Citat:
Ursprungligen postat av
Kanelgas
Men med tanke på att det kunde fastställas att underlivet fått 14 stick med knivliknande föremål (fy fan) i direkt anknytning till dödens inträffande (alltså antingen innan, samtidigt eller väldigt snabbt efter döden), är det egentligen så intressant nu längre huruvida de kan bevisa styckningen?
Han tycks ju redan mer eller mindre vara körd på allvarligare åtalspunkter nu. Dessutom har han ju redan erkänt brott mot griftefriden, som kan ge max 6 månader i Danmark av det jag har förstått. Det är väl knappast så att någon här inne i tråden ifrågasätter om han styckat Kim Wall? I så fall rätta mig gärna om jag har fel. Därför, finns det egentligen någon anledning att spekulera vidare i huruvida de tekniskt sett kan bevisa styckningen mer än av ren nyfikenhet på teknikaliteten (vilket är OK)?
Jo, för den juridiska processen och åklagarens bevisframställan under rättegången, är det mycket viktigt dels att kunna leda i bevis att Masen styckat kroppen eftersom han inte erkänner den delen, utan enbart brott mot griftefrid med reservation att han "begravde henne till sjöss" Dels är det viktigt med bevisvärderingen eftersom de inte kunnat fastställa dödsorsaken till 100%, ännu i alla fall.
Vet inte vad du menar med "teknikaliteter" ett brottmål består av teknisk bevisning samt indicier , vittnesmål och allt är lika viktigt. Att alla vi här och runtom i offentligheten är säkra på att "det är han" spelar mindre roll i rättsalen. Där ska åklagaren ha kristallklar framställan att det är ställt utom rimligt tvivel att Madsen styckat och mördat. Vi vill väl att han ska få så långt och rättvist straff som möjligt, helst inlåsning på livstid, så då väger alla detaljer tungt. Så ja, det är mycket intressant för mig att vrida o vända på de fakta o bevis som nu framkommit och då föreställa mig hur Madsen kommer att bete sig och argumentera mot.