2017-09-29, 08:28
Bannlyst
På Östbergahöjden, tre kilometer från Globen, är demokratin under hot. Här tystas boende och kommunanställda av ett kriminellt nätverk. Daniel och hans familj tvingades fly från sin drömlägenhet.
Det här är vittnesmål om hur livet blev när det parallella samhället ockuperade en stadsdel i Stockholm
.

http://www.expressen.se/nyheter/qs/dar-forskolan-tvingas-gomma-barnen-medan-en-man-skjuts-ihjal/

Överst i maktpyramiden finns en familj med fyra söner, varav två mördats och en fängslats de senaste fyra åren.
Kärnmedlemmarna har dömts för bland annat medhjälp till mord, mordförsök, grovt vapenbrott, våld mot tjänsteman, försök till mordbrand, rån, grovt narkotikabrott, våld mot tjänsteman, hot och våldsamt motstånd.

Vilka är det som styr i Östberga? Det knappast Kalle och Anders, Somalier? Araber?
Citera
2017-09-29, 08:36
Medlem
En polare till mig bor där i bostadsrätterna när centrum. Han märker inget!
Citera
2017-09-29, 08:41
Medlem
Läskigs avatar
Jag gillar att expressen har tagit tillbaka trenden från 90-talet med papperspåsar över huvudet i alla fall.

Men tycker det är märkligt att polisen inte är kapabel till att rensa upp på sådana här ställen där det sker så pass öppet.
Citera
2017-09-29, 09:02
Medlem
Är det så allvarligt i Östberga som artikeln vill få det till eller är det annat som ligger bakom att de skriver om det nu?
Citera
2017-09-29, 09:08
Medlem
Antivalents avatar
Det blir långsamt värre i alla multikultiförorter.

Allvarligt, någon som är förvånad?
Citera
2017-09-29, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2

Maffian skiter rätt duktigt i din polare som bor där. Han jobbar knappast i Östberga och har ingen anledning att märka av den. Bodde jag granne med familjen Corleone, du vet, filmerna, eller granne med Bandidos skulle jag heller inte märka av någonting. Det vore nog snarare väldigt tryggt. Men för myndigheterna är det en annan sak och vitsen är att få dem att backa, att inte ställa frågor och inte lägga sig i. Maffia-verksamhet sker liksom inte öppet så att den kan slås ned på bar gärning.
Citera
2017-09-29, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2

Din polare - liksom alla, som flyttar till Östberga - är idioter! Östberga har aldrig varit nagot annat än en sopstation för mänskligt avskräde. Redan pa 1970-talet bodde där massor av knarkare - etniska svenskar och finnar - och andra missbrukartyper. Nagon gang pa 90-talet hade väl knarkarna dött, och omradet "berikats" med allehanda MENA-vuxenanalfabeter. Det maste vara ett av de absolut sämsta bostadsomradena i hela Storstockholmsregionen.
Citera
2017-09-29, 10:25
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
På Östbergahöjden, tre kilometer från Globen, är demokratin under hot. Här tystas boende och kommunanställda av ett kriminellt nätverk. Daniel och hans familj tvingades fly från sin drömlägenhet.
Det här är vittnesmål om hur livet blev när det parallella samhället ockuperade en stadsdel i Stockholm
.
Detta vidriga pack släppte vi in för 20-30 år sedan. Helt uppenbart att integrationen av muslimer för 20 år sedan inte funkade, så varför fortsätter vi 2017 med vansinnet att släppa in araber och somalier???
Citera
2017-09-29, 10:39
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Jag gillar att expressen har tagit tillbaka trenden från 90-talet med papperspåsar över huvudet i alla fall.

Om det nu verkligen är dessa personer är de ändå rätt lätta att känna igen på sin klädsel. Folk tenderar att gå i samma ytterjackor mm dagligen.

Inte så lyckat om de vill vara anonyma.
Citera
2017-09-29, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Din polare - liksom alla, som flyttar till Östberga - är idioter! Östberga har aldrig varit nagot annat än en sopstation för mänskligt avskräde. Redan pa 1970-talet bodde där massor av knarkare - etniska svenskar och finnar - och andra missbrukartyper. Nagon gang pa 90-talet hade väl knarkarna dött, och omradet "berikats" med allehanda MENA-vuxenanalfabeter. Det maste vara ett av de absolut sämsta bostadsomradena i hela Storstockholmsregionen.

Han säger det är överdrivet.
Citera
2017-09-29, 11:59
Medlem
Okej så 50% av sönerna har mördats, av vem och varför? Det kan bli nyckeln till att bli kvitt familjen.
Citera
2017-09-29, 12:00
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Är det så allvarligt i Östberga som artikeln vill få det till eller är det annat som ligger bakom att de skriver om det nu?

Parallellsamhälle är väl lite att ta i. Jag bor i grannkvarteret och det som vi påverkas av från det området är i form av ett kringströvande negergäng som smäller raketer och som uppträder allmänt hotfulla. Maffiafamiljen som Expressen syftar på är vad jag förstår är arabfamiljen Karawan. Dessa hade jag aldrig hört om innan en av sönerna sköts häromveckan. Tydligen en maktinfluens i området som styr droghandel m.m..

Enligt en söderortstidning påstods det att folk som bor i Östbergahöjden var i "stor sorg" efter att gangsterledaren sköts ihjäl.

Artikel

Detta är en rätt ögonbrynshöjande rubriksättning, dels för att den sympatiserar med sorgen över mördare som dött, dels för att jag tror få (väldigt få), så när på gangsterns egen familj, verkligen sörjde hans bortgång. Jag känner många på Höjden, varav inga sörjde någon mördare. Möjligtvis om de drabbades av något slags Stockholms syndrom.

Hemskt att skribenten på söderblaskan kan insinuera att vanligt folk sörjde en samhällsfiende som säljer droger och mördar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in