2017-09-30, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Nu finns set inget som helst bevis på hennes påstående,bara hennes egna ord som vem som helst kan säja som vill skada någon.

Mitt inlägg riktade sig i första hand till dem som gör ett stort nummer av påståenden och rykten om att det under någon period ska ha funnits en KK-relation mellan BO och MGM.

Jag lutar själv mot att KK-ryktet stämmer -- men hävdar alltså att det är i stort oviktigt, även om en otrohetsaffär kanske kan bidra till att avskräcka en annars plikttrogen sexualbrottsanmälare?

Du säger att vi bara har vad Hanna Wigh säger som bevis men faktum är att vi även har uttalanden från Linus Bylund. Min uppfattning i skuldfrågan bygger nästan helt på vad MGM har sagt.
Citera
2017-09-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furiouspanda
Förstår inte folks logik i tråden, att Linus karriär skulle vara över, bara för han har blivit anmäld för misstänkt våldtäkt?
Så ni menar alltså om någon person skulle till exempel gå och göra en polisanmälan mot Jimmie Åkesson för misstänkt mord så är hans karriär körd? Aldrig hört talas om falsk anmälan?

Vid ett mord finns det ett lik och det finns teknisk bevisning av olika slag. Vid ett påstått övergrepp finns inget sådant.
Det som kan hända är förstås att Wigh åtalas för falsk tillvitelse. T ex om det finns sparad mail-eller smstrafik efter det påstådda brottet.
Citera
2017-09-30, 18:46
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furiouspanda
Förstår inte folks logik i tråden, att Linus karriär skulle vara över, bara för han har blivit anmäld för misstänkt våldtäkt?
Så ni menar alltså om någon person skulle till exempel gå och göra en polisanmälan mot Jimmie Åkesson för misstänkt mord så är hans karriär körd? Aldrig hört talas om falsk anmälan?

Tyvärr så är det så jävulskt, att om HW skulle ha gjort en falsk polisanmälan, men att detta inte går att bevisa på något sätt, så är LB:s framtid som politiker avslutad.

Om HW däremot skulle berätta att hon gått ut med en falsk anmälan, och helst har sakbevisning i att det hela verkligen var en falsk anmälan, då kan LB lämna detta bakom sig och fortsätta som politiker.

I dagsläget så är LB:s framtid som politiker eliminerad.
Citera
2017-09-30, 18:58
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Bylund är ju i praktiken anmäld för våldtäkt av sitt eget parti. Eller jo han är anmäld för våldtäkt av sitt eget parti.

Han borde, som alla borde, inte ha sex på kansliet om nätterna. Med folk man inte riktigt känner. Eller ens någon. Så blir det inte så negativt för det parti man säger sig företräda.

Helt fel!
SD har lämnat in en polisanmälan om att det finns ett påstående om att det kan ha begåtts ett grovt sexbrott inom dess riksdagskretsar. Sedan är det upp till polisen att göra en undersökning huruvida det finns substans i att det kan ha begåtts ett brott.
Citera
2017-09-30, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Helt fel!
SD har lämnat in en polisanmälan om att det finns ett påstående om att det kan ha begåtts ett grovt sexbrott inom dess riksdagskretsar. Sedan är det upp till polisen att göra en undersökning huruvida det finns substans i att det kan ha begåtts ett brott.

Det Wigh har beskrivit är en våldtäkt. Och SD har anmält detta. Varför ska det låtsas som om han är anmäld för något annat än våldtäkt för?

Vad tror du han är anmäld för då?
Citera
2017-09-30, 19:17
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Det Wigh har beskrivit är en våldtäkt. Och SD har anmält detta. Varför ska det låtsas som om han är anmäld för något annat än våldtäkt för?

Vad tror du han är anmäld för då?
Det är polisen som undersöker relevansen i påståendet, och åklagaren som bestämmer om ev en förundersökning, vilket jag har för mig att en åklagare nu har gjort.
Det är alltså inte du eller jag som avgör om det är en våldtäkt eller inte.
Citera
2017-09-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebanan2000
Som sagt, det är inte humor. Att hon, liksom var och varannan just nu har en diagnos är ett faktum.

Vilka slutsatser tycker du att vi ska dra av att MGM förmodas ha haft en relation med en knepig twittertjej?

Vad säger det om Hanna Wigh?

Vad säger det om Linus Bylund?
Citera
2017-09-30, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Vid ett mord finns det ett lik och det finns teknisk bevisning av olika slag. Vid ett påstått övergrepp finns inget sådant.
Det som kan hända är förstås att Wigh åtalas för falsk tillvitelse. T ex om det finns sparad mail-eller smstrafik efter det påstådda brottet.

Wigh polisanmälde ett nyp.. som bildligen inte var ett nyp. Varför skulle hon prata sanning denna gången?. Hon polisanmäler inte ens våldtäkt. Är det så att Hanna fabulerar ihop historier för att sätta dit andra människor? Hennes politikhistoria talar om en konfliktfylld tid med polisanmälningar, påstådda inbrott osv. Risken anses väl överhängande att vi har med en mytoman att göra.

Säger vara att Kalla Fakta är ett skitprogram.
Citera
2017-09-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Vilka slutsatser tycker du att vi ska dra av att MGM förmodas ha haft en relation med en knepig twittertjej?

Vad säger det om Hanna Wigh?

Vad säger det om Linus Bylund?

Att han var för snäll och naiv och trodde nog att han kunde få det att funka med en borderline och trodde att han lärt sig av den första och var mer distanserad med tvåan (Wigh) då det var en sexuell romans, det enda som går med borderlines om man inte vill få psykiska ärr. Så sammanfattat en hyvens kille och Wigh en sociopat/borderline.
Citera
2017-09-30, 19:47
Medlem
Arthass avatar
Linus Bylund har tre döttrar, för sig med stil och klass i de offentliga sammanhangen och har en allmänt "relaxed" attityd i sin politiska gärning. Även privat verkar han helt klart en sån som kan diskutera och umgås med alla sorters människor. Jag får även bilden av att Bylund är en alfa-hane. En kvinnokarl och antagligen inte någon som bangar på köra den rollen fullt ut i sängen med dominans osv. Några våldtäktsvibbar får jag absolut inte, däremot vet alla som kan något om typ Fiifty shades of grey-knullande att vissa saker absolut kan uppfattas i en gråzon. Nog finns det många tjejer som tänder på det också.

Det stora misstaget är såklart att han satte på sin riksdagskollega och trodde han kunde komma undan med det. Det är som att skita där man äter. Inte hjälper det att han verkar ha bestigit den bedårande men inte helt stabila damen K*rin B aka flickalillas på twitter. Vill minnas han även hade ett förhållande med Hanna, en blond / rödhårig skånska som var med i kyrkan vid riksdagens öppnande. Inget fel på henne, men det verkar enormt mycket kvinnor som kommer och går där.

Sexlivet är såklart privat och bör inte påverka det politiska, men som andra politiker som låg runt för mycket kan det bli ett problem. Se Bill Clinton, Berlusconi, Kennedy m.fl. Antagligen kommer utredningen läggas ner men frågan är om Linus stoppat kuken i lite för många fagra damer på sista för att ha kvar honom på listan till 2018-s riksdag?

Jag har inte mycket för Hanna W heller. Det har andra i tråden beskrivit relativt bra.
Citera
2017-09-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Det är polisen som undersöker relevansen i påståendet, och åklagaren som bestämmer om ev en förundersökning, vilket jag har för mig att en åklagare nu har gjort.
Det är alltså inte du eller jag som avgör om det är en våldtäkt eller inte.

Nu pratar jag om anmälan. Det är en anmälan av våldtäkt mot Wigh som är gjord. Det är det anmälan gäller.
Citera
2017-09-30, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Linus Bylund har tre döttrar, för sig med stil och klass i de offentliga sammanhangen och har en allmänt "relaxed" attityd i sin politiska gärning. Även privat verkar han helt klart en sån som kan diskutera och umgås med alla sorters människor. Jag får även bilden av att Bylund är en alfa-hane. En kvinnokarl och antagligen inte någon som bangar på köra den rollen fullt ut i sängen med dominans osv. Några våldtäktsvibbar får jag absolut inte, däremot vet alla som kan något om typ Fiifty shades of grey-knullande att vissa saker absolut kan uppfattas i en gråzon. Nog finns det många tjejer som tänder på det också.

Det stora misstaget är såklart att han satte på sin riksdagskollega och trodde han kunde komma undan med det. Det är som att skita där man äter. Inte hjälper det att han verkar ha bestigit den bedårande men inte helt stabila damen K*rin B aka flickalillas på twitter. Vill minnas han även hade ett förhållande med Hanna, en blond / rödhårig skånska som var med i kyrkan vid riksdagens öppnande. Inget fel på henne, men det verkar enormt mycket kvinnor som kommer och går där.

Sexlivet är såklart privat och bör inte påverka det politiska, men som andra politiker som låg runt för mycket kan det bli ett problem. Se Bill Clinton, Berlusconi, Kennedy m.fl. Antagligen kommer utredningen läggas ner men frågan är om Linus stoppat kuken i lite för många fagra damer på sista för att ha kvar honom på listan till 2018-s riksdag?

Jag har inte mycket för Hanna W heller. Det har andra i tråden beskrivit relativt bra.

Klintenheim? Kan även tillägga två US kvinnor, varpå ena han ska ha skickat nakenbilder till. Två jäkligt vidriga typer som endast gjort det för karriärsmässiga skäl då falang inte spelat roll för dom. Det är karrriär framför heder för dom. Rätt patetiskt hur dom låssas vara lojala och kriga mot folk med minsta invändning men någon månad innan är med mr flatlöss på andra falangen. Vidrigt vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in