2017-10-01, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Vad spelar det för roll? Om poängen är att trakassera och hota en person så går ju det fram oavsett svar?
Är herrn lite trög? Vi talade om en hypotetisk situation där poängen är att lägga in en stöt, inte att trakassera.
Citera
2017-10-01, 20:45
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggressiv-kuk
Är herrn lite trög? Vi talade om en hypotetisk situation där poängen är att lägga in en stöt, inte att trakassera.

Och hur rimligt är det att tro att en styvfar raggar på en styvdotter?
Citera
2017-10-01, 20:52
Medlem
Citat:
Finns ju människor med alla möjliga sjuka böjningar.
Citera
2017-10-01, 21:16
Medlem
BrokenChildhoods avatar
Citat:
Det är betydligt mycket vanligare än vad du tror. När man tänker sig det, vore det riktigt skönt.
Citera
2017-10-01, 21:18
Medlem
BrokenChildhoods avatar
Frågan gäller hennes ålder och beroendeställning. Är hon över 18 eller över 15 utan beroendeställning är det på lagens sida.
Citera
2017-10-02, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Varför blir jag inte förvånad? Är det några trådar här på Flashback du inte har en personlig koppling till?

Om du tycker att två händelser (trådar) på sex år är mycket så absolut. Jag tycker det indikerar på att jag bara använder forumet då jag har något vettig att tillföra.
Citera
2017-10-02, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Styvdottern kan ju ha vart med sedan hon var 1 år for all we know. Man ska inte stirra sig blind på blodsband, säger ganska lite om familj.

Styvdottern räknade honom som sin pappa och hade funnits med i hans liv under många år. Helt korrekt att blodsbanden inte är av högsta vikt alla gånger.
Citera
2017-10-02, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uhhhva
Tror du själv att så är fallet?

Men ok, vi säger att det är så och styvdottern är 17 år, det är alltså 89 760 sms styvfar och styvdotter emellan sedan hon var 1.
Jag själv får max 11 per månad från min, och då är det jag som frågar något. 49 104 sms med min ålder. Med den siffran hade jag tyckt att MIN var galen.

Jag tycker inte 400 sms (per månad) är helt galet. Jag skickar det lätt till mina döttrar, vi kan messa varandra fast vi sitter i varsin del av hemmet och inte orkar ropa på den andre.
Nu tänker jag inte förstöra tråden med ett ge långa exempel men det kan vara så trivialt som "kan du hämta ett glas vatten till mig"
Svar "nej får du göra själv"
Svar "varför.." osv osv.

I detta fall får man även räkna med att styvdottern var inlåst på psykiatriskt avdelning och inte hade så mycket mer kontakt med omvärlden än familjen. Då blir det lätt otroliga mängder sms.
Citera
2017-10-02, 09:13
Medlem
Facebacks avatar
Polisen har kallat in ett medium för att hjälpa till i utredningen.
Citera
2017-10-02, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tycker inte 400 sms (per månad) är helt galet. Jag skickar det lätt till mina döttrar, vi kan messa varandra fast vi sitter i varsin del av hemmet och inte orkar ropa på den andre.

Visst gör du säkert det, men då är det dina biologiska barn det handlar om.

Och sure, med tanke på att hon var inlagd så blir det säkert en hel del mer. Men är fortfarande fast bestämd att det då hade varit med den biologiska morsan.
Citera
2017-10-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Polisen har kallat in ett medium för att hjälpa till i utredningen.

Tja, ska vi acceptera skrock och vidskeplighet på bred front i samhället så varför inte...
Citera
2017-10-02, 13:39
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Dom:

https://minfil.org/s0u8A8c1b2/S_dert...2017-09-29.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem