2017-10-02, 09:41
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
När håller polisen pressträff?
Kvart i
Citera
2017-10-02, 09:41
Medlem
Video igen. Denna är närmare GM, skottljuden hörs väldigt tydligt.
https://minfil.org/I0q5A3c9b0/las_vegas_shooter7.mp4
Citera
2017-10-02, 09:44
Medlem
arbetets avatar
LVMPD‏
@LVMPD

Citat:
A briefing by @Sheriff_LVMPD will be 12:45 at our HQ campus. Future media briefings will be held at HQ from this point on. #LVMPDnews

https://twitter.com/LVMPD/status/914753209993920517

Det är 9:45 om jag räknat rätt.
Citera
2017-10-02, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Han valde ju inte direkt ut folk utan sköt rätt in i en stor folkmassa, då behöver man inte direkt vara nån sniper.

Kanske därför bara 2 döda då, svårt träffa dödande från hög höjd, hade trott på gammal militär som flippat annars , men det här är nog inte någon specialtränad snubbe
Citera
2017-10-02, 09:47
Medlem
199797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linenc
Video igen. Denna är närmare GM, skottljuden hörs väldigt tydligt.
https://minfil.org/I0q5A3c9b0/las_vegas_shooter7.mp4

Tittar man noga så tycker jag man kan se vart skotten kommer ifrån, tycker jag ser något smattrande från byggnaden
Citera
2017-10-02, 09:48
Medlem
Var kan man se presskonferensen och kommer DDR-media censurera "känsliga" detaljer?
Citera
2017-10-02, 09:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Var kan man se presskonferensen och kommer DDR-media censurera "känsliga" detaljer?
FOX: http://vaughnlive.tv/newzviewz
Citera
2017-10-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199797
Tittar man noga så tycker jag man kan se vart skotten kommer ifrån, tycker jag ser något smattrande från byggnaden
Kollat igenom några gånger i slowmotion. Menar du Vid 4 sekunder, högt upp på bilden?
Ser ut som något blinkar där, men svårt att avgöra.
Citera
Medlem
Aragonis avatar
Enligt den stora Reddit-tråden nämndes det i polisradion att 20-25 personer var DOA (Dead On Arrival) då dom kom till sjukhuset. Endast rykten. Ingen aning om det stämmer, då jag sett på CBS-streamen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Kanske därför bara 2 döda då, svårt träffa dödande från hög höjd, hade trott på gammal militär som flippat annars , men det här är nog inte någon specialtränad snubbe

Tycker du det låter som någon med militär utbildning som drar 50+ skott i följd? Inte ens med kulspruta är det vanligt.
Att dra in avtryckaren till magasinet är tömt kan en berusad apa göra och brukar väl mest vara förbehållet outbildade sandapor i Mellanöstern
Citera
2017-10-02, 09:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
På dem videos som cirkulerar hör man att det är full-auto och AK-47 som skjuts med. GM sägs väl ha stått från ett fönster och bara skjutit rakt ner mot massan?

Sen så är detta en country-musikal där majoriteten är vita. Kan vi kanske gissa på typ BLM eller någon kommunistrackare?
Hur i hela friden hör du att det där är en AK-47? Jag vet att den har ett distinkt ljud, men i de ljudupptagningar som finns kan jag omöjligen säga exakt vilket automatvapen som använts. Kan likagärna vara en M16.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN

Ingen specialtränad snubbe använder automateld då det inte går att sikta med detta. Man kör punkteld vilket betyder 3-5 skott i taget. Och vem skrev att det var 50 eller 75 skott iomed 3 magasin? Vad är det för specialmagasin? 20 eller 30 skott innehåller ett magasin till de flesta automatkarbiner såvitt jag vet?
Citera
2017-10-02, 09:54
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragoni
Enligt den stora Reddit-tråden nämndes det i polisradion att 20-25 personer var DOA (Dead On Arrival) då dom kom till sjukhuset. Endast rykten. Ingen aning om det stämmer, då jag sett på CBS-streamen.

CNN och Sky News berättar om 2 döda och 12-14 kritiskt skadade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in