2017-10-02, 20:07
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Kan väl även vara en M16 då? Är inte 5.56 Nato väldigt likt 0.223, och vissa "nato" kan även amvända .223?? Är inte alls insatt.
Det jag reagerade på i videon är längden på sekvensen. Har för mig att en ak5a tömmer sitt mag betydligt snabbare än så. Fick lite flashbacks (no puns..) från lumpen där jag sköt ksp58 medans mina kamrater fjuttade på med ak5orna och fick byta mag väldigt snabbt när de brassade på med full auto.

Kan M249 (ksp90) laddas med cal 0.223 REM?

Absolut.
5.56 NATO är identisk med Remington 0.223 tum, precis som AK 4 och KSP 58 har kaliber 7.62 = Kaliber .308
Citera
2017-10-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, jag tycker också som sagt att det är rätt uppenbart att det handlar om en planerad attack mot just festivalen. Om detta beror på att han hatade country eller om han ville maximera antalet offer kan vi bara spekulera i än så länge.

Torde vara en fjäder i hatten att begå ett sådant här dåd mitt i hjärtat av Las Vegas som borde vara en minst lika tydligt symbol för USA som tvillingtornen var.
Citera
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII
Om jag planerade ett dåd skulle jag ta med mig ett gevär och en pistol med tillhörande magasin och ammunition oavsett hur många vapen jag äger. Att ha mer än ett gevär med sig är överflödigt såvida inte en av dem har ett väldigt speciellt användningsområde.

Man önskar att GM tänkt som du. Då hade han i bästa fall fått slutstycket i ansiktet när vapnet överhettades.

Han hade iaf fått eldabrott och förhoppningsvis förstört vapnet om han försökt skjuta så många skott i snabb takt med ett vapen.

Tio behövdes kanske inte men några stycken hade det nog krävts.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Samma som att folk antar att det var riktat mot Trump anhängare bara för att det var en country festival

Tror inte det är klurigare än att det var den största folksamlingen närmast hans hem...

Det kan ju finnas en möjlighet att han fick "påhälsning" i rummet av de verkliga skyttarna, de avlivade honom och genomförde dådet och drog från platsen. Skall iaf bli intressant att se vad polisen kommer fram till när de gått igenom videos och annan information. Tid för när han dog mm. Snubben verkar lite FÖR ren. Flygcertifikat, 2 mindre flygplan, 3,5 miljoners villa, dyrt hotellrum, Massor med vapen osv..

Börjar tvivla på att han verkligen är den riktiga skytten..Tror inte detta är slut på långa vägar..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Synd att med över 500 skadade kommer troligtvis dödssiffran stiga under natten .
hur kan så många ha blivit skadade 500+ måste ju vara rekord. Det var väl bara typ 90 skott som avlossades på de filmer jag har sett, typ 3 magasin.
Citera
2017-10-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Överhettning är ett reellt problem om man skjuter så intensivt som vår skytt i LV.

Kanske hade han denna setup? Se video
https://youtu.be/U7DTjSla-O8

en bumpfire stock hjälper inte ett smack mot överhettning, vilket är ett överdrivet fenomenni den här tråden.

Du kan skjuta oavbrutet upp emot tusen skott utan haveri med en ar-15
Citera
2017-10-02, 20:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Jämför ljudet och eldhastigheten mellan dessa två videos. Klara likheter väl?

https://www.youtube.com/watch?v=A4QagenzsK0

https://www.youtube.com/watch?v=KR0Md-FFB3E&t=14s

Ser att det figurerat uppgifter på maskingevär. Kan det stämma?
Citera
2017-10-02, 20:10
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone_wolf
Du har nog rätt, de bästa splitarna jag har själv ligger just runt 125 ms (dvs teoretiskt 8 skott/sekund) med 9mm pistol, men fortsätta att krama av flera sekunder är nog uteslutet.

Det som jag försökte säga var att de långa serierna man hör i videomaterialet omöjligen kan åstadkommas med en semi-auto.

Varför skulle det vara omöjligt?
https://youtu.be/V7z_XRMLwis?t=276
Citera
2017-10-02, 20:11
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
hur kan så många ha blivit skadade? Det var väl bara typ 90 skott som avlossades på de filmer jag har sett, typ 3 magasin.

Han hann garanterat avfyra mer än 90 skott innan polisen hittade rätt hotellrum, han sköt sig kanske själv en stund innan de kom, men ändå. Polisen var snabba, men inte så snabba.
Citera
2017-10-02, 20:12
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
hur kan så många ha blivit skadade 500+ måste ju vara rekord. Det var väl bara typ 90 skott som avlossades på de filmer jag har sett, typ 3 magasin.
Många har nog blivit skadade i det efterföljande tumultet. Trampskador och liknande.
Citera
2017-10-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Varför skulle det vara omöjligt?
https://youtu.be/V7z_XRMLwis?t=276

Läs på om vad bumpfire stock innebär!
Citera
2017-10-02, 20:13
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Låter ju fan som kulsprutan på Warthogen i Halo... den där stegringen i eldhastigheten.

(Måste jag klargöra att jag inte misstänker att det var en sådan som användes... )

Ljudet av skotten accelererar eftersom han sprejar skotten och de hörs snabbare ju närmare de slår ned bredvid fotografen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in