Citat:
Ursprungligen postat av
Grisbrottaren
Är du vapenkunnig?
Det var väl annars min tanke också, men jag ställde frågan mer öppet.
Det borde nämligen vara svårare att få med sig ett vapen som tar patronband in på ett hotell eller oavsett vart man nu ska. Det borde också vara svårare att få tag på ett vapen som tar patronband, eftersom de dels är mer sällsynta i USA, dels väl bara används militärt och man knappast kan få licens för ett sådant.
Vad säger vapennördar om 100 skott i obruten följd?
Citat:
Ursprungligen postat av
Grisbrottaren
Är du vapenkunnig?
Det var väl annars min tanke också, men jag ställde frågan mer öppet.
Det borde nämligen vara svårare att få med sig ett vapen som tar patronband in på ett hotell eller oavsett vart man nu ska. Det borde också vara svårare att få tag på ett vapen som tar patronband, eftersom de dels är mer sällsynta i USA, dels väl bara används militärt och man knappast kan få licens för ett sådant.
Vad säger vapennördar om 100 skott i obruten följd?
exakt 100 skott i obruten följd är antingen ett band med 100 skott eller ett rondellmagasin med 100 skotts kapacitet. Nu har jag inte orkat räkna, men jag reagerade inte på det då jag såg videon så för mig kändes det som att det var ca 30-35 skott i snabb följd x 3 i detta fall. D.v.s magasin.
Ljudet är omöjligt att analysera. Kan vara en MAC-10, så väl som AK. Jag skulle faktiskt gissa mer på .45 eller 9mm än 7.62.