2017-10-02, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Helautomat är overkill helt klart endast millitärt behov. Är ju också förbjudet, Men inte semiautomat det bör helt klart vara lagligt i min mening. Sedan kan man däremot diskutera storleken på magasinen. Det bör 20 vara tillräckligt. Trummagasin med hundra plugg? Varför? bara suspekt... Sedan kanske man skulle titta på hur mycket ammunition man kan köpa per år eller något. Bara mina små förslag till jänkarna...

Varför bör semiautomat vara lagligt? Någonting som vem som helst som inte har tummen mitt i handen kan bygga om till helautomat.
Även utan det så förstår jag inte varför man ska få äga halvautomat.
Citera
2017-10-02, 15:17
Medlem
Rökgaserna från vapnet måste ha dragit igång brandlarmet. Hotellen har system och beredskap för att snabbt hitta källan.

Det kan inte ha tagit många minuter för polisen att hitta rätt rum?

Men hade gubben laddat med 8 vapen, då fick han tid att döda många ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
"Lutar åt m60"
Jag älskar hur lite du möjligtvis kan använda för att dra den slutsatsen. Snälla sluta?
enligt cbsnews så var det RA15
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Allmänt samhällshat? Hur var det med ryktena att han var dömd sexualbrottsling? De har det inte så lätt i USA, eller nån annanstans heller för den delen...

Rykten, av vad jag förstår. Polisen har sagt att han var "known to authorities", men annars clean:

Citat:
Paddock, 64, was a resident of Mesquite, Nevada, a retirement and golf community of about 20,000 people, a police spokesman confirmed.

“We don’t have a lot on Mr Paddock,” Mesquite police spokesman Quinn Averett said. Mesquite PD records held no report of any contact with Paddock, Averett said. No calls for service, no arrests, not even a record of a traffic stop.

Så knappast en registered sex offender.
Citera
2017-10-02, 15:18
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
HALLÅ! Det verkar vara många som inte fattar detta... Man får inte äga automatvapen i USA. Så sluta vara upprörda över det tack.

Öööh, Jo?! I den absoluta majoriteten av staterna i USA får man det. Vad snackar du om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Man kan köpa halvautomatiska utan kontroll, och en 4-åring kan sedan konvertera dem till helautomatiska!

Den absolut vanligaste semiautomatiska karbinen i USA är ar-15, den går inte (likt dom flesta semiautomatiska gevär) att konvertera enkelt, du behöver en maskinverkstad, kunskap och tid.
Du kan däremot köpa m16 lowers, men dom kostar ungefär 140 000kr.

Vissa vapen är enklare att konvertera, men det är ofta pistoler som konverteras till fullauto tex visa glockmodeller och tec.9, dvs pistolkalibrar

I detta fall är det 100% gevärskalibrar som man hör i klippen, antagligen 5,56 eller 7,62x39, jag gissar på 5,,56
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Så det räcker inte med att personen hade 8 vapen på hotellrummet med stativ?

Ha ha. Han hade 10 enligt senaste nytt. Tyckte jag horde en KSB. Vid en civil rattegang tas alla detaljer upp. Oavsett vad denna man skrivigt och sagt angaende motivet kommer USA mainstream media utropa sinnessjukdom. Killen kan ha skrivit en egen hatskrift mot USAs ledarskikt och det kommer att negligeras av Obama, Clinton politiker.
Citera
2017-10-02, 15:19
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Man borde väl ha lite mer koll kan man tycka ja. Men väldigt stort hotell? Svårt att veta vad alla gör liksom.
Ja, man brukar inte direkt gå igenom alla väskor som bärs upp på ett rum. Inte ens metalldetektorer brukar finnas. Så det kan ju inte ha varit särskilt svårt att få in vapen. Vapen går ju dessutom oftast att montera isär, så att de inte tar så stor plats. Förmodligen har GM tagit upp vapnen till rummet vid olika tillfällen, annars hade det nog sett lite misstänkt ut. Frågan är bara var han förvarade vapnen utan att städerskan upptäckte dem i så fall.
Citera
2017-10-02, 15:19
Medlem
Iamthebatmans avatar
Vem är den berömda "gubben" det pratas om?
Uppenbarligen begriper jag att det är GM (och att han förmodligen inte är IS(?)), men är det en äldre vänstermupp eller en kristen fanatiker?
Citera
2017-10-02, 15:20
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Rykten, av vad jag förstår. Polisen har sagt att han var "known to authorities", men annars clean:

Ok, då kan det vara så att han var på väg att förlora allt: fru, pengar och hemmet. Om han checkade in redan i torsdags kan han redan bestämt sig för att det var över - självmord efter några lyxiga dagar på hotellet. Men först, bli ihågkommen och visa världen att: "Mig har ni fuckat för sista gången"...
Citera
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
HALLÅ! Det verkar vara många som inte fattar detta... Man får inte äga automatvapen i USA. Så sluta vara upprörda över det tack.

Men Hallå!! Sluta snacka skit!!!

"Under the National Firearms Act of 1934 full auto firearms are required to be registered with the ATF. In order to register, you must have a tax stamp. To obtain the tax stamp, you must pay the ATF $200. The ATF will ask for some additional paperwork including fingerprints and a photograph - basically everything they need to do a background check. In conclusion: you can own a full auto if you pay the ATF $200. They will send you a "tax stamp" to let you know it is legal for you to possess the firearm in question.

The main issue with full autos is that the registry was closed in 1986; meaning no fully automatic firearms made after 1986 can be registered. So to obtain a full auto today, you have to find a full auto made before 1986 and convince the current owner to sell it to you. The limited supply means you will pay a pretty penny for a full auto firearm today.

The other way to obtain a full auto, legally, is to obtain a "post-'86 dealer sample". The way you can that is to be an FFL and have a law enforcement organization request that you obtain a sample - maybe an MP5 - so that the law enforcement organization can evaluate the weapon(s) for possible use. After you obtain this "dealer sample" you're allowed to keep at as long as you remain a going concern (e.g. stay in business)."
Citera
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Nä, det var en annan yngre man med samma för- och efternamn som var "the sex offender".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in