2017-10-02, 19:41
Medlem
Finns det någon amerikansk livesändning ni kan tipsa om som rapporterar löpande?
Citera
2017-10-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ev1ld1ck
Vad i helvete! High as a kike eller hjälte ? https://twitter.com/anigaV__/status/914803813600575488

Hjälte kan vi nog utesluta iaf?
Citera
2017-10-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Som ytterst novis inom vapen måste jag fråga.
Visst måste han ha haft vapenvana för hantera dessa, även en god skytt?
Att det var planerat råder det väl ingen tvivel om?
Vem drar till Vegas och tar med sig 10 vapen just in case?
Har man tio vapen så borde man kunna hantera dessa och sannolikt vara en skytt lite över medel.Troligen inte Torpar-Nils som tar ut bössan endast för att skjuta sig godkänd för älgjakten.
Här har vi en ideologiskt driven massmördare med stort vapenintresse.Frågan är vilken ideologi han representerar.Är det en liberal,globalist som hatar Trumpanhängare?Eller är han en islam-konvertit som hatar Trumpanhängare?Eller är han en urbaniserad storstadshen som hatar lantisar och Trumpanhängare.
Citera
2017-10-02, 19:43
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Nej troligast är en vit man!

Tror du att Muslim är en ras, din imbecill?

Det sagt förhåller jag mig skeptiskt till att IS ligger bakom detta tills mer bevis presenteras.
Citera
2017-10-02, 19:44
Medlem
Så otroligt hjärtskärande.

23-åriga Jordan Mclldoon från Maple Ridge i Kanada blev skjuten av GM och dog.

Hans föräldrar säger enligt ABC News:

– Vi hade bara ett barn. Vi vet inte vad vi ska göra.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Alltså ni som talar om droger, misslyckat spel eller sinnessjukdom bortser ju lite ifrån det faktum att han har fyllt sitt rum med vapen och ammunition. Han har liksom inte tagit upp en bössa och ammunition i en resväska. Han har åkt upp och ner flera gånger och förberett sig. Han har också bokat ett rum med utsikt just över countryfestivalen där tiotusentals skulle stå och trängas under kvällen.

Det här handlar utan tvekan om en planerad attack där syftet har varit att döda och skada så många som möjligt och countryfestivalen lär garanterat ha varit måltavlan. Vanligtvis sker inte den typen av attacker utan politiska eller religiösa motiv. Den värsta masskjutningen i USA före denna attack var också mycket riktigt en terrorattack. Annars brukar i regel planerade masskjutningar drabba arbetskamrater eller skolkamrater. Det här är nåt annat. Det har alla kännetecken av en terrorattack, men gärningsmannen är så förbannat udda. IS hit eller dit? Jag vet inte.. Borde ju vara känt vid det här laget om han var konvertit, men nåt motiv lär det ju finnas. Det är ju ingen spontan attack som en packad gubbe som förlorat på spel begår. Inte en jävla chans..
Senast redigerad av fernebo 2017-10-02 kl. 19:47.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Nej han sa "an excess of ten rifles". Alltså fler än 10st gevär. Det behöver inte vara automat men semiautomat räcker mer än väl.
Pistoler nämndes inte alls, inte heller guns(som kan vara bägge delar)enbart rifles nämnes, alltså gevär.

EDIT: Och det var alltså Las Vegas Sheriff som sade detta på en presskonferens så det är alltså officiellt att det var fler än 10st gevär.

OK mitt fel, då är det tio gevär av något slag vi talar om.
Citera
Medlem
Citat:
Vad i helvete! High as a kike eller hjälte ? https://twitter.com/anigaV__/status/914803813600575488

Hjälte skulle jag inte säga. Snarare självmordsbenägen. Va fan? Han klarade sig eller?
Citera
Medlem
moretothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Slutligen kan jag väl säga att jag inte direkt tror på den förklaringen själv, men helt omöjlig är den väl samtidigt inte.

Nej, du har rätt. Helt omöjligt är det inte. Bara jag som är så insnöad på att det måste ha nåt slags djupare motiv. Men så behöver det nödvändigtvis inte vara.
Citera
Medlem
Citat:

Kanske bara önskar att få livet avslutat, snabbast möjligast?
Citera
2017-10-02, 19:45
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Hjälte för vad, darwinism?
Citera
2017-10-02, 19:45
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag tror att detta är trams.

Förmodligen inte.. kom ihåg att USA är stämningarnas land.. Många vädrar skadeståndspengar och vill registrera sig som skadade på olika sätt. Allt för att få en hacka framöver då man utsett någon som ansvarig..ex. Arrangören av konserten för bristande säkerhet osv.

Att ge sig själv en smäll eller be en kompis sparka dig i huvudet eller liknande kan innebära många sköna dollares då detta dras till sin spets..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in