Tweeten som fick stor spridning hade raderats precis efter jag postade länken här igår, med över 25K retweets och en osannolik beskrivning bakom, en person vid namn Drew Akiyoshi ska, medans han sprang från platsen med kulorna i luften, skickat videon till en vän som la upp den på Twitter
Det låter lite väl suspekt men de hursomhelst, det är inte huvudpoängen. (jag trodde först de va någon form av 4chan grej bakom beskrivningen först)
Det är en intressant video som visar de första 2min av Eventet, där skjutningen börjar och har visats i olika former av MSM.
Sedvanlig utveckling, man hör något och som de första säger så tror de att de är Firecrackers, del av showen (Precis som Bataclan, Manchester Arena, Orlando Pulse) - Panik utbryter och musiken slutar spelar och folk söker skydd och trots att de är skakigt så lyckas Drew stabilisera kameran så "MANDALAY BAY" syns åtminstone.
Länk
https://vid.me/6aGw1
Måste va nån form av ljuddämpare som används... (?) (jag är intr direkt kunnig om vapen)
2 min är maximum för videos på Kvitter, så den är just 2 min och de är 18års gräns på Flashback, även om den är inte direkt grafisk