Citat:
Ursprungligen postat av
jongari
Är det så allvarligt i Östberga som artikeln vill få det till eller är det annat som ligger bakom att de skriver om det nu?
Parallellsamhälle är väl lite att ta i. Jag bor i grannkvarteret och det som vi påverkas av från det området är i form av ett kringströvande negergäng som smäller raketer och som uppträder allmänt hotfulla. Maffiafamiljen som Expressen syftar på är vad jag förstår är arabfamiljen
Karawan. Dessa hade jag aldrig hört om innan en av sönerna sköts häromveckan. Tydligen en maktinfluens i området som styr droghandel m.m..
Enligt en söderortstidning påstods det att folk som bor i Östbergahöjden var i "stor sorg" efter att gangsterledaren sköts ihjäl.
Artikel
Detta är en rätt ögonbrynshöjande rubriksättning, dels för att den sympatiserar med sorgen över mördare som dött, dels för att jag tror få (väldigt få), så när på gangsterns egen familj, verkligen sörjde hans bortgång. Jag känner många på Höjden, varav inga sörjde någon mördare. Möjligtvis om de drabbades av något slags Stockholms syndrom.
Hemskt att skribenten på söderblaskan kan insinuera att vanligt folk sörjde en samhällsfiende som säljer droger och mördar.