2017-10-02, 16:43
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Det brukar ta tid innan dom vill claima. Jag menar ISIS framställer sig ju som pajas organisation 1000 om dom claimar ett attentat som inte ens har koppling till Islam!

Men jag är osäker på hur seriöst detta med att ISIS claimar dådet är. Men det nämns på Fox. USAs största nyhetskanal.

Se mitt inlägg: (FB) Masskjutning i Las Vegas - minst 50 döda (2017-10-01)

Att de tar åt sig äran handlar inte bara om att skrämma oss, utan även få de redan trogna att se dem som något stort.
När vi (västvärlden) dementerar att det inte handlar om IS, så kan de säga att vi ljuger om det.
Citera
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Från Hillary Clintons Twitter:
---------------------------------------------
The crowd fled at the sound of gunshots.

Imagine the deaths if the shooter had a silencer, which the NRA wants to make easier to get.
4:03 PM - Oct 2, 2017

Hur kunde folk rösta på en så äcklig människa som Hillary? Liken har ännu inte kallnat, och hon drar politiska växlar på en tragedi.
Haha hon vet inte ens hur en silencer fungerar. Klart hon direkt för politik av en fråga hon är fixerad vid ända in i döden.
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Det brukar ta tid innan dom vill claima. Jag menar ISIS framställer sig ju som pajas organisation 1000 om dom claimar ett attentat som inte ens har koppling till Islam!

Men jag är osäker på hur seriöst detta med att ISIS claimar dådet är. Men det nämns på Fox. USAs största nyhetskanal.

Inget som går att bekräfta någonstans så vitt jag kan se.
Det räcker ju inte att ta på sig äran, det måste ju finnas någon form av bevisning också.
Citera
Medlem
Varulvs avatar
Citat:

Att det nämns på FOX betyder ingenting egentligen, men jag tvivlar starkt på att IS har med dådet att göra. Jag inväntar vad polisen har att säga om det där, men det låter riktigt osannolikt att det skulle ligga till på det sättet.
Citera
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Mannen var tidigare helt ostraffad, född och uppväxt snart-pensionerad hederlig amerikan utan någon politisk eller religiös aktivism. De flesta IS terrorister har oftast någon av dessa kriterier och hamnar därför snabbt under polisens radar.

Sedan agerar många IS terrorister i någon form av nätverk, organisering eller kommunikation, vilket gör det lätt att spåra dem.

Ja, detta är mycket märkligt. Paddock verkar ha levt ett tryggt liv i ett fint bostadsområde. Men definitivt inte aktiv IS krigare.
Citera
Medlem
Karlitoz2s avatar
Snart ska Trump tala om det som hänt...
Citera
2017-10-02, 16:44
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Från Hillary Clintons Twitter:
The crowd fled at the sound of gunshots.

Imagine the deaths if the shooter had a silencer, which the NRA wants to make easier to get.
4:03 PM - Oct 2, 2017

Hur kunde folk rösta på en så äcklig människa som Hillary? Liken har ännu inte kallnat, och hon drar politiska växlar på en tragedi.

osmakligt kan tyckas , men hon har väl en poäng , eller ?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Varför ska man ha en källa om man ställer en fråga?
Sorry fattade fel, IS har aldrig tagit på sig dådet i Stockholm då Sverige är deras safezone
Citera
Medlem
Søk etter Mandalay Bay på tripadvisor. Der finnes det mange bilder fra rommene med utsikt mot der konsertarenaen var.

Her er et av dem:

https://i.imgur.com/mFlAw1Z.jpg

(Dette er ikke fra konserten inatt)
Citera
2017-10-02, 16:45
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Brukar IS påstå något sådant om det alls finns någon koppling (religion iaf)?

Ingen som helst aning faktiskt, men än att de tar åt sig random dåd utförda av muslimer som varit förbannade på något.
Spekulerar mest i hur psykologi etc funkar i dessa sammanhang, vad som är bra för "kampen".
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Brukar IS påstå något sådant om det inte alls finns någon koppling (religion iaf)?

Svar ja. Dom har tagit på sig en jävla massa dåd som inte har med dom att göra alls.

Frågar du efter källa på detta så har du legat under en sten i hundra år. Google.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
En full amerikanare https://www.instagram.com/p/BZvj0sCBvSJ/?taken-by=one_phoenixrising
Ser ut som kvinnan som tar upp benet blir skjuten och den bredvid ligger död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in