2017-10-04, 00:35
Medlem
Pungs avatar
Det här är så sinnessjukt att en konspirationsteori, vilken som helst, faktisk känns mer begriplig.

Jag kan bara inte föreställa mig någon göra detta. Och det skriver jag alltså inte som ett sett att uttrycka hur onskefullt jag tycker att det är, utan att jag bokstavligen inte förstår.

Faktum är att jag blir mer hatisk när jag hör om äckliga araber som gruppvåldtagit eller Bobbys föräldrar eller IS slavhandel. Just för att där kan man förstå ondskan bakom, den själviska respektlösheten. Men här blir det bara så konstigt.

Visst finns det massmördare. Men såvida det inte är satans religion islam inblandad, så är det sjuka, perversa, enstöringar. Eller så är det personer som lever i en sådan kontext, typ maffia i Mexico.

Det går att föreställa sig en blatte som tycker det verkar häftigt att kriga för IS och drar till Syrien. Eller någon med sjuka fantasier som en dag gör verklighet av dem (typ Peter Madsen). Och till och med en mobbad emo som odlar fantasier i pojkrummet och sen gör en skolskjutning.

Men en 62-årig farbror med fru och barnbarn som han sitter med i knäet. Skulle han efter julfirandet gå upp och fortsätta planera sin massaker?

Breivik var ändå konstig. Bodde hos sin mamma, svårt att få tjejer, besatt av tv-spel.

Nu brukar det alltid sägas efter massmord att "ingen kunde föreställa sig" att mördaren skulle göra något sådant. Men det är ju självklart. Man kan vara jättekonstig och ingen kan givetvis ändå tänka sig någon vara en mördare.

Men alla som gjort de verkligt sinnessjuka sakerna har ändå alltid varit kufar. Aldrig familjer, tystlåtna, för sig själva och så vidare.

Det här var en vanlig gubbe med barnbarn och släkt som han umgicks med, vänner, hus, fru, jobb. En så normal person gör helt enkelt inte så här onormala grejer.

Och det var liksom inte ens en tillfällig knäpp som han fick. Hur lång tid måste han inte ha planerat? Skaffa alla vapen, funderat på att de kan bli varma och att han därför behöver handskar. Han har valt en dag då det är en stor konsert, hittat hotellrum med fönster som ger bra vinkel för att skjuta. Han har köpt en kamera och monitor och installerat utanför rummet så han kan se ifall polisen kommer.

Allt detta skulle han göra bara för att han kände att han ville ta sitt liv, och ville döda 50 oskyldiga dessförinnan. Och inte en enda gång under veckorna av planering, när han satt med barnbarnen i knäet så skulle han stanna upp och tänka "fan jag tar itu med mitt liv istället" eller "vill jag inte bli ihågkommen för något bättre" eller "vill jag orsaka detta helvete för min familj".

Hämnd är riktad mot den eller det som kränkt. Detta var ursinningslöst.

Desperation är impulsiv. Detta var bevisligen extremt planerat.

Lustmord begås av kufar. Den här gubben var normal. Man kan inte leva 62 år med familj och dölja sådana sjuka sidor som krävs för att göra detta.

Vad som återstår är då en plötslig idiologiska eller religös hjärntvätt. Men även sådant går gradvis, och märks. Bekanta som märker att man börjat prata annorlunda, konstiga internetsökningar, intresse för nya slags skrifter.

Inget sånt verkar i och för sig finnas. Men ändå framstår det som den rimligaste förklaringen jämfört med att en man lever hela sitt liv normalt för att plötsligt få en idé om att begå massmord och planerat detta under lång tid medan han fortsätter leva ett normalt liv.
Citera
2017-10-04, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Vid fönstret där han sköt. Folk skriver som om dom har sett bilder tagna av polisen inne i rummet.

Därför att vi har gjort det, titta längre bak i tråden
Citera
2017-10-04, 00:40
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Intressant sista bild, dörren är ju full med skotthål. Kan någon vapenkunnig se från vilket håll dom hålen är skjutna?

Tänker om SWAT pepprade genom, eller om han försökte döda poliserna som stormade.

Jag är ingen expert men.
Det ser ut som skotten kommit inifrån med tanke på hur färgen släppt på utsidan.
Citera
2017-10-04, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Blir så extremt rörigt här på fb.
Stefan Molyneux samarfattar händelsen bättre och med mer fakta än någon annan, bara en massa OT tjafs om USAs vapenlagar här inne.

THE TRUTH ABOUT THE LAS VEGAS SHOOTING AND STEPHEN PADDOCK

https://youtu.be/9OzcNR-Ao00

Ja för Stefa Molyneux är ju objektiviteten personifierad och din största idol.
Att han är en perverst manipulerande äckegubbe berör dig inte.

I den videon får han ÄNNU en gång in sin propaganda och sina projektioner då han själv har haft en fucked up barndom. På något sätt lyckas han få även denna händelse till att handla om att alla borde lyssna på honom när det kommer till uppfostran.

Att du ens vågar benämna det som objektivt. Spyr lite i min mun.

