2017-10-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det är massor med människor som har åkt till sydpolen och kommit tillbaka. Det finns massor med människor som korsat sydpolen. Det till och med bor människor på sydpolen.

http://icecube.wisc.edu/icecube/static/pole/images/lifeatpolelanding.jpg

Där ser man! Nu har vi alltså 2 påståenden här som svar på mina frågor. Du som säger att det är massvis med människor som åkt syd och kommit tillbaka, och FE:aren innan som skrev att det inte är möjligt. Observera att jag är rent nyfiken på detta ämne och ställer mig således inte på någons "sida". Dock är min personliga uppfattning att jorden är RUND/en boll. (Än sålänge haha ). Så... hur ska vi komma fram till vem av Er som har rätt i just denna fråga?
Citera
2017-10-02, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Man kan ställa samma fråga till de glob-troende... skulle deras flygplan (utan att dippa nosen nedåt) hålla en rak kurs, så att de efter efter bara några minuter kom upp i yttre rymden?

Här ska du få ta del av ett experiment, som ger starka belägg för att jorden verkligen är platt!

Gyroskop-experiment bevisar att jorden är platt. Globebusters har analyserat detta:

https://www.youtube.com/watch?v=zJ-Lk2ZQvqI

Kolla på den!

Ska kika på videon imorgon, just nu orkar jag inte kolla 43 min video. Men intressant!
Citera
2017-10-02, 00:45
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKQJ10
Tack för svar, ska kika på videon!
Är det ingen människa någonsin som åkt konstant åt syd och då aldrig kommit tillbaks menar du? Intressant!

Finns ingen som har korsat, eftersom det de facto inte går att korsa!

Nazisterna var ju väldigt intresserade av det. Vet dock inte om någon lyckats nå de vidsträckta landområdena efter Antarktis.

Finns mycket på Youtube kring detta!

Youtuba på: Nazi + Flat earth
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-10-02 kl. 00:49.
Citera
2017-10-02, 00:47
Medlem
madtops avatar
Citat:
Där ser man! Nu har vi alltså 2 påståenden här som svar på mina frågor. Du som säger att det är massvis med människor som åkt syd och kommit tillbaka, och FE:aren innan som skrev att det inte är möjligt. Observera att jag är rent nyfiken på detta ämne och ställer mig således inte på någons "sida". Dock är min personliga uppfattning att jorden är RUND/en boll. (Än sålänge haha ). Så... hur ska vi komma fram till vem av Er som har rätt i just denna fråga?

Du kanske kan använda dig av Ockhams rakkniv?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

Är det troligt att sydpolen vaktas av 10 miljoner människor i tiotusen båtar?
Eller är det en rimligare förklaring att människor faktiskt har varit där och att jorden är rund?
Citera
2017-10-02, 00:49
Medlem
Av ren nyfikenhet bara, om man skulle flyga över antarktis, och trotsa eventuella radio-order om att genast vända om, så skulle man bli nerskjuten eller liknande? Är det alltså på den militära nivån på antarktis?
Citera
2017-10-02, 00:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
Man kan ställa samma fråga till de glob-troende... skulle deras flygplan (utan att dippa nosen nedåt) hålla en rak kurs, så att de efter efter bara några minuter kom upp i yttre rymden?

Du tänker som vanligt fel.
Om man dippar nosen nedåt kommer man minska sin flyghöjd och för att höja flyghöjden måste man tippa nosen uppåt.

Om man vill behålla sin flyghöjd behöver man bara se till att planet varken stiger eller sjunker.
Citera
2017-10-02, 00:52
Medlem
Citat:
Du kanske kan använda dig av Ockhams rakkniv?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

Är det troligt att sydpolen vaktas av 10 miljoner människor i tiotusen båtar?
Eller är det en rimligare förklaring att människor faktiskt har varit där och att jorden är rund?

jag håller helt med dig angående detta, naturligtvis skulle jag anse det som rimligast att sydpolen INTE vaktas av militär på 10 miljoner man.
Citera
2017-10-02, 01:01
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:

Jorden rund som en boll?

