2017-10-02, 16:30
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Man har helt upphört med att bli förvånad när sådan här sker i skitlandet USA, ska bli kul att följa debatten och läsa om hur man tycker att istället för att förbjuda vapen så bör var man och kvinna istället beväpna sig. USA har alltid och kommer alltid att förbli ett vilda västern land som glorifierar våld och vapen.
Vad har du att säga då omatt det är norrmannen Fjotolf Hansen (tidigare känd som Anders Behring Breivik) som har titeln mass murdering champion of the World, i Norge dessutom med helt lagliga vapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
e

Har du ens klickat på länken din idiot?

Det är ett enkelt sätt att få automateld från sin annars semiautomatiska ar-15
Nej, hade jag ju inte, läste bara Gatlin + Crank, har därefter redigerat mitt inlägg.
Citera
Medlem
USA undersöker just nu IS uttalande om att GM är deras soldat.
Citera
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Fast det är den eventuella konverteringen till Islam som är det intressanta här, inte ISIS.

Visst är det så. Dock känns det som en tämligen långsökt sak just nu.
Citera
Medlem
ISIS redan tagit "äran" för dådet?
Lone Wolf attentat brukar ju ta ett dygn eller mer innan dom tar åt sig så dom skall vara säkra på att det är ett Islamskt dåd.
Hur kan dom redan vara så säkra på dådets koppling?
Är det ISIS officiella som verkligen bekräftat sin koppling?
OM så borde dom haft vetskap om det kommande dådet. Så här snabbt brukar dom inte bekräfta
Citera
2017-10-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
64 år gammal gubbjävel !

......som bodde på ett ålderdomshem !!

Knappt jag kan ta in det. Enligt det som står i tidningarna finns det inte ens en fortkörningsbot eller parkeringsbot på honom.

Jag lämnar ändå dörren öppen för att det kan (även om chansen är minimal, då det sitter övervakningskameror överallt i hotellkorridorerna) vara någon som tagit sig in på hans hotellrum, utfört dåden och sedan dödat honom och fått det att se ut som ett självmord.

Gubbjävel på rymmen från ålderdomshemmet.....WTF !

Tittat for mycket pa CNN och allt producerat vansterliberalt hat mot Trump. Skuttar ut och tror att han ar varldens godaste manniska. Hypotetiskt men fullt trovardigt.
CNN jobbar stenhart nu pa den humanistiska sidan av dadet. Vi far aldrig veta vad mannens motiv var om det gynnar Trumps politik.
Citera
Medlem
Kan brottet vara en form av "suicide by cop"? Paddock kanske inte ville leva längre? Men han var kanske full av hat och ville ta så många som möjligt med sig i döden? Kanske han länge hade drömt om att få använda sina många vapen till att skjuta människor?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Nu tar du i, den teorin är ju inte alls omöjlig. Frågan hur lång tid det var mellan sista skottet och att polismännen gick in i rummet ? Om det rör sig om +1minut kan det ju absolut varit någon annan där som höll MGM gisslan, sköt han efter alla skott och sen lämnade innan polisen kom.

Nej jag tar inte i. Detta scenario är totalt otänkbart. Att han skulle checkat in den 28 september och varit gisslan för att begå ett sånt här dåd.

Det är totalt otänkbart.
Citera
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Aftonbladet.
Tvivlar starkt på det.
Citera
Medlem
krutojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Isis has claimed responsibility for the shooting attack that has left at least 50 dead in Las Vegas.

A statement published by the group's Amaq propaganda agency claimed the attacker was a "soldier of the Islamic State".

"The Las Vegas attacker is a soldier of the Islamic State in response to calls to target coalition countries," it said.

In a second statement, Isis claimed the gunman "converted to Islam several months ago".

The wording of the release is similar to other attacks that have been inspired, rather than directed, by Isis.

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/las-vegas-isis-shooting-claims-stephen-paddock-responsibility-latest-a7978941.html
Att GM tog sitt liv kanske inte talar för det.
Citera
2017-10-02, 16:32
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
64 år gammal gubbjävel !

......som bodde på ett ålderdomshem !!

Knappt jag kan ta in det. Enligt det som står i tidningarna finns det inte ens en fortkörningsbot eller parkeringsbot på honom.

Jag lämnar ändå dörren öppen för att det kan (även om chansen är minimal, då det sitter övervakningskameror överallt i hotellkorridorerna) vara någon som tagit sig in på hans hotellrum, utfört dåden och sedan dödat honom och fått det att se ut som ett självmord.

Gubbjävel på rymmen från ålderdomshemmet.....WTF !
Tror du att en 64-åring inte kan hantera vapen? I så fall tror du fel. Han är inte ens pensionär med svenska mått mätt. Och han bodde förmodligen inte på något "ålderdomshem", utan mer ett lägenhetsboende för äldre, av typen sådana som finns för 55+ i Sverige.

Men jag kan hålla med dig att det är ovanligt att folk över 50 är så korkade att de gör sådana här saker, men nu har det skett och har vi otur är det en ny trend.
Citera
2017-10-02, 16:32
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
En samling med videoklipp från dådet.
http://www.bestgore.com/murder/video-mass-casualty-shooting-country-music-festival-mandalay-bay-las-vegas/

Långa skottsalvor. I klippet som är filmat precis nedanför hotellet hörs vapnet tydligt, hade bara sett klippen som filmades från konsertområdet innan. Inget "rent flyt" i smattret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in