2017-10-03, 02:29
Medlem
0rganets avatar
Denna bild har jag inte sett tidigare!
VARNING MÅNGA DÖDA/SKADADE
https://twitter.com/StrikeGoldWins/status/915009594967171072
Citera
2017-10-03, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggressiv-kuk
Mja... Inte fan utvecklar man psykopati i vuxen ålder i alla fall.
Finns inte en enda människa på jorden som föds ond. Det är vi som skapar monstrena i samhället utifrån hur vi behandlar varandra.
Citera
2017-10-03, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Denna bild har jag inte sett tidigare!
VARNING MÅNGA DÖDA/SKADADE
https://twitter.com/StrikeGoldWins/status/915009594967171072

Inte sett den heller.

Men varna behöver du knappast göra, man ser inga detaljer

har du fler?
Citera
2017-10-03, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Finns inte en enda människa på jorden som föds ond. Det är vi som skapar monstrena i samhället utifrån hur vi behandlar varandra.

Klart som korvspad att folk föds med medfödda anlag som ökar aggressiva eller instabila tendenser, sen om du vill kalla det att vara ond eller inte spelar ingen roll.
Citera
2017-10-03, 02:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Inte sett den heller.

Men varna behöver du knappast göra, man ser inga detaljer

har du fler?

Här är en annan https://twitter.com/ABC/status/915000089050980352
Citera
2017-10-03, 02:53
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det vanliga fasta. Om jag inte minns fel vred man mellan fasta inställningar för 200, 300, 400 och 500 meter.

http://www.luftvarn.se/ulv/soldr_mtrl_ak4.pdf
Citera
2017-10-03, 02:57
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Skitsnack, eller ja det beror såklart på vad du menar med ond men visst föds det människor utan empati eller förmågan att utveckla detsamma.
Nej. Så fungerar vi inte.
Citera
2017-10-03, 02:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Här är en artikel som bl. a. tar upp att man kan köpa verktyg som trycker av snabbare: https://www.washingtonpost.com/news/checkpoint/wp/2017/10/02/video-from-las-vegas-suggests-automatic-gunfire-heres-what-makes-machine-guns-different/?utm_term=.69a5bbc9d2df
Citera
2017-10-03, 03:07
Bannlyst
Pokerspelare som förlorat mer och mer efter att motståndet bara har blivit hårdare och hårdare. Och det kommer inte bli enklare, för snart är datorerna här och då kommer nog pokern dö helt och hållet. Datorerna slår redan pokerspelaren men det kräver mycket datorkraft.

Plus allmän bitterhet över att han inte kunde få en vit kvinna.

Det jag vet säkert är att det var en man som ytterligare igen utövade våld mot oskyldiga.

Men givetvis störd i grunden. Störd i psykopati, tills dagen alla psykopater är utrotade kommer världen aldrig bli riktigt trygg. Dagen när vi börjar snacka om diagnoser istället för flummiga ideer om solidaritet kommer vi få dras med detta.

DET jag undrar över är om Blizzerians påstående om att sett hjärnor flyga fortfarande står fast.
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-03 kl. 03:40.
Citera
2017-10-03, 03:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Stephen Paddocks far var ju en gång en av FBIs "most wanted". Kan ha ha ärvt dåliga egenskaper av sin pappa? Verkar det långsökt? Jaså, men hur många av er därute har en pappa som har dömts till 20 års fängelse för bankrån? Inte många, gissar jag.

Och hur många av er har själva skjutit ihjäl 59 personer?

Ingen av er. Tack och lov.

Tror för tillfället också(?) mest på det spåret. Att råna en bank är trots allt något rätt extremt. Självklart gör det inte per automatik barnen till rötägg också. Men givet vad som hänt känns det trots allt näraliggande att anta att ena sonen tycks ha ärvt en viss gnista galenskap. Ideologiska motiv tycks ju saknas.
Citera
2017-10-03, 03:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Läs på idiot..

Psykopati och frånvaro av empati är lika medfött som autism. Du äcklar fan mig.
Berätta mer för mig om hur psykopati bara är ooomgivning.

Ja om du har riktigt bra uppfostran kan du bli en prosocial psykopat men du är fortfarande skadad och känner ingen empati.

Hare bästa auktoriteten betacucks som du kan få säger väl att det är 75/25% och då säger han väl mest att psykopater kan anpassas in i samhället. Psykopater är födda likt autister och bögar är födda. Sluta med ert sjuka flowpower-tänkande om att alla är orörda tulipanrosor som bara blir dåliga för att omgivningen trampar på dem.
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-03 kl. 03:13.
Citera
2017-10-03, 03:10
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Jo, faktiskt föds det människor utan empati. Vissa delar av hjärnan är inte aktiverad helt enkelt.
Exakt så fungerar vi däggdjur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in