2017-10-04, 12:26
Medlem
Har aldrig tagit droger i hela mitt liv men känner mer och mer att jag behöver något lugnande för att kunna fungera normalt och leva ett vanligt liv. Får extrem nervositet när jag är på resande fot och känner att allt hade kunnat fungera mycket bättre om jag kunde ta något typ av lugnande.

Tanken är att jag bara ska ta det vid dessa tillfällen och inte när jag är hemma och allt är "normalt". Har pratat med psykologer för att få hjälp med mitt problem men känner mer och mer att jag behöver hjälp på traven.

Vad fungerar bäst som ett lugnande utan att man ser påverkad ut? Valium? Benzo? Alkohol gör att min nervositet försvinner helt men har inte något lust att vara dyngrak hela tiden...
Citera
2017-10-04, 12:34
Medlem
Antivalents avatar
Börja med svagare grejjer som din läkare skriver ut och trappa successivt upp. Börja med Atarax.
Citera
2017-10-04, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geforce11
Har aldrig tagit droger i hela mitt liv men känner mer och mer att jag behöver något lugnande för att kunna fungera normalt och leva ett vanligt liv. Får extrem nervositet när jag är på resande fot och känner att allt hade kunnat fungera mycket bättre om jag kunde ta något typ av lugnande.

Tanken är att jag bara ska ta det vid dessa tillfällen och inte när jag är hemma och allt är "normalt". Har pratat med psykologer för att få hjälp med mitt problem men känner mer och mer att jag behöver hjälp på traven.

Vad fungerar bäst som ett lugnande utan att man ser påverkad ut? Valium? Benzo? Alkohol gör att min nervositet försvinner helt men har inte något lust att vara dyngrak hela tiden...
Betablockerare eller någon form av uppdatering av självförtroendet är vad som krävs och det är inte lite som krävs att uppdatera ett självförtroende?
Citera
2017-10-04, 12:39
Medlem
Buttersss avatar
Du kommer nog att tycka att jag är trångsynt och naiv, men det är trångsynt och naivt att vela ta något lugnande öht. Ska du ska operera kuken/könet förstår jag dig, men jag gjorde misstaget att få upp en tolerans för lugnande/benzo innan jag opererade min penis och gjorde operationen till ett av det djävligaste mansprovet i mitt liv. Jag rekommenderar dig att avstå något lugnande och låta livet härda dig van.
Senast redigerad av Butterss 2017-10-04 kl. 12:44.
Citera
2017-10-04, 12:43
Medlem
Bulkninjas avatar
Vet en person som på grund av sin redovisningsångest tog en tablett flunitrazepam
före en redovisning av specialarbete.

Mitt under redovisningen känner han att uppmärksamheten från alla i publiken ökar.
Han har inte själv tyckt att han beter sig annars.

Men alla börjar titta på honom eftersom det är uppenbart att han är påverkad.
Varpå han försöker kompensera genom att prata snabbt och hurtigt samtidigt som munnen blir helt torr,
Börjar givetvis börjar sluddra ännu mer, och missa ord.

Tydligen en inte allt för trevlig upplevelse.

Varför är du orolig. Vad är du nervös för. Hitta vad det är och utsätt dig för detta medvetet tills du bli avtrubbad.
Gäller nästan allt. Folk är inte rädda för värsta möjliga scenario. De är inte oroliga för att skada sig, göra bort sig eller rädda för smärta.
De är rädda för att bli rädda.
Senast redigerad av Bulkninja 2017-10-04 kl. 12:47.
Citera
2017-10-04, 12:47
Medlem
Jag skulle prova betablockare först.

Om det inte fungerar, prova Oxascand och sen stesolid.

Valium och Benzo är samma sak...

Tycker för övrigt du borde lösa problemet genom KBT
Citera
2017-10-04, 14:35
Bannlyst
Skippa benso, även om du bara hade tänkt ta de ibland. Benso bör bara tas om man verkligen behöver det. Testa betablockerare, exempelvis Inderal. Det hjälper främst mot nervositeten som ger sig uttryck fysiskt, men brukar indirekt kunna hjälpa psykiskt också. Funkar för mig ibland. Går att få utskrivet av vilken läkare som helst mot just detta. 10-40 mg är lämpligt, men prova dig fram. Betablockerare sänker puls och blodtryck så tar man för hög dos kan man känna sig svag och svimfärdig och det är ju onödigt.

Annars kan du testa Lergigan. 12,5-25 mg vid behov bör fungera. Går också att få utskrivet av vilken läkare som helst. Ej beroendeframkallande och man (iaf inte jag) blir inte trött såvida jag inte tar 100 mg eller så.

Skippa Atarax och Theralen. Det är preparat man blir seg och trött av.
Citera
2017-10-04, 14:40
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2017-10-04, 18:40
Medlem
Piuss avatar
Vad har du testat? Börja med naturläkemedel som Valeriana eller Rosenrot. Även om de är nästan verkningslösa kan placebo boosta så det fungerar. Nästa steg är antihistaminer som Atarax eller Lergigan. Betablockerare. Sen kan du fundera på bensodiazepiner som sista utväg.
Citera
2017-10-04, 19:04
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag talar inte utifrån egen erfarenhet, men för många fungerar tydligen Lergigan och flytande Theralen. Det bör du enkelt kunna få utskrivet av en läkare på din vårdcentral. Personligen så blir jag mest dimmig i huvudet av Lergigan i tillräckligt höga doser och av flytande Theralen blir jag en trött zombie, fast på ett väldigt obehagligt sätt. Men jag vet många andra som har haft fullt tillräcklig ångestdämpning av dessa läkemedel och att börja med bensodiazepiner när du i nuläget benämner ditt oönskade känslotillstånd som "nervositet" känns som en onödig och riskfylld väg att gå.
Citera
2017-10-04, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Jag talar inte utifrån egen erfarenhet, men för många fungerar tydligen Lergigan och flytande Theralen. Det bör du enkelt kunna få utskrivet av en läkare på din vårdcentral. Personligen så blir jag mest dimmig i huvudet av Lergigan i tillräckligt höga doser och av flytande Theralen blir jag en trött zombie, fast på ett väldigt obehagligt sätt. Men jag vet många andra som har haft fullt tillräcklig ångestdämpning av dessa läkemedel och att börja med bensodiazepiner när du i nuläget benämner ditt oönskade känslotillstånd som "nervositet" känns som en onödig och riskfylld väg att gå.
^this.

Theralen blir man dock trött utav, i stort sett oavsett dosering, atarax gör mig också trött. Lergigan inte så farligt såvida man inte tar 75+ mg.
Citera
2017-10-04, 19:45
Medlem
Ja, testa Lergigan eller Atarax och förstör ditt hjärta! Dessa är väldigt farliga mediciner för hjärtat men inkomptenta läkare fortsätter att kasta ut dem på folk.

Testa Inderal först. Sedan kanske en lätt benso som Sobril. Men sedan stopp!

Börja dock inte med antihistaminer, de är rävgift!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in