina sinnen. Här borde man nog nagelfara hans senaste årens förehavanden. Känns som att det är en helt ny nivå i ärendet.
Senast redigerad av Din farsas tand 2017-10-04 kl. 13:56. Anledning: .
Citera
2017-10-04, 13:53
Medlem
Starbacks avatar
Kan du begripa vad det är för rekonstruktion advokaten tjatar om? Ska åklagaren åka runt med Madsen på böljan den blå och Madsen ska peka på godtyckliga ställen i Öresund: "här slängde jag i en hand och litet längre bort, där, slängde jag iväg vänster underben". Tämligen meningslöst menar jag. Vi har ju pålitliga hundar.
Citera
2017-10-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

[...]

Visste han inte detta? Träffade M aldrig K:s pojkvän och vänner? Det är så lite vi har fått veta, och detta är viktiga uppgifter ju, för att vi ska kunna bedöma hur dum M egentligen var!

Hade han det? Blodet och övriga spår av mord och styckning fanns ju kvar i hans ubåt. Även om han inte blivit dömd, så hade det varit starka misstankar hos folk i allmänhet, som hade påverkat hans tillgång till sponsorer, gratisarbetare o.s.v.. Jag kan inte fatta hur en i övrigt så intelligent människa kunde vara så här korkad plötsligt!

Mina fetningar... Alltså du är så fast i dina övertygelser. Du har bestämt dig för att PM ÄR intelligent, så det spelar liksom ingen roll att han har gjort x antal saker som bevisar att han uppenbarligen INTE är särskilt intelligent, även om han kanske har stor kunskap om raketer och ubåtar. Att han vet mycket om dessa två områden betyder inte att denna "intelligens" automatiskt går generalisera och applicera på andra områden. Och nu har han ju bevisat om och om igen att han uppenbarligen INTE är den klaraste stjärnan på himlen. Men ändå kan du inte revidera din uppfattning, för du har bestämt dig, PM ÄR INTELLIGENT. Det är exakt samma mönster som du uppvisade när Picasso2 hade påstått något, vilket du "var tvungen att kolla vad tysken skrivit om", och när det visade sig att tysken höll med Picasso2, ja då var det inte DU som skulle fundera på din inställning till den användaren, utan det var Picasso2 som skulle överväga om hen inte skulle ge tysken mer creds. Bara för att du redan bestämt dig för att Picasso2 inte är trovärdig men tysken är det. Om du försöker vara lite mer flexibel i dina övertygelser ska du se att det blir mycket lättare att ta till sig ny information och syna denna utifrån ett objektivt perspektiv"

Citat:
Vet inte om ni redan har upptäckt detta i natt, men det Jacob Buch-Jepsen säger antyder att det handlar om kvinnor som avrättas i arabvärlden. Läste orden "stening" och "bränning" någon annanstans också, men kommer inte ihåg var. Men de orden tillsammans med "utlandet" ger starka indikationer på Mellanöstern. Kan vara IS-videor också.

[...]

