2017-10-02, 15:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Det beror på vad hans motiv för skjutningen var.. inte antalet dödade.. Politiskt motiv och avsikt att skrämma, påverka folks åsikter men är det enbart att han var förbannad på folk av någon anledning så lär det inte kallas terrorism.
Allmänt samhällshat? Hur var det med ryktena att han var dömd sexualbrottsling? De har det inte så lätt i USA, eller nån annanstans heller för den delen...
Citera
Medlem
[quote=Firewaia|61948763]För att det oftast är psykiskt sjuka som utför extrema mord och våldsdåd utan anledning? Rätt logiskt?[/QUOTE

Sa alla Islamistiska Jihadkrigare ar psykiskt sjuka. Sag det till min mullah i mitt kvarter. Da djavlar brakar helvetet loss.
Ring mig innan du tar din teori till en moske.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Inom två timmar kommer mer info från Vegas polisen.
Citera
2017-10-02, 15:14
Medlem
Kvinnan som han var rumskompis med har en man som stödjer flera militära vänstergrupper som poserar med vapen på facebook. Han är väldigt anti-trump och är med i flera grupper "fight Trump" osv.
Kan finnas ett samband eftersom att dom verkar dela fru.

Festivalbesökarna kan vara ett politiskt mål.

Spekulationer.

Han hade varit i hotellrummet sedan den 28e förra månaden.
Citera
Medlem
Från aftonbladets direktrapportering:

Polisen har inte kommenterat något om motiv.*

Christoffer Nilsson
4 min sedan
Stephen Paddock ska ha bott på hotellet sedan den 28 september.

Christoffer Nilsson
8 min sedan
Sheriffen bekräftar att Paddock skjutit sig själv till döds och alltså var död när insatsstyrkan bröt sig in i rummet. Ett tiotal vapen ska ha funnits i hotellrummet. Anledningen till att man tidigare eftersökte kvinnan ska ha varit att Paddock använt sig av hennes id-handlingar. Kvinnan ska själv inte ens ha befunnit sig i landet vid tidpunkten för skjutningen och är inte längre intressant i utredningen
Citera
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Kanske bara är ganska onödigt att ha rätten att köpa helautomatiska och halvautomatiska vapen? Anledningen till att äga vapen är ju:

1. Hobby
2. Försvar av ens hem.
3. Jakt.

Det finns alltså ingen anledning att behöva äga ett hel- eller halvautomatiskt vapen.

Helautomat är overkill helt klart endast millitärt behov. Är ju också förbjudet, Men inte semiautomat det bör helt klart vara lagligt i min mening. Sedan kan man däremot diskutera storleken på magasinen. Det bör 20 vara tillräckligt. Trummagasin med hundra plugg? Varför? bara suspekt... Sedan kanske man skulle titta på hur mycket ammunition man kan köpa per år eller något. Bara mina små förslag till jänkarna...
Citera
Medlem
glokk18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
HALLÅ! Det verkar vara många som inte fattar detta... Man får inte äga automatvapen i USA. Så sluta vara upprörda över det tack.

Det verkar vara DU som inte fattar. Ett 40-tal stater tillåter automatvapen (NFA weapons).

https://en.wikipedia.org/wiki/Gun_laws_in_the_United_States_by_state

Så sluta sprid fakta du inte har koll på, tack.
Citera
2017-10-02, 15:15
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Fy fan! Paniken i det publikhavet. Blir man någonsin människa igen även om man överlever?

Ja varför inte?

Kommit fram ännu med största sannolikhet vad det rör sig om för vapen?
Citera
Medlem
Porsennas avatar
Kvinna de tidigare sökte befinner sig inte i USA.

https://mobile.twitter.com/AdamHerbets/status/914837092554833920
Citera
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Från aftonbladets direktrapportering:

Polisen har inte kommenterat något om motiv.*

Christoffer Nilsson
4 min sedan
Stephen Paddock ska ha bott på hotellet sedan den 28 september.

Christoffer Nilsson
8 min sedan
Sheriffen bekräftar att Paddock skjutit sig själv till döds och alltså var död när insatsstyrkan bröt sig in i rummet. Ett tiotal vapen ska ha funnits i hotellrummet. Anledningen till att man tidigare eftersökte kvinnan ska ha varit att Paddock använt sig av hennes id-handlingar. Kvinnan ska själv inte ens ha befunnit sig i landet vid tidpunkten för skjutningen och är inte längre intressant i utredningen

Ok intressant utveckling...
Citera
2017-10-02, 15:16
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Allmänt samhällshat? Hur var det med ryktena att han var dömd sexualbrottsling? De har det inte så lätt i USA, eller nån annanstans heller för den delen...

Polisen på presskonferensen nyss betonade att dom inte har klart för sig ifall detta kommer klassas som terror eller inte.

Dom har inget motiv ännu överhuvudtaget för dådet. Polisen sa detta för ca 5 minuter sedan.

Vi får helt enkelenkelt vänta på hans motiv lite till innan vi ropar Hej.
Citera
2017-10-02, 15:16
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweZionist
Man får inte äga den typen av vapen som privatperson.

Det får man visst, om man har licens för det och lower receiver var sålt innan lagen mot automatiska vapen kom.
Därför är automatiska lower receiver dyra, eftersom inga nya kommer in på marknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in