Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
HW har enligt den information jag har tillgång till inte kunnat uppge exakt när det skedde utan istället 'i efterhand' försökt komma fram till när det skulle ha skett. Jag kan naturligtvis ha fel - åklagaren har sannolikt betydligt bättre kunskap och insyn i ämnet än både du och jag - men din uppgift att HW angivit exakt datum för den aktuella händelsen känns märkbart godtycklig. Men motbevisa mig gärna, jag skulle vara mer än tacksam om du kunde referera till uppgifter angående exakt datum.
Det märkliga i ditt inlägg är påståendet om att 'den springande punkten är hur partiledningen hanterade detta och eventuella andra sexuella övergrepp och trakasserier'. Enbart baserat på det påståendet skulle jag vilja klassaficera dig som en komplett och okunnig fåntratt. Påståendet som sådant går in på förstaplatsen över det mest tramsiga nonsens jag läst på Flashback.
Jag misstog mig, hon har inte sagt datum. Mars 2016, efter en votering. Borde gå att ta reda på när det var.
Så om hon inte kan säga datum så ljuger hon? Ska man förvänta sig att hon skulle sätta ett kryss i kalendern?
Den andra punkten är det jag citerar från HW själv:
Citat:
Enligt Expressen säger Wigh nu att det var "ett stort misstag" att berätta om händelsen och att det "spelar Sverigedemokraterna i händerna".
– När jag valde att berätta om detta såg jag mer till hela bilden. Det blir ett stort fokus på en enskild persons handlingar, i stället för att vi pratar om problematiken som finns inom Sverigedemokraterna som helhet, säger hon till tidningen.
Wigh hävdar att det finns ett "systematiskt grundfel" inom Sverigedemokraterna som partiet behöver hantera.
http://www.friatider.se/hanna-wigh-stort-misstag-att-ber-tta-om-vergreppet
Att hon inte polisanmält tidigare beror på att hon vet hon skulle bli en måltavla, att ord skulle stå mot ord, och att hon strax innan hade gått ut i media med att SD har en dålig kvinnosyn. Här är artikeln fron mars 2016.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/hanna-wigh-till-attack-mot-sd-s-attityd-mot-kvinnor
Så det borde isf skett någon gång mellan det artikeln kom ut, 12 mars 2016, och några veckor framåt.
Sen är det ju många i tråden som om och om igen säger att "eftersom hon inte polisanmälde så ljuger hon". På vilket sätt hänger de här två sakerna ihop? Hon har förklarat varför hon inte polisanmälde, och hon hade ju uppenbarligen rätt i att så snart det blev polisanmälan och namnet kom ut så blev hon en måltavla, hon anklagas för att vara slampig, ljuga, förråda partiet, osv.