2017-10-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har inte kunnat följa detaljerna så bra men inte har det framkommit att han verkligen skjutit med så många vapen; det handlar väl om totala antalet vapen man hittat i rummet?

Har läst nu på utländnska medior, gubben va en ensamvarg och gjorde tydligen detta attentat av fri vilja.
I detta nu vet man inte om det va politiska motiv eller inte.

Men tack för ditt svar.
Citera
2017-10-02, 18:06
Medlem
GM hade kanske stora problem med spelandet? Folk underskattar vad gambling kan göra mot en människa.. det här var kanske hans sätt att ta ut all frustration, vrede och ilska som spelandet medfört under alla år. En långsökt teori, men man vet aldrig..
Citera
2017-10-02, 18:07
Medlem
Karlitoz2s avatar
GM måste ha haft en jävla massa ammo med sig
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Ett avstånd på c:a 280-300m, och 2 rutor sönderskjutna i 2 olika hotellrum...?
Jag tror inte på EN skytt, och det finns inga sviter så långt ner i hotellet utan det bör vara 2-3 rum emellan de 2 brottsplatserna när det är 9 rutor emellan.

https://www.pixeltopic.com/image/stzfmvraraufhg/?size=full

På det avståndet bör han ha satt upp gevären i en ställning och sen bara pepprat rakt in mot folkmassan.

Intressant att GM som äger 2 sportplan valde Mandalay Bay som ligger närmast flygplatsens parkering för plan, och eftersom han valde att ta livet av sig kunde han ju då ha tagit ett av sina sportplan och brakat rätt ner i folkhavet istället, det hade dödat många fler och ingen hade hunnit reagera då det ligger dikt intill Maccarren Internationals inflygningsstråk, då hade det varit det perfekta mordet, och inga höga byggnader var ivägen för en sådan manöver.

Storyn om GM haltar betänkligt.....

Just nu är det inte direkt något som haltar, det är ju bara du som hittar på egna scenarion som det inte finns någon grund för just nu.
Citera
Medlem
Väldigt mycket som pekar på att det var en trumphatare. Hur ska media spinna vidare på att det var en Clintonanhängare som sköt ihjäl en massa trumpsupporters?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag saknar allt vad kunskap heter kring skjutvapen, undrar därför hur långt man kan skjuta egentligen? Ser ju ut att vara ett jäkla lång avstånd mellan country-festen och hotellet?

Semi-automatiska gevär så som AK5, AR 15 har en effektiv räckvidd uppåt 500m. men skotten kan gå betydligt längre än så.
Effektiv räckvidd är det avstånd där man kan sägas kan effektivt bekämpa(alltså sikta på, skjuta mot och träffa) enskilda mål.

Effektiv räckvidd mot en folksamling är längre, 600-800m.
Maximal räckvidd för den här typen av gevär är flera kilometer.
Citera
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag saknar allt vad kunskap heter kring skjutvapen, undrar därför hur långt man kan skjuta egentligen? Ser ju ut att vara ett jäkla lång avstånd mellan country-festen och hotellet?
Var längesedan jag gjorde lumpen men med AK4 sköt vi regelbundet och utan större problem mål på 500 meter.
Citera
2017-10-02, 18:09
Medlem
glokk18s avatar
Fråga till er som säger att vapenlagar ej behöver ändras och att "mördare kommer få tag på vapen oavsett":

Exakt hur hade denna personen fått tag på vapen? Kriminella gäng får tag på importerade vapen, men tror ni allvarligt att dessa skulle sålt en automatkarbin till GM? Hur hade ens GM fått kontakt med dessa återförsäljare?

Köpt av en kompis som riskerar hårda straff för olaglig vidareförsäljning?

Brytit sig in hos folk och snott vapen från vapenskåp med riktiga lås?

Jag är väldigt nyfiken. Med hårda vapenlagar, hur får denna personen tag på vapen? På er låter det som att det bara är att gå in i ett ghetto och ropa "MASKINGEVÄR KÖPES!".
Citera
2017-10-02, 18:09
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tack och mycket intressant. Verkar som GM tog sitt liv någon gång efter ca 15 minuter in alternativt att ammunitionen tog slut. Tycker inlägget ska till trådstarten.

Oj inte alls vad jag hört tidigare då det påstods att tog några minuter innan SWAT var inne på rummet.
Då får jag nog återgå till foliehatts alternativet om att Paddock kan ha varit en "Patsy".
Citera
2017-10-02, 18:10
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Ett avstånd på c:a 280-300m, och 2 rutor sönderskjutna i 2 olika hotellrum...?
Jag tror inte på EN skytt, och det finns inga sviter så långt ner i hotellet utan det bör vara 2-3 rum emellan de 2 brottsplatserna när det är 9 rutor emellan.

https://www.pixeltopic.com/image/stzfmvraraufhg/?size=full

På det avståndet bör han ha satt upp gevären i en ställning och sen bara pepprat rakt in mot folkmassan.

Intressant att GM som äger 2 sportplan valde Mandalay Bay som ligger närmast flygplatsens parkering för plan, och eftersom han valde att ta livet av sig kunde han ju då ha tagit ett av sina sportplan och brakat rätt ner i folkhavet istället, det hade dödat många fler och ingen hade hunnit reagera då det ligger dikt intill Maccarren Internationals inflygningsstråk, då hade det varit det perfekta mordet, och inga höga byggnader var ivägen för en sådan manöver.

Storyn om GM haltar betänkligt.....

Sviter så långt ned? 32:a våningen var nästan högst upp och en del av våningarna ovan är Restaurang, och säkert konferens och dylikt. Gissar att det är en svit.
Citera
2017-10-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
Ren bullshit!

Jerry Miculek har ett rekord med .223 semi auto där han sköt 40 skott på 4,68sekunder. Ca 6 skott / sekund. Och han har 20 olika världsrekord och skjutit i över 50 år. Det är endast en handfull i hela världen som kan mäta sig med honom.
Men ska vi prata om vanliga erfarana skyttar så ligger deras hastighet på MAX 3 skott/sekund.

"Top Three-Gun competitors can indeed pull the trigger three times a second — for short periods of time. So the theoretical “cycling rate” might be 180 rounds per minute, but the reality is you’re only maintaining it for bursts of a second or two. That sort of firing generates tremendous amounts of heat as well. In battle, when military rifles are fired full-auto, they can get hot enough that the barrels will warp (which is why full-time machine guns have easily replaceable barrels)."

"For an average shooter, you’re talking about a top speed of about two shots per second, which means you’re emptying a mag in 15 seconds. Reloading takes maybe four seconds, so it’s 19 seconds to empty a mag and recharge."
Åh, jag vet inte det. Jag har en klubbkamrat som skjuter mycket IPSC. Han har inga problem att hålla split-tider på 0,2 sekunder med 9 mm pistol. Men då handlar det givetvis om 5-6 skott, inte serier om 100... Och det var inte min poäng. Min poäng är att hastigheten var alldeles för låg för att vara en AR-15 i full auto.
Citera
2017-10-02, 18:12
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Väldigt mycket som pekar på att det var en trumphatare. Hur ska media spinna vidare på att det var en Clintonanhängare som sköt ihjäl en massa trumpsupporters?

Som det ser ut nu just för tillfället så tyder det mer på att Snubben som sköt tröttnade på oljudet från konserten hyrde några vapen och pepprade arenan full. Ångrade sig och sköt sig själv. Har man bott granne med en country festival i 3-4 dygn så skulle även jag bli skogstokig.

Skulle tro min teori är betydligt bättre än det stora flertalet (med ISIS och liknande) som presenterats i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in