Men för att det ska vara sant, så krävs ju att jorden har kurvatur, vilket aldrig någonsin har observerats, vare sig av människor eller med hjälp av instrument!

Visste du vännen, att det finns en massa långdistansbilder och filmer, med inzoomning, som ger obestridliga bevis för att jorden faktiskt saknar kurvatur!

Letade precis bland min digra samling av Flat Earth-videor och hittade följande guldkorn, en video med fantastiska långdistans-bevis (hundratals kilometer-exempel) för att jorden är platt, med härlig musik också!

Lovar att du kommer digga detta:

https://www.youtube.com/watch?v=ZCbdneAe2gk

Kommentera gärna efteråt vad du tyckte om videon!

En av mina absoluta favoriter!

Och som sagt, du hittar fler guldkorn i mitt blogginlägg jag rekommenderade dig...
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-10-02 kl. 01:04.
Citera
2017-10-02, 01:10
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Av ren nyfikenhet bara, om man skulle flyga över antarktis, och trotsa eventuella radio-order om att genast vända om, så skulle man bli nerskjuten eller liknande? Är det alltså på den militära nivån på antarktis?

Precis, helt korrekt!

Och det behövs givetvis inga 10 miljoner människor i tiotusen båtar som vaktar därnere, som grindvakten nyss påstod, med tanke på att det finns spaningsflyg plus en massa andra tekniska möjligheter att hålla koll på folk och hålla dem på avstånd från gränstrakterna (till de andra sex dvipas, vi lever på Jambudvipa) därnere...
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-10-02 kl. 01:12.
Citera
2017-10-02, 01:12
Medlem
Citat:
Jorden rund som en boll?

Men för att det ska vara sant, så krävs ju att jorden har kurvatur, vilket aldrig någonsin har observerats, vare sig av människor eller med hjälp av instrument!

Visste du vännen, att det finns en massa långdistansbilder och filmer, med inzoomning, som ger obestridliga bevis för att jorden faktiskt saknar kurvatur!

Letade precis bland min digra samling av Flat Earth-videor och hittade följande guldkorn, en video med fantastiska långdistans-bevis (hundratals kilometer-exempel) för att jorden är platt, med härlig musik också!

Lovar att du kommer digga detta:

https://www.youtube.com/watch?v=ZCbdneAe2gk

Kommentera gärna efteråt vad du tyckte om videon!

En av mina absoluta favoriter!

Och som sagt, du hittar fler guldkorn i mitt blogginlägg jag rekommenderade dig...

Det var en intressant video! Om det nu är rent råmaterial filamt i klippet och man med en rund jord INE ska kunna se dessa saker vid horisonten så vill jag nu höra någon "glober" svara på varför man ändå kan göra det. Mad-top? Men jag vill även ha svar av dig död o återfödd på min tidigare fråga om antarktis alltså är så extremt militärbevakat som FE:are påstår? Alltså att det är därför man inte kan ta sig förbi där?
Citera
2017-10-02, 01:13
Medlem
ÉDIT: död o återfödd såg nu att du redan svarat på antarktisfrågan, tack.
Citera
2017-10-02, 01:14
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Du tänker som vanligt fel.
Om man dippar nosen nedåt kommer man minska sin flyghöjd och för att höja flyghöjden måste man tippa nosen uppåt.

Om man vill behålla sin flyghöjd behöver man bara se till att planet varken stiger eller sjunker.

Men hur kommer det sig då att era flygplan går nedåt (utan att dippa nosen), då man på en glob hela tiden går nedåt, er glob-kurvatur?

Hört talas om "down under"?

Era flygplan går automatiskt nedåt, eller?

Tittar man på ditt Australien-plan härifrån Sverige, så flyger du upp- och ner?
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-10-02 kl. 01:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in