2017-10-01, 22:41
  #3061
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallaghers
UN med Karl XII i dagens korre?
Bild? Om det finns dvs.
Citera
2017-10-01, 22:55
  #3062
Medlem
Gallagherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Bild? Om det finns dvs.
Nere till vänster.
https://instagram.com/p/BZtde7uj-4z/
Citera
2017-10-01, 23:04
  #3063
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallaghers
Nere till vänster.
https://instagram.com/p/BZtde7uj-4z/
Ser så ut enligt mig. UN är väl också rätt vettiga politiskt har jag för mig.

Fint blink och rök-tifo av HBT ultras idag.
Citera
2017-10-02, 01:25
  #3064
Medlem
elguanteletes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Ser så ut enligt mig. UN är väl också rätt vettiga politiskt har jag för mig.

Fint blink och rök-tifo av HBT ultras idag.

Ändå kul att du i ett och samma inlägg skriver att UN är rätt "vettiga politiskt" och sen spelar dig rolig på att HBT ultras. Fortsätt kämpa bror
Citera
2017-10-02, 02:04
  #3065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
13% när det kommer till dif om vi ska sätta det i perspektiv.



Inte nödvändigtvis så det fungerar överallt i landet o internationellt, men ja djurgårdare tenderar att gå på idrott när det går bra och sluta gå när det går dåligt.



Om du menar rekordåret så ja det är sjukt svårslaget, att slå ett 56 år gammal publikrekord är inte lätt och ingen förväntar sig att man kommer hålla samma höga nivå år efter år, vi går mot fjärde raka året över 20 000 i snitt och det är en vansinnig utveckling. Kan det hålla i sig? förhoppningsvis men det blir inte lätt.

Jag förstår att bajens publiksiffror berör dig djupt, alla dina inlägg verkar på något sätt handla om det och jag tackar dig för dit intresse.

Folk kommer när det går bra. Så är det överallt i världen.

Även för det lag som har flest anhängare i huvudstaden.

Att andra lag skapar en hype med stickande (du läste rätt!) jippopublik är säkert roligt för er som jublar och dansar åt publiksiffran i en 0-2-match.

Det råder för övrigt även delade meningar om något rekord ens slogs, men Allsvenskan och tidningarna jobbar ihop för att sälja en produkt/tidningar så fusket granskades inte.
Citera
2017-10-02, 03:31
  #3066
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Har helt missat detta men när bytte AIK tillbaka till Åbro på matchtröjan? De bytte väl till Hjärt & Lugnfonden inför säsongen?

Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Haft Åbro som tröjsponsor hela säsongen men de har upplåtit den till hjärt & lungfonden
Det är Åbro de sista tio omgångarna. Var det bara jag som tyckte att färgen på Åbros tryck var skum?
Citera
2017-10-02, 07:44
  #3067
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Folk kommer när det går bra. Så är det överallt i världen.

Även för det lag som har flest anhängare i huvudstaden.

Är ni flest borde ni ju ha högst lägstanivå, inte lägst. Så den förklaringsmodellen håller ju inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy

Att andra lag skapar en hype med stickande (du läste rätt!) jippopublik är säkert roligt för er som jublar och dansar åt publiksiffran i en 0-2-match.

Ingen aning vad du pratar om här.

Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy


Det råder för övrigt även delade meningar om något rekord ens slogs, men Allsvenskan och tidningarna jobbar ihop för att sälja en produkt/tidningar så fusket granskades inte.

Denna bitterhet är enormt tillfredsställande, man kan riktigt ta på hur du plågas.
Citera
2017-10-02, 08:15
  #3068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Vi hade ju dock sämre publiksnitt 2010-2012 fast det gick bättre än 2009.

Kan ju bero på att ni förlorade ett derby och istället fick möta Mjällby. Klart det blir sämre publiksnitt då. Enklast är väl egentligen att jämföra djurgårdens siffror 2007 med 2008, då ser man ju att folk slutar gå när det är går sämre än om det är guldchans. Inget konstigt med det, men du ifrågasatte ju när ni slutade gå för det gick dåligt
Citera
2017-10-02, 10:10
  #3069
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Kan ju bero på att ni förlorade ett derby och istället fick möta Mjällby. Klart det blir sämre publiksnitt då. Enklast är väl egentligen att jämföra djurgårdens siffror 2007 med 2008, då ser man ju att folk slutar gå när det är går sämre än om det är guldchans. Inget konstigt med det, men du ifrågasatte ju när ni slutade gå för det gick dåligt

Jag håller med dig men han sa specifikt att det var just Djurgårdare som slutar att gå om det går dåligt. Det där du nämner är något som alla skulle tappa på. Tror inte Malmö skulle ha lika bra publiksnitt nu om de exempelvis kom tolva.

Visst stämmer det som du skrev men ingen "wow" faktor som gör att man kalla oss medgångare.
Citera
2017-10-02, 10:16
  #3070
Medlem
MDCCCXCIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Det är Åbro de sista tio omgångarna. Var det bara jag som tyckte att färgen på Åbros tryck var skum?
Det är med mening. Man ”fadear” sakta ut Åbro för att sedan ersätta med något nytt.
Citera
2017-10-02, 11:37
  #3071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Är ni flest borde ni ju ha högst lägstanivå, inte lägst. Så den förklaringsmodellen håller ju inte.



Ingen aning vad du pratar om här.



Denna bitterhet är enormt tillfredsställande, man kan riktigt ta på hur du plågas.

2013 gjorde SIFO en statistiskt säkerställd undersökning med 13184 svarande:

Djurgården och AIK har båda 241.000 supportrar i Stockholm, Hammarby 180.000.

Djurgården har 87001 intresserade supportrar, AIK 80494 och Hammarby 64800.
Citera
2017-10-02, 11:45
  #3072
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallaghers
UN med Karl XII i dagens korre?
Jajamen! Ackompanjerad med Swastika-koreografi och obligatorisk hitler-hälsning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in