2017-09-30, 16:24
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Om NMR får fler sympatisörer eller ej kan diskuteras.
Dock borde de som följer detta idag - typ den vanlige svensken - knappast ha missat hur obehagliga de sk "motdemonstranterna" är. Våldsbejakande och provokativa i samma klass som fotbollshuliganer.
De hade nått framgång om de hade "sittdemonstrerat", sjungit, viftat med plakat o annat men de väljer att visa hur de vill befästa sin "makt" med våld och provokationer bessiningslöst och gärna mot polismakten.

En uppvisning av "den andra sidan" som är fylld av allt annat än kärlek och omtanke.

Den typen av våldsamma demonstranter har nog inte haft en så stor hjärta sen Göteborgskravallerna 2001, så inget nytt under solen. Det var inte som att det kom som en nyhet från någon att detta skulle leda till tjafs och stök liksom. NMR har inte förändrat något skulle jag säga, varken vad folk tycker om dem eller om AFA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Du överdriver, visst det fanns nån stolle som kastade nån sten. Men överlag skötte sej folk galant.
Det sjöngs, spelades,vimlades och annat. Folk var på gott humör.
Dom få som hade viljan att vilja störa tystades ner.
Överlag var där en trevlig stämning . Vilket naturligtvis är trist för många som väntat sej bråk.

Solen skiner och folk är glada

mordförsök med stora stenar, bengaler, skadade hästar, interna strider.

häng dig jävla undermänniska.
Citera
Bannlyst
16:12
Polisen har ställt upp på linje. Motståndsrörelsen skanderar ”folkförrädare!” Första hjälpen-utrustning bärs fram av deltagarna. Det som föranledde polisens attack var att journalister närmade sig i grupp och försökte ta sig in i demonstrationen men blev bortfösta.
Citera
2017-09-30, 16:25
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisSid
Polisen idag har misshandlat nationalister och stoppat en tillståndsgiven demonstration. Du kommer fortfarande att få höra att de skyddat NMR från antirasister och hjälpt dem att hålla sitt arrangemang.

Otroligt svagt att inte kunna skydda grundlagen idag, och att sedan lägga skulden på någon annan. Märkligt att man låter fotbollshuliganer härja vidare även om de gör rusningar ibland. Inte fan stoppar man hela tåget i de fallen. Sjukt dåligt. Grundlagen är det enda som håller ihop landet.
Citera
2017-09-30, 16:25
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Hur många demonstranter fick NMR ihop?

Ca 700 har jag förstått.
Citera
2017-09-30, 16:26
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nej, för att motdemonstranter attackerade tåget, sen kom fler AFA och omringade allt, det slängs bangers etc mot polis nu. Motdemonstranterna var de som påbörjade hela skiten då tåget ville konfrontera motdemonstranter...
3st från NMR omhändertagna och 20+ AFA omhändertagna, vad tror du med denna infon?
Såg som sagt en snubbe som hoppade rakt in mot tåget innan det urartade.

Nä de bröt färdvägen först enligt polisens talesman på P1.
Stenkastningen skedde efter det.
Med det sagt ingen försvar till den efterblivna våldsvänstern.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllentand
Vad hände? Stod NMR och sjöng en sång, och blev plötsligt attackerade av polisen från ingenstans?

Nej en grupp försökte bryta sig igenom polisen avspärrning. Sång pågick samtidigt av andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Lyssna nu! Jag blev förbannad så in i helvete när ledet drog åt vänster fast polisen sa stopp. jag var riktigt förbannad asså, för att jag trodde att dom ville gå emot polisen. Jag gillar absolut inte de Dan eliasson och han gäng gjort, vi har haft bra dialog med polisen innan dess. Men så skedde denna avvikning och så kom en polis typ 10 minuter senare och sa att demonstranter kastat något mot gruppen, jag såg de inte själv, för jag gick väldigt långt bak. Sen ville folk från vårat led möta dom som kastade, och då gick polisen i mellan och då blev de kaos. Jag såg ingenting utan går på de polisen sa från från första början. Det är möjligt att de inte sågs från live streamingen men de va det polisen sa

Jag tittade nyss på klippet igen, det är glasklart, det är GLASKLART att det INTE kastades nåt mot NMR när brytningen till vänster skedde.
3.08.05 står ett äldre par och skriker "Inga rasister på våra gator", dom är kanske 10-15 m bort.

3.08.42 in i klippet så säger han som har svart keps och grå Thor Steinar hoodie som det står Brotherhood på till kameramannen "Filma nu", dom är då ca 20 innan brytningen till vänster sker, det är uppenbart att killen i Thor Steinar hoodien visste att detta skulle ske.

3.09.33 så skanderar en skåning "Nordisk revolution, ingen pardon", detta sägs två gånger och sedan kommer kommandot "Sväng vänster 3.09.38 och det kommandot kommer lite längre bort från kameran, lite mitt i gruppen i fronten.

3.09.40 säger en till längre fram nära kamerakillen "Vänster".

3.09.42 kommer ett till kommando om "Vänster".

Fram till dess så har inte en enda jäveln inom NMR reagerat så som man borde om nån kastat sten mot dom, visst är dom träskallar i NMR men hade det kastats sten så hade nog nån skrikit, nån hade flyttat på sig, nån hade kanske rent av skadat sig om det hade kastats sten då när brytninge skedde eller innan det.

Så ni Bagdad Bob 1 och Bagdad Bob 2, ta och titta på filmerna igen, revidera erat dåliga försvar av NMR:s taffliga demonstration som dom själva förstörde och inse att detta var så sjukt misslyckat, ta smällen som en karl och skyll inte på nåt som inte har hänt.

Vad polisen säger är oviktigt, det som syns i Nordfronts egen film är det viktiga, efter brytningen till vänster kan det mycket väl ha kastats sten, men inte innan det, det finns det filmbevis på, tack o lov.
Citera
2017-09-30, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Nej en grupp försökte bryta sig igenom polisen avspärrning. Sång pågick samtidigt av andra.
Gruppen bestod av journalister
Citera
Medlem
NRK säger att det aldrig har varit fler än 200-300 nazister samlade för demonstration. Vilket fiasko.
Citera
Haha, såg ja rätt? var det någon från NMR som kastade en skylt med Jerzy Snickesnacki foto på, rakt på polisen, haha!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Nä de bröt färdvägen först enligt polisens talesman på P1.
Stenkastningen skedde efter det.
Med det sagt ingen försvar till den efterblivna våldsvänstern.

du ljuger, vi som följt allting vet att de blev stoppade av polisen > attackerade > värjade sig själva. Initialt sa all media och även polisen detta. Sluta sprid falsarier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in