Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Hur i hela friden hör du att det där är en AK-47? Jag vet att den har ett distinkt ljud, men i de ljudupptagningar som finns kan jag omöjligen säga exakt vilket automatvapen som använts. Kan likagärna vara en M16.
Ingen specialtränad snubbe använder automateld då det inte går att sikta med detta. Man kör punkteld vilket betyder 3-5 skott i taget. Och vem skrev att det var 50 eller 75 skott iomed 3 magasin? Vad är det för specialmagasin? 20 eller 30 skott innehåller ett magasin till de flesta automatkarbiner såvitt jag vet?
Youtuba exempelvis M16/AR-15 full-auto och jämför med AK-47, denne låter mycket raskare samt snabbare än den amerikanska motsvarigheten.
När det gäller magasinet kan vara en så kallad "drum mag".
Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Min brorson har rapporterat at:
Flygplatsen är stängd.
Tungt beväpnade poliser runt hela staden.
Förövaren var en krypskytt som sköt från flera hundra meters avstånd. Allt tyder på att det inte var random skott utan att skytten siktat på "vissa" personer enligt lokal TV.
Förövaren befann sig i ett högt beläget rum och sköt vilt ner mot folkhavet med full-auto. Så knappast sikta mot vissa personer utan antagligen mer spridning för att träffas så många som möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Skytten/skyttarna är fortfarande på fri fot. Metro police är på väg att göra ett uttalande snart.
Fel, skytten är död.