Var läste du "stening" och "bränning"? Jag har läst "hängning" och "halshuggning". Nu tycker jag att det verkar som att du fabulerar. Kanske för att du är en kyrklig SD-tant som har svårt för muslimer och vill ta tillfället i akt att smutskasta arabvärlden?
Citera
2017-10-04, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
väldigt komprometterande kring film-materialet som polisen har funnit, samt alla lögner och konstigheter kring fallet. Bara nu undra om han är inblandad i darknet på ngt sätt. Nu förvånar mig inget mer. Tydligt är Madsen en hemlighetsfull man med kanske ganska mycket " hemligheter " i sina sinnen.
De där filmerna.... otäckt. En snuff-movie har en handling, det kan vara vad som helst. Men oftast har det en väldigt enkel handling. I slutet är det då meningen att en kvinna (oftast) dör. Och naturligtvis vet ju inte kvinnan som är med i filmen att hon kommer att dö. Att inneha såna filmer är vidrigt. Och man måste ju veta var man kan få tag på såna, vilket innebär intresse att rota rätt på dom. Och ladda hem. Med tanke på Madsens mörka sinne, så undrar man vad han mer är inblandad i. Dessa filmer har han inte spelat in själv. Men frågan är om han inte spelade in styckandet av Kim. Och att det är därför han slängde mobilen i sjön.
Citera
2017-10-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Kan du begripa vad det är för rekonstruktion advokaten tjatar om? Ska åklagaren åka runt med Madsen på böljan den blå och Madsen ska peka på godtyckliga ställen i Öresund: "här slängde jag i en hand och litet längre bort, där, slängde jag iväg vänster underben". Tämligen meningslöst menar jag. Vi har ju pålitliga hundar.
Rekonstruktionen borde gå till så att han får ta sig in i ubåten tillsammans med polisen och tekniker. Där skall han vallas och han skall då visa exakt vad som hände med den där luckan, hur Kim klättrade efter, hur han halkade, hur han släppte luckan. Han skall visa hur Kim föll och hur hon ramlade. Osv osv.
Citera
2017-10-04, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De där filmerna.... otäckt. En snuff-movie har en handling, det kan vara vad som helst. Men oftast har det en väldigt enkel handling. I slutet är det då meningen att en kvinna (oftast) dör. Och naturligtvis vet ju inte kvinnan som är med i filmen att hon kommer att dö. Att inneha såna filmer är vidrigt. Och man måste ju veta var man kan få tag på såna, vilket innebär intresse att rota rätt på dom. Och ladda hem. Med tanke på Madsens mörka sinne, så undrar man vad han mer är inblandad i. Dessa filmer har han inte spelat in själv. Men frågan är om han inte spelade in styckandet av Kim. Och att det är därför han slängde mobilen i sjön.

Fast snuff finns ju per definition inte, dvs att någon producerar en film med ett riktigt mord i syfte att tjäna pengar, filmer på avrättningar, krigsbrott mm räknas ju inte riktigt in hit. Gissar att åklagaren överdriver lite och sett välgjorda skräckfilmer? Det vore en sensation om man hittat riktiga filmer med handling och riktiga mord som producerats i syfte att tjäna pengar.
Citera
2017-10-04, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Precis, och det var det jag också tänkte på. Är han involverad i Darknet möjligen.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Vet inte om ni redan har upptäckt detta i natt, men det Jacob Buch-Jepsen säger antyder att det handlar om kvinnor som avrättas i arabvärlden. Läste orden "stening" och "bränning" någon annanstans också, men kommer inte ihåg var. Men de orden tillsammans med "utlandet" ger starka indikationer på Mellanöstern. Kan vara IS-videor också.

Nu VET vi ju att M har dödat K med sexualsadistiskt våld, men hade det inte varit för det så hade man kunnat hitta en godtagbar orsak till att spara på sådana vidoer. Nämligen för att använda som argument inför människor som tror att muslimer alltid är fina och goda människor, och tycker att vi ska importera fler av dem hit till Norden.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/drabschef-om-ubaadssagen-vi-overvejer-rekonstruere-forloebet

"Der er nogle meget alvorlige videoer om henrettelse af kvinder. Det er ægte videoer optaget i udlandet, siger Jacob Buch-Jepsen."

Men hur kunde han INTE inse det? Folk i allmänhet tycker ju att ubåtar är farliga och läskiga också, det är inget konstigt om folk blir oroliga när någon är försvunnen, sist sedd ombord på en ubåt. Och har det hänt en olycka med en sådan, då är det bråttom att hitta den!

Jag har också läst att han sov, vaknade fram på småtimmarna och upptäckte att K inte kommit hem. Självklart blev han orolig då - han måste ha tänkt att ubåten sjunkit och att M och K satt fast på havsbottnen medan luften stadigt blev sämre.

