Ursprungligen
Merwinna
"Luckan öppnar man naturligtvis i förväg. Och man behöver inte ställa in ventilerna på fullt vattenintag, man kan lämna dem halvöppna så går sänkningen långsammare. (Tysken förklarade detta på det andra forumet.) Man hoppar ju i vattnet innan skrovet har sjunkit under ytan. Sedan spelar det ingen roll längre om den har 7, 70 eller 700 meter att sjunka. M ljög ju för vittnena om att N sjunkit av sig själv, att det var därför han fick så bråttom ut och nästan inte klarade sig. Han var i själva verket aldrig i någon fara.
Kan du inte bara inse att du inte förstår det här? Det finns andra forum... " Slut citat.
Ja,jag ger dig den. Att luckan lämnar man öppen.
Som alla vanliga jordbor behöver jag sömn och näring regelbundet för att tänka klart.
Det har faktiskt slagit mig att du kanske är en artificiell intelligens som befinns på en Exoplanet långt ute i universum. En dator utan några som helst primära behov och som infiltrerar oss jordbor med tjat dygnet runt här på FB. Det är kanske därför du helt missar sociala koder. På din Exoplanet är det kanske tvärtom. Att mördaren straffas enbart om hen inte utför ett mord perfekt. Slarv med att förstöra bevis, slarvig planering osv.
Jag får hänvisa till Madsens utsagor själv här. Finns i en intervju på tidig Youtube video där han blir intervjuad av två Norska killar. PM älskar att skryta om hur han hanterar livsfarliga situationer och hur han håller huvudet kallt i de farligaste paniksituationer.
Va? Har PM ljugit? Den var ny.
Eftersom du förstår det här. Kan du inte bara förklara varför vår klantiga Mördare inte sänkte ubåten på 100 meters djup då? Simmade ett par km genom brännmanets stim och dök under djupgående fartyg på sin väg mot land och sedan kutade i ett par km längs stranden. Att han inte snor en cykel och cyklar förstår jag ju att det måste berott på PM:s höga moral. Mördare är han men tjuv-ICKE! Någon måtta får det ju vara på omoral! Väldigt korkad tanke av mig.