2017-10-04, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Metro idag den 4 / 10 2017

"Ung i Sverige protest är avslutad " vad händer nu ?
Åker de hem ?

Nej, nej, så blir det inte. Något lamt försök till avvisning lär vi få se. Kanske något enstaka plan med tio afghaner (som i smyg tröttnat och samtyckt) kommer iväg. Men då vrålar aktivister och journalister ikapp, Ribbenvik och Morgan får kalla fötter och så inhiberar man "tillfälligt" avvisningarna tills dess någon ny säkerhetsanalys av situationen i hemlandet gjorts.

Men det där återvändarbidraget på 30.000 (?) kronor är ju intressant. Det kanske kommer någon lag om att det kan förskotteras innan den avvisning som inte blir av skulle skett?
Citera
2017-10-04, 08:05
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Nej, nej, så blir det inte. Något lamt försök till avvisning lär vi få se. Kanske något enstaka plan med tio afghaner (som i smyg tröttnat och samtyckt) kommer iväg. Men då vrålar aktivister och journalister ikapp, Ribbenvik och Morgan får kalla fötter och så inhiberar man "tillfälligt" avvisningarna tills dess någon ny säkerhetsanalys av situationen i hemlandet gjorts.

Men det där återvändarbidraget på 30.000 (?) kronor är ju intressant. Det kanske kommer någon lag om att det kan förskotteras innan den avvisning som inte blir av skulle skett?
Det är en första utbetalning, sedan trillar det in mer (om man ansökt, och det har man).
Citera
2017-10-04, 08:32
Bannlyst
Citat:

Åker de hem ?

Skulle inte dom här människorna vara en tillgång för Sverige, ändå klara dom inte ens av att sittstrejka till sej asyl. Vad händer? Regeringen fortsäter vräka pengar över dem, man kommer förhala de till efter valet nästa år, därefter bli de amnesti eller deportering..

Bondeförbundet tillsammans med folkpartiet vill ge dem amnesti, och kommunisterna lika så.
Citera
2017-10-04, 10:07
Medlem
Citat:

Åker de hem ?

Twittra till Fatemeh_khavari: "Hahaha, ynkryggar! Tålde inte regnet va?"

*
Citera
2017-10-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Skulle inte dom här människorna vara en tillgång för Sverige, ändå klara dom inte ens av att sittstrejka till sej asyl. Vad händer? Regeringen fortsäter vräka pengar över dem, man kommer förhala de till efter valet nästa år, därefter bli de amnesti eller deportering..

Bondeförbundet tillsammans med folkpartiet vill ge dem amnesti, och kommunisterna lika så.

De kunde ha fått hå i skolan istället för att sitta på torget. Nu har de missat en halv termin vilket i slutänden kan betyda ett helt extra skolår innan de kan gå ut i arbetslivet och dra sitt stå till stacken. Ren kapitalförstöring av samhället och psykisk tortyr för barnen. Det är inte så här man skapar nya lojala medborgare. I månader har vi nu eldat på hat och förakt mot Sverige och svenskarna. Det man sår får man skörda.
Citera
2017-10-04, 10:51
Medlem
LaScalas avatar
Nu har kärringarna fått ett nytt husdjur att befria ur fångenskap.
Lite oroväckande att han kan flyttas till förvaret i Kållered som säjs ha svängdörrar och där fönstren går att öpnna inifrån.
Men ska han ha planet helt för sej själv och medföljande personal?
De kan väl fylla hela planet?

NYTT PLAN TILL KABUL 10/10 PÅ FN DAGEN
Jawad Moalemi är en ensamkommande ungdom som är satt i förvar sedan i augusti. Han kommer troligen att tvångsdeporteras till Afghanistan den 10 oktober. Han flyttas med stor sannolikhet från förvaret i Märsta till förvaret i Kållered någon gång i slutet av nästa vecka.

Jawad fyllde enligt uppgiven ålder 16 år den 24 maj 2015. I slutet av augusti 2015, när Jawad enligt uppgiven ålder var 16 och ett halvt år, gjordes en rättsodontologisk åldersbedömning vilken sa att det var ungefär fifty-fifty om han var under eller över 18 år.

https://www.facebook.com/vistarinteut/
Citera
2017-10-04, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nu har kärringarna fått ett nytt husdjur att befria ur fångenskap.
Lite oroväckande att han kan flyttas till förvaret i Kållered som säjs ha svängdörrar och där fönstren går att öpnna inifrån.
Men ska han ha planet helt för sej själv och medföljande personal?
De kan väl fylla hela planet?

NYTT PLAN TILL KABUL 10/10 PÅ FN DAGEN
Jawad Moalemi är en ensamkommande ungdom som är satt i förvar sedan i augusti. Han kommer troligen att tvångsdeporteras till Afghanistan den 10 oktober. Han flyttas med stor sannolikhet från förvaret i Märsta till förvaret i Kållered någon gång i slutet av nästa vecka.