Merwinna, skriv inte att PM:s filmer innehöll stening och bränning utan att kunna visa upp en länk, en artikel kring detta. Starta inte en trådsanning utan backa upp dina påståenden. Annars tolkar jag det bara som att du drömt det hela.
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Men med tanke på att det kunde fastställas att underlivet fått 14 stick med knivliknande föremål (fy fan) i direkt anknytning till dödens inträffande (alltså antingen innan, samtidigt eller väldigt snabbt efter döden), är det egentligen så intressant nu längre huruvida de kan bevisa styckningen?

Han tycks ju redan mer eller mindre vara körd på allvarligare åtalspunkter nu. Dessutom har han ju redan erkänt brott mot griftefriden, som kan ge max 6 månader i Danmark av det jag har förstått. Det är väl knappast så att någon här inne i tråden ifrågasätter om han styckat Kim Wall? I så fall rätta mig gärna om jag har fel. Därför, finns det egentligen någon anledning att spekulera vidare i huruvida de tekniskt sett kan bevisa styckningen mer än av ren nyfikenhet på teknikaliteten (vilket är OK)?

Jo, för den juridiska processen och åklagarens bevisframställan under rättegången, är det mycket viktigt dels att kunna leda i bevis att Masen styckat kroppen eftersom han inte erkänner den delen, utan enbart brott mot griftefrid med reservation att han "begravde henne till sjöss" Dels är det viktigt med bevisvärderingen eftersom de inte kunnat fastställa dödsorsaken till 100%, ännu i alla fall.

Vet inte vad du menar med "teknikaliteter" ett brottmål består av teknisk bevisning samt indicier , vittnesmål och allt är lika viktigt. Att alla vi här och runtom i offentligheten är säkra på att "det är han" spelar mindre roll i rättsalen. Där ska åklagaren ha kristallklar framställan att det är ställt utom rimligt tvivel att Madsen styckat och mördat. Vi vill väl att han ska få så långt och rättvist straff som möjligt, helst inlåsning på livstid, så då väger alla detaljer tungt. Så ja, det är mycket intressant för mig att vrida o vända på de fakta o bevis som nu framkommit och då föreställa mig hur Madsen kommer att bete sig och argumentera mot.
Senast redigerad av PhDSalander 2017-10-04 kl. 14:02.
Citera
2017-10-04, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Fast snuff finns ju per definition inte, dvs att någon producerar en film med ett riktigt mord syfte att tjäna pengar, filmer på avrättningar, krigsbrott mm räknas ju inte riktigt in hit. Gissar att åklagaren överdriver lite och sett välgjorda skräckfilmer? Det vore en sensation om man hittat riktiga filmer med handling och riktiga mord som producerats i syfte att tjäna pengar.

Som det framgår enligt media: så är det inte skräckfilmer eller dito scener. Det är enligt danska åklagaren realistiska filmklipp. Du kan finna det på nätet ganska obehindrat, efter lite research.
Citera
2017-10-04, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Fast snuff finns ju per definition inte, dvs att någon producerar en film med ett riktigt mord i syfte att tjäna pengar, filmer på avrättningar, krigsbrott mm räknas ju inte riktigt in hit. Gissar att åklagaren överdriver lite och sett välgjorda skräckfilmer? Det vore en sensation om man hittat riktiga filmer med handling och riktiga mord som producerats i syfte att tjäna pengar.
Det är ju det det gör! Det är amatörfilmer, inte några stora produktioner. De kostar i princip inget alls att "producera". Men de tar in pengar genom att det kostar att ladda hem dom. Det finns en hel del folk därute som är beredda att betala en liten slant för att tillfredsställa sina sjuka intressen.
Citera
2017-10-04, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

Precis så är det: de ska åka omkring och Madsen peka runt rutten och ungefärliga tiderna; för att polisen sen ska kunna lägga pusselbitarna själv. Detta skrev jag om redan 2 veckor efter anhållandet: att man måste valla runt han i området. Inget konstigt med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in