2017-09-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Är det inte lite konstigt att hela landet jublar för att polisen förvägrat en planerad, organiserad, tillåten och laglig manifestatation?.
Polisen har inte förvägrat någonting, det var ju NMR själva som avvek från planeringen. NMR hade allt serverat på silverfat, ändå klantade de till det. Skyll sig själva.
Citera
2017-09-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggressiv-kuk
Inte hur som helst, men nästan. Du får ju inte blockera en motorväg t. ex. Se fördemonstrationen dom hade för 2 helger sedan för ett exempel på vad man får göra (promenerade längs avenyn och innerstadens andra gator).

Fel, fel, fel.

Trafikförordningen hänvisar gående till trottoaren, om det inte finns gångbana är det ok att gå på körbanan, så nej, det var inte ok det dom gjorde då, att polisen såg mellan fingrarna är en annan sak. Det finns även ett brott som heter egenmäktigt förfarande som skulle kunna vara aktuellt om du blockerar trafiken.

När jag var kid(är 30) släppte polisen polishundarna på folk som hade gatufester.
Citera
2017-09-30, 19:29
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterXS
Dåligt beslut att rusa mot polisen och försöka ändra väg när polisen har kraftsamlat och garanterat har order att sabotera så mycket dom kan och vill stoppa tåget. Det hade inte kunnat gå på annat sätt än det gjorde. En knapp minut och polisen hade slagit ned och spärrat färdvägen med bussar.

NMR revolterar mot nuvarande kulturmarxistiska regering.

Polisen arbetar för nuvarande regering.

Blir ju lite knasigt om man ska lyssna på dom som man revolterar emot, eller hur?
Citera
2017-09-30, 19:30
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Samtidigt så visar alla 10 000-tals fredliga motdemonstranter att Sverige inte tolererar nazism i det här landet och det är väldigt glädjande. Det finns hopp för vårt land.

Det bor ju 500 000 i Göteborg, inte direkt en stor motdemonstration på huvudsakliga platsen vid Lisseberg var de ca 2000. 4 promille brydde sig om demonstrationen.
Citera
2017-09-30, 19:31
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggressiv-kuk
Man är helt fri att själv välja väg till demonstrationen.
Så länge du följer polisens anvisningar, ja.

Att gå i ett demonstrationståg på vägen till startpunkten kan man nog för övrigt tolka som att de redan har påbörjat demonstrationen efter en egen rutt, men det är väl en annan fråga.

Men du menar att det är okej att t.ex. motdemonstranterna bryter sig igenom polisens linjer för att "gå via" exakt samma plats som demonstranterna befinner sig på, så länge de sedan tar sig till deras hänvisade plats? Det tror inte jag.

Det är för allas säkerhet som polisen väljer att separera parterna. NMR var inte förmögna att följa de simpla instruktionerna.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-09-30 kl. 19:35.
Citera
2017-09-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucke55
"Dom ända som ställde till det var stenkastande idioter som var i sammanhanget få till antalet."
(Vilket definitivt är sant^)
Vänstern säger aldrig detta om SD dock.

Om 14 SDare har stöttar NMR så är detta bevis på att SD stöttar nazism. Men om några vänster personer kastar sten så är det bara en "minoritet" som gör det och man skall definitivt inte dra hela vänstern över en kam

Varför säger man inte att det bara är en liten minoritet av SDarna som stöttar nazism?
Alla nazister hatar förfan SD för dom är så judevänliga.

Nu vet jag ju inte om du är vänster eller inte och mitt inlägg syftade inte på dig utan mer i allmänhet bara.

Du har rätt.
Med mitt tillägg :
Sd stöttar som parti inte NMR . Fredsvänstern stöttar inte den militanta vänstern.
Fredsvänstern visade detta på ett föredömligt sett.
Men var var Sd ?
Citera
2017-09-30, 19:32
Medlem
Bura in alla snorungar som kastar sten.
Är det undersökt vad som hände när NMR skriker vänster?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, jag ser att denna finska tidning har med händelserna iallafall på topp 3. Det var ju finnar med i NMR's tåg.

Men var tog CNN och FoxNews vägen? Du skrev ju att dessa hade händelserna som i princip största nyhet, som klick-lockbete. Har du drömt ihop det i din NMR-hjärna?

Finnar med i NMR´s tåg....allvarligt mannen, var det det bästa du kunde replaya med???

Våra närmsta grannar börjar bli pissrädda för vad som händer i vårt land.

Sen behöver du faan inte oroa dig för breitbart/cnn/fox å company. Dom smäller upp detta så klart!

Sverige börjar bli som Nordkorea i övriga världen...en clickbait/moneymachine.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety

Blir ju lite knasigt om man ska lyssna på dom som man revolterar emot, eller hur?

Så du menar att NMR inte skall lyssna på polisen? Stöttar du också alla negrer som helt skiter i vad polisen säger?
Citera
2017-09-30, 19:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety

Kan konstatera att NMR aldrig kommer att nå fler än kanske 10.000 vilsna själar i detta land. De kommer sannolikt aldrig att nå mer än max 1-2 promille i ett val.

Orsaken: Svensken gillar inte revolution. Svensken vill ha förändring genom demokrati, det är därför SD vuxit till 25%. NMR förknippas med våld och utomparlamentariska metoder, därför kan de aldrig bli stora.
Citera
2017-09-30, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Han med den blå stenslungan såg ju ut att komma direkt från Palestina

Tänkte exakt samma sak när jag såg det.
Citera
2017-09-30, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Kan bara hålla med dig. Rent historiskt vill jag minnas att media varit betydligt mindre benägna att rapportera om alla våldsamheter extremvänstern haft för sig genom åren. Personligen som upplever jag vänstern som mycket mer våldsbenägen. Det lustiga är att även ett stort antal människor som jag känner, som är mycket vänster, håller med mig om den saken nuförtiden.

Rätta mig om jag har fel, men när det gäller EXPO så rapporterar de aldrig om när vänstern visat sin intoleranta sida.

Vänstern har lyckats snärja intelligenta människor inom underklassen - att hela tiden fram mana att det är den vita mannens fel.

Naiva religiösa grupper som tex Islam är direkta måltavlor.... så här låter det i det stängda rummet: Om vi kan få med de korkade blattarna som inte fattar nånting - så kan vi erhålla politisk makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in