Citat:
Ursprungligen postat av
PlantaGenista
Ni är så tråkigt förutsägbara i era konspirationsteorier; alltid massa tjafs om CIA och NWO. Kan ni inte vara lite kreativa när ni ändå håller på? Så här: vilka gynnas mest av sådana här massakrer? Vapenindustrin. Efterdyningarna av varje masskjutning följer samma mönster: röster höjs för striktare vapenlagar, vilket får vapenentusiasterna att bli nervösa och springa till affärerna för att köpa mer vapen innan det är för sent. Givetvis händer aldrig något, snarare blir lagarna bara mer och mer slappa. NRA, som en gång i tiden var en ganska vettig organisation, är köpt av vapenindustrin och predikar bara mer vapen och liberalare lagar. Sorgligt.
Nej, jag tror inte på någon konspiration, men skulle jag göra det har jag inga problem att se en vapenindustri som håller i trådarna...
Men du kan inte vara säker och det är problemet, man litar inte på myndigheter
Efter 9/11, efter alla lagar som infördes och all annan bluff (exempelvis de krig som bedrivits och ISIS framväxt). Trots alla åtgärder är det värre än någonsin. Idag litar inte folket på myndigheter. Hur många litar på Svenska myndigheter?
När man ser uppenbart korkat arbete från myndigheter om och om igen, då blir det tvärtom så att man måste vara rejält naiv för att fortsätta tro på att allt är som de säger
Angende Las Vegas så finns det en del som talar för att den officiella versionen är korrekt. Det dog folk, massor dog och skadades. Det finns gott om vittnesmål och filmer. Vi kommer inte få se speciellt många presskonferenser två dagar efter där folk fått flera kulor i sig men helt obehindrat kan berätta om vad som hände.
Vad som är problematiskt är polisens mycket klantiga informationsarbete efter och att det är så många vittnesmål som ger en helt annan bild än den bild polisen ger