2017-10-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
I så fall kunde man vikt av betydligt tidigare (det finns fem ställen innan som leder mot korsvägen och få av dem var bevakade). Man kunde rent av vikt av på alla ställen samtidigt, då hade man haft sju vägar att ta sig mot Örgrytevägen och polisen hade fått svårt att stoppa det.

Så din förklaring till den fysiska konfrontationen med ordningsmakten är att dom läste fel på gatuskyltarna?
Citera
2017-10-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Haha, vilken dystopi

Jo, men det är vad de framförde under sitt övningstal i Göteborg för någon vecka sedan. Lade till några ytterligare exempel på vilka de tycks vilja bestraffa

Det är ju egentligen rådande ordning att man tar ansvar för sina politiska beslut -ä men så icke i Sverige.

I Sverige tar man helt öppet skattepengar och ger bort de pengarna till människor som hatar Sverige - det är väl klart att någon för eller senare räknar ut bedrägeriet.

Just en snygg stat som agerar på det sättet - som om staten hatade Sverige.
Citera
2017-10-01, 00:19
Medlem
SImon Lindberg kallar gärna sin fiende för narcissist och psykopat. Jag tror att diagnoserna han ställer passar rätt bra på honom själv. Men jag är ingen expert som Herr Lindberg så enbart en känsla jag har.
En kall officer kan man inte kalla honom. Likt Karl den tolfte rycker han fram fast utan 10.000 man i ryggen.
Citera
2017-10-01, 00:22
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Du raddade upp ungefär ett halvdussin av världens absolut mest inflytelserika mediahus/konglomerat.

Alla säger samma sak;

- kaousish i Svedala, crazyland.

Ändå har vi flera på tråden som anser att detta var ett fiasko för värdekonservativa ideer och tankar.
Jag har inte rabblat upp nånting. Rikta kritiken dit den hör.
Citera
2017-10-01, 00:27
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Det är ju egentligen rådande ordning att man tar ansvar för sina politiska beslut -ä men så icke i Sverige.

I Sverige tar man helt öppet skattepengar och ger bort de pengarna till människor som hatar Sverige - det är väl klart att någon för eller senare räknar ut bedrägeriet.

Just en snygg stat som agerar på det sättet - som om staten hatade Sverige.
Ändå är Sverige ett av världens minst korrupta länder enligt flera studier.

Men visst kan sådana problem ändå uppstå.

Journalister brukar emellanåt uppmärksamma sådant. Poliserna brukar objektivt utreda eventuella brott. Och folket kan välja vilka de känner att har förtroende för. Många politiker har fått avgå genom historien tack vare dessa grupper, vilket är ett tecken på att det fungerar hyfsat effektivt.

Jag är inget fan av retroaktiva straff, särskilt inte politiskt motiverade. Och särskilt inte massavrättningar. Jag förmodar att du redan har övervägt vilka konsekvenser massavrättningar av personer man inte anser tänker rätt skulle kunna resultera i?

Men ansvar är jag helt för. Genom att avskaffa flera delar av ansvarsfriheten inom föreningar och andra organisationer så skulle man nog kunna komma ett steg på vägen i att råda bot på det i alla fall.

Massavrättningar av människor man tycker har tänkt fel tidigare, likt det NMR förespråkar, tror jag inte är en jätteklok idé. Och jag har svårt att se hur en diktatur hade ökat ansvaret. Många diktaturer har extra mycket problem med just korruption.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-10-01 kl. 00:38.
Citera
2017-10-01, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Det blev en promenad mellan två Ica-butiker. Kul att de håller på
Förstår inte problemet? Nästa helg slåss de tillsammans mot ett annat fotbollslagsfalang haha, ideologin är ju begraven.
Citera
2017-10-01, 00:29
Medlem
Trolltestets avatar
Demonstrationens ledare gjorde dock bort sig rejält.
https://vimeo.com/236205825

Om NMR besitter någon som helst överlevnadsinstinkt, så bör de utesluta denne OMGÅENDE!
Citera
2017-10-01, 00:33
Medlem
Walvaters avatar
MOTSTÅNDET SLOG TILLBAKA: Revolten har bara börjat!
... skriver NMR på sin hemsida. Eh ... va?

Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Va fan är det för fel på DN och Aftonhoran som försöker glorifiera att AFA gav sig på poliser och civila när de inte fick slåss mot "folk med fel åsikter" ?

Är de så sjuka i huvudet att är villiga att låta folk dö bara för att en grupp människor inte ska få demonstrera eller synas i den offentliga debatten, bara för att det inte passar in?

Fuck you Peter Wolodarski

Fuck you Thomas Mattsson

Ni vill fan förinta Sverige bara för att tjäna pengar.
Källa/exempel?
Citera
2017-10-01, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Ändå är Sverige ett av världens minst korrupta länder enligt flera studier.

Men visst kan sådana problem ändå uppstå.

Journalister brukar emellanåt uppmärksamma sådant. Poliserna brukar objektivt utreda eventuella brott. Och folket kan välja vilka de känner att har förtroende för. Många politiker har fått avgå genom historien tack vare dessa grupper, vilket är ett tecken på att det fungerar hyfsat effektivt.

Jag är inget fan av retroaktiva straff, särskilt inte politiskt motiverade. Och särskilt inte massavrättningar. Jag förmodar att du redan har övervägt vilka konsekvenser massavrättningar av personer man inte anser tänker rätt skulle kunna resultera i?

Samtliga positioner i Sverige är besatta av socialdemokrater - från bibliotekarier - till militärer - man kokade grodan långsamt och infiltrerade över generationer. Så hade jag också gjort om jag ville ta över ett land med kommunistisk ideologi.
Citera
2017-10-01, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
SImon Lindberg kallar gärna sin fiende för narcissist och psykopat. Jag tror att diagnoserna han ställer passar rätt bra på honom själv. Men jag är ingen expert som Herr Lindberg så enbart en känsla jag har.
En kall officer kan man inte kalla honom. Likt Karl den tolfte rycker han fram fast utan 10.000 man i ryggen.

Han må framstå som rå och kall I sina tal, men det är bara retorik. Han är faktiskt otroligt vänlig, sympatisk och jordnära när man får chansen att prata med honom. Han pratade en del med meningsmotståndare i Almedalen, du kan ju titta på det om du inte tror mig.
Citera
2017-10-01, 00:35
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Demonstrationens ledare gjorde dock bort sig rejält.
https://vimeo.com/236205825

Om NMR besitter någon som helst överlevnadsinstinkt, så bör de utesluta denne OMGÅENDE!
Behöll dom honom?

Det är en bra kille. När man står inför tusentals fiender som bokstavligt talat kommer att slå ihjäl en om de kan, så försvinner all logik, vett och sans, och reptilhjärnan tar över och man är mer djur än människa.
Citera
2017-10-01, 00:36
Medlem
Lasermopsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloakrensarolof
Det är ju du som är pinsam. Jag var endast ett fåtal meter bort och såg exakt vad som hände. NMR hade utfärdat presslegitimation till de medier som var tillåtna på området. Hennes tidning var det inte. Hon motades hövligt bort, däremot började kravallpolisen trycka fram när de såg detta och en polis blev klämd vid en buss. De andra poliserna började då mata med batonger och spray och boxa in deltagarna än mer. Sen lugnade de ned sig och gick in i bussarna för att äta chips. Det finns videomaterial på detta om du inte tror mig.
Du tror alltså att NMR kan utfärda "presskort", som "tillåter" vissa att vistas på allmän plats. Vem är det som är pinsam...

O till er som tycker det här varit en seger för NMR för att de gjort sig hörda, jag tror mer på avhopp från organisationen än nya medlemmar. Vem vill vara med i en losers klubb liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in