En annan person i tråden påpekar att han inte förstår, jag kanske är jävligt tjatig nu men bara försök föreställa dig om du var en person utan empati och med en fix ide vad skulle då hindrat dig att göra detta. Tänk dig att du verkligen på fullaste allvar ser andra människor som du ser på sakerna framför dig.
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-04 kl. 00:43.
Citera
2017-10-04, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Ja för Stefa Molyneux är ju objektiviteten personifierad och din största idol.
Att han är en perverst manipulerande äckegubbe berör dig inte.

I den videon får han ÄNNU en gång in sin propaganda och sina projektioner då han själv har haft en fucked up barndom. På något sätt lyckas han få även denna händelse till att handla om att alla borde lyssna på honom när det kommer till uppfostran.

Att du ens vågar benämna det som objektivt. Spyr lite i min mun.

ja, SM är rätt vidrig. Han och hans fru har gjort massa skumma grejer
Citera
2017-10-04, 00:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Men en 62-årig farbror med fru och barnbarn som han sitter med i knäet. Skulle han efter julfirandet gå upp och fortsätta planera sin massaker?

[...]

Det här var en vanlig gubbe med barnbarn och släkt som han umgicks med, vänner, hus, fru, jobb. En så normal person gör helt enkelt inte så här onormala grejer.

Schysst inlägg i övrigt, men killen var 64 och hade inga barn, och följaktligen inga barnbarn. Gift och skild två gånger. (Eller har det kommit fram nya uppgifter? Inget jag hört om.)

Äger 49 skjutvapen och hade en far som var bankrånare. Visst, han verkade normal, men jag misstänker han hade galenskapen i generna.

Citat:
Eric Paddock said he last heard from his brother via text message to inquire about how their mother was doing after Eric Paddock's Florida neighborhood lost electricity for several days following Hurricane Irma last month. He said that his brother was previously married but had no children.

https://www.usatoday.com/story/news/nation/2017/10/02/who-stephen-paddock/722267001/

Brodern borde ju veta...

Citat:
"He is thought to have been a grandad."

Låter förhållandevis vagt, om han inte var mytoman.

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/las-vegas-shooter-mandalay-bay-11274824
Senast redigerad av fryskyl 2017-10-04 kl. 00:51.
Citera
2017-10-04, 00:45
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Hur kom du fram till "minst 2500 skott"?

Det diskuterade vi ju innan, du har redan svarat själv på det, därav min "beräkning"

(FB) Masskjutning i Las Vegas - minst 50 döda (2017-10-01)
Citera
2017-10-04, 00:51
Medlem
Mackan52s avatar
http://www.friatider.se/v-nsteradvokat-f-r-sparken-k-nde-ingen-sympati-f-r-offren-i-las-vegas
http://www.foxnews.com/entertainment/2017/10/02/top-cbs-lawyer-no-sympathy-for-vegas-vics-probably-republicans.html

Citat:
"Mina skamfulla kommentarer återspeglar inte åsikterna hos min tidigare arbetsgivare, mina kollegor, min familj eller mina vänner. De reflekterar inte heller min faktiska övertygelse – detta meningslösa våld förtjänar den djupaste av empati. Jag förstår och accepterar alla konsekvenser som mina ord har åsamkat"

Herregud, är folk i USA verkligen så korkade eller hatar de sina jobb så mycket att de skriver sånt här bara för att få sparken för att sen kunna bete sig som offer?
Citera
2017-10-04, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Det diskuterade vi ju innan, du har redan svarat själv på det, därav min "beräkning"

Det är en ren gissning.
Citera
2017-10-04, 00:56
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

Ok! Siffran ca 2700 förekom på flera ställen i tråden av flera användare och det blev väl dubbelt svar till dig. Sorry för det! Det börjar väl bli lite sent på natten för mig...
Citera
2017-10-04, 01:02
Medlem
Xpander-s avatar
1:34:38
vad tror ni om detta mycket intressanta då?
http://conservativestream.com/recorded-shows/Savage_10-02-2017_WCB_FULL.mp3
Citera
2017-10-04, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
Inga video ev bilder på offer vid själva händelsen?

Någon här är så barnslig så jag måste gå in. Självklart så använder man inte spårljus när man vill skjuta så länge som möjligt.
Det är som att säga här sitter jag och skjuter helt ensam och nu kan ni se exat var jag skjuter i från.

Nu har jag fått ett klipp som låter som att Gm skjuter och siktar och det låter som han skjuter salvor som är med 30- 40 skott.
Men byter INTE vapen. Pausen är för kort. Detta är inte gore så taskig är jag inte man ser bara att folk flyr eller ligger ner.

Scolla ner till andra möjligheten till video. Jag är säker på att han hade vapen med plus 50 mag.
När man ser det så här nåra inpå så måste vi förstå att för honom så var det väldigt opersonligt.

Men för oss så omänskligt [http://theync.com/people-in-mass-panic-as-the-first-bullets-rain-down.htm
Att det finns så här stygga människor och sen han som filmade han måste varit full han hade ingen tanke på sin egen säkerhet.

Att vi kan se sånt här är inte bra det utmanar bara andra idioter.
Senast redigerad av Viktigpeter 2017-10-04 kl. 01:09. Anledning: Länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in