2017-10-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo då, inga som helst problem. Så tröttsamt med alla er nötter som hela tiden uttalar er om saker och ting som ni inte vet ett skvatt om!
Dykarna kom inte in i Nautilus pga tuberna. Synd att inte du var där och intstruerade dom!
Citera
2017-10-02, 19:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dykarna kom inte in i Nautilus pga tuberna. Synd att inte du var där och intstruerade dom!

Ja, om dykarna var så inkompetenta och dåligt utbildade att de inte kom in i Nautilus pga tuberna, så var det väldigt olyckligt att jag inte var där och instruerade dem. För då hade de löst det hur enkelt som helst.

Du får gärna länka till den referens du har på den informationen att det var tuberna som ställde till det för dem.
Citera
2017-10-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ja, om dykarna var så inkompetenta och dåligt utbildade att de inte kom in i Nautilus pga tuberna, så var det väldigt olyckligt att jag inte var där och instruerade dem. För då hade de löst det hur enkelt som helst.

Du får gärna länka till den referens du har på den informationen att det var tuberna som ställde till det för dem.
Det är 5 veckor sen. Du får söka själv . Alldeles för många artiklar för att orka söka.
Citera
2017-10-02, 20:04
Medlem
Drapssiktet dansk ubåtkaptein krever å bli løslatt

http://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/drapssiktet-dansk-ub%C3%A5tkaptein-krever-%C3%A5-bli-l%C3%B8slatt/ar-AAsMdfD?li=AAb27D5&ocid=spartandhp

Madsen må være korket som tror han går fri i morgen
Citera
2017-10-02, 20:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Det stämmer inte. De vågade inte gå in p.g.a. att Nautilus låg instabilt på bottnen. D.v.s. hon kunde ha vält, och sedan hade dykarna kanske inte kommit ut. Kan du inte bara sluta uttala dig om saker som du inte vet något om och inte förstår?
Citera
2017-10-02, 20:10
Medlem
Citat:
Eller så är det så enkelt som att von B inte behöver ödsla sin tid på att föreläsa för andra för att skramla småpengar till leksaksraketer. von B kanske har nått så mycket längre och lyckas så mycket bättre, att han kan lägga all sin tid på att driva projektet framåt.

Bara en sådan enkel sak som hemsidan. Jämför CS med Kalle Ankas rymddagis, f'låt, Raketmadsens Rymdlaboratorium (var hittade han det namnet, i en serietidning?).
Fuglesang har ju lagt en hel del tid på föreläsningar mm, vilket uppskattats rejält av de som lyssnat. En person som ser det som att ödsla tid är en rätt tråkig person.
Citera
2017-10-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det stämmer inte. De vågade inte gå in p.g.a. att Nautilus låg instabilt på bottnen. D.v.s. hon kunde ha vält, och sedan hade dykarna kanske inte kommit ut. Kan du inte bara sluta uttala dig om saker som du inte vet något om och inte förstår?
Länk tack! Enigt den artikel jag läste berodde det på tuberna.
Sen ska du i övrigt inte uttala dig om att jag "inte förstår". Jag är klart mer bildad än du lilla vän.
Senast redigerad av Picasso2 2017-10-02 kl. 20:14.
Citera
2017-10-02, 20:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Har denna intervju varit utlagd här i sin helhet tidigare?
I så fall ber jag om ursäkt men ärligt talat blev jag mörkrädd ca 4 minuter från början när han öppnar dörren till hangaren och vad som där hänger i taket i kedjor 🤢!!!

Kolla in det här videoklippet på YouTube:

https://youtu.be/Og_hMcYMLHU

Jo den har diskuterats, det är en crashdummy. I annat klipp används den för att kolla effekten av när en rymdkapsel landar efter uppskjutning.
Citera
2017-10-02, 20:26
Medlem
Hallongass avatar
Citat:
Länk tack! Enigt den artikel jag läste berodde det på tuberna.
Sen ska du i övrigt inte uttala dig om att jag "inte förstår". Jag är klart mer bildad än du lilla vän.
Inlägg 200-ish.
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2017-10-02, 20:31
Medlem
Denne artikkelen sier i følge google translate at det er en av KW`s venner som har introdusert Madsen for henne.

http://www.parismatch.com/Actu/International/Le-mystere-du-Nautilus-1331327
Citera
2017-10-02, 20:58
Medlem
Ursprungligen Merwinna

"Luckan öppnar man naturligtvis i förväg. Och man behöver inte ställa in ventilerna på fullt vattenintag, man kan lämna dem halvöppna så går sänkningen långsammare. (Tysken förklarade detta på det andra forumet.) Man hoppar ju i vattnet innan skrovet har sjunkit under ytan. Sedan spelar det ingen roll längre om den har 7, 70 eller 700 meter att sjunka. M ljög ju för vittnena om att N sjunkit av sig själv, att det var därför han fick så bråttom ut och nästan inte klarade sig. Han var i själva verket aldrig i någon fara.

Kan du inte bara inse att du inte förstår det här? Det finns andra forum... " Slut citat.

Ja,jag ger dig den. Att luckan lämnar man öppen.
Som alla vanliga jordbor behöver jag sömn och näring regelbundet för att tänka klart.
Det har faktiskt slagit mig att du kanske är en artificiell intelligens som befinns på en Exoplanet långt ute i universum. En dator utan några som helst primära behov och som infiltrerar oss jordbor med tjat dygnet runt här på FB. Det är kanske därför du helt missar sociala koder. På din Exoplanet är det kanske tvärtom. Att mördaren straffas enbart om hen inte utför ett mord perfekt. Slarv med att förstöra bevis, slarvig planering osv.
Jag får hänvisa till Madsens utsagor själv här. Finns i en intervju på tidig Youtube video där han blir intervjuad av två Norska killar. PM älskar att skryta om hur han hanterar livsfarliga situationer och hur han håller huvudet kallt i de farligaste paniksituationer.
Va? Har PM ljugit? Den var ny.
Eftersom du förstår det här. Kan du inte bara förklara varför vår klantiga Mördare inte sänkte ubåten på 100 meters djup då? Simmade ett par km genom brännmanets stim och dök under djupgående fartyg på sin väg mot land och sedan kutade i ett par km längs stranden. Att han inte snor en cykel och cyklar förstår jag ju att det måste berott på PM:s höga moral. Mördare är han men tjuv-ICKE! Någon måtta får det ju vara på omoral! Väldigt korkad tanke av mig.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-02 kl. 21:14.
Citera
2017-10-02, 21:02
Bannlyst
Hur många ggr kan dom omhäkta innan dom måste få till en rättegång, finns det någon deadline där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in