Jawad fyllde enligt uppgiven ålder 16 år den 24 maj 2015. I slutet av augusti 2015, när Jawad enligt uppgiven ålder var 16 och ett halvt år, gjordes en rättsodontologisk åldersbedömning vilken sa att det var ungefär fifty-fifty om han var under eller över 18 år.

https://www.facebook.com/vistarinteut/
-Han kom ju ensam så han ska åka ensam tänker dom?
Citera
2017-10-04, 11:14
Medlem
Amir har endast tidsbegränsad uppehållstillstånd på tre år.
Och INTE permanent uppehållstillstånd som det står i vissa massmedia.
Han fick det tidsbegränsade uppehållstillståndet den 12 juli 2017.
Under samma tidsperiod som han fick detta tidsbegränsade uppehållstillstånd. Har det framkommit att handläggarna har gett positiva tillstånd som är inte är ordentligt "lagligt" utredda.
Citera
2017-10-04, 11:14
Medlem
En ledare i en socialdemokratisk tidning hävdar att allt fler kräver att dessa stackars barn med djupt fårade pannor ska få stanna kvar.
Min fråga är, i vilken ljudisolerad åsiktsbubbla sitter dessa människor lever i?
Var fanns alla svenskar när dessa afghaner satt och strejkade?
Jag såg knappt någon.

Igår satt en av mina kollegor och grät för att hennes stackars afghanpojke nu ska skickas hem.
Kollade in hennes vänlista på Facebook där jag hittar igen den stackars pojken.
Hans djupt fårade panna gör att jag uppskattar hans ålder till minst trettio någonting.

Min fråga är vad dessa asylvurmare går på?
De verkar på inget sätt förstå att man urholkar asylrätten om man nu ska låta alla dessa män, utan asylskäl, att få stanna här.
Som om inte det vore nog, man tar enorma summor pengar och samhällsresurser från de riktigt behövande för att kunna försörja dessa fullt friska män, vilka mer än väl bevisat att de har både kraft och vilja för att kunna "fly" genom ett flertal länder för att hamna här.

Se bara hur det skärs ned överallt, sjuka får inte ersättning, gamla får en usel omvårdnad, cancersjuka ges så långa väntetider att de hinner dö, par som ska separera hinner slå ihjäl varandra för det finns inga bostäder, polisen hinner inte utreda den stora högen av våldtäkter, vilka i flera fall bevisligen begåtts av dessa män.
Vårt torg som förr var fullt med ungdomar om kvällarna, är numera knökfullt av skränande muslimska män.

Så vad går alla asylvurmare på?!?

Jag ömsom gråter, ömsom kräks över hur mitt land, min omgivning, har fördärvats på bara två år. Det ser riktigt jävla mörkt ut när jag besöker mitt centrum på min lilla ort.
Citera
2017-10-04, 11:44
Medlem
Jag har ett förslag som tyvärr inte verkar genomförbart men ändå.....

Om vi innevånare som jobbat och betalat skatt i hela vårt liv och som vill ha en viss ordning och önskar att lagar följs helt enkelt tog vårt pick och pack, pensionspengar och tillgångar och utvandrade till land som mer tilltalade oss. Istället skulle Sverige ha obegränsad invandring och de kvarvarande (batikhäxor, vänstersympatisörer och övriga) fick dela på kakan som var kvar och slåss om den bäst det kunde.

Hur skulle detta bli?
Citera
2017-10-04, 12:32
Medlem
Hurrrrraaaaaaa 💃😍☺👻👼
Efter fyra avslag han har fått uppehållstillstånd

https://www.facebook.com/ungisverige.nu/photos/pcb.1998189463760059/1998189423760063/?type=3&theater&ifg=1

Vi kanske får se mer och mer av sådana inlägg eftersom utvisningar inte verkställs...
Citera
2017-10-04, 12:33
Medlem
Nu får äntligen 106-åringen stanna i 13 extra månader. Varför inte ge henne Put? Kanske hon får njuta av sin sista tid i livet nu? Efter att ha jobbat hårt och levt i krig och förföljelser.

"En 106-årig kvinna från Afghanistan har beviljats ett tidsbegränsat uppehållstillstånd i Sverige.

Beslutet togs i dag av migrationsdomstolen i Göteborg, som därmed ändrar ett tidigare beslut från Migrationsverket.

– Det är mycket tydligt varför hon nu får stanna i Sverige, säger chefsrådmannen Dick Hjort till Aftonbladet." / Aftonbladet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/v0JJL/106-arig-kvinna-far-tidsbegransat-uppehallstillstand

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in