2017-09-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Nej, du glömde ingenting. Du fortsätter bara att babbla som om du vore insatt. Jag som inte är ett dugg itk vet dock mer än du, är det inte pinsamt?

Vad vet du?
Du har ju just förklarat att du inte är in the game. Men ändå vet du mer. Motbevisa mina "påhitt" som du kallar det om händelsen som utspelade sig utanför rival vid Mariatorget. Jag var där.... Fram tills dess är du bara ännu en pettitess på flashback...
Citera
2017-09-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Juste, jag glömde. Han är ju oövervinnerlig...
Vet hur snacket gick på söder när en av våra mindre grabbar "Nizthell" bjöd upp honom i början av 2000 talet. "Men Rakoschna är ju där" hahaha
Kanske du som borde börja inse sanningen, även fast man är stor innebär det inte automatiskt att man vinner en fight. Hjärtat övervinner fegheten!

Gick rykten om att Rakoschna förlorade 1-1 två gånger om mot en AIK-kille från Orminge. Ingen aning om det stämmer, men enligt flera personer på AIK:s sida så var det så...
Citera
2017-09-28, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spence
Gick rykten om att Rakoschna förlorade 1-1 två gånger om mot en AIK-kille från Orminge. Ingen aning om det stämmer, men enligt flera personer på AIK:s sida så var det så...

Kanske. Jag vet inte. Men "Rakoschna" är en reko kille, och när han var "aktiv" fattade han vilka man fick slå på, vanliga supportrar och krogar gick säkra. Och han löste personliga konflikter på ett korrekt vis. En av få inom gebitet som jag, och många andra, respekterar.

Dagens "huliganer" är 97% lågpannor utan heder och känsla för vad som tillhör och inte. Glad att jag inte är en del av krog/klubb-världen längre. Vissa skulle behöva läxas upp av de som lärt sig hur man beter sig. Många år sen krogarna hade problem med moppeklubbarna till exempel.
Citera
2017-09-28, 19:57
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Är det "Åsnan" du menar?!
Har svårt att tänka mig det men skulle vara bra för kompisarna om så vore fallet!

Citat:
Var i alla fall han jag tänkte på.

Icemachine, är du säker på det, att han gjort smyg comeback?
Då har jag i så fall missat en stor nyhet.
Men jag betvivlar det starkt att så är fallet.

PS, gingers har ju en stark tradition när det gäller våldskapital ifrån filmer likt Braveheart men även inom ligist kulturen.
Haha, kom att tänka på en sak. Kan ginger no1 vara den äldre brodern röd, RL?
Ibland omnämnd som KGB's pappa, dock 50+ idag!

Men i sånt fall skulle han lära ginger no2 hur man ställer till med kalas, och om det nu skulle vara "Åsnan" så behöver han absolut inte lära sig någonting i det ämnet!

Hmm.., knepigt det där...
Citera
2017-09-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spence

Det kan väl stämma även fast att jag måste missat det.
Det är ju trotts allt mänskligt att torska en fight och ha en överman. Dock inte om man är medlem i beryktade Firman Boys....
Senast redigerad av Horknullarn 2017-09-28 kl. 22:54.
Citera
2017-09-28, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Horknullaren känner sig viktig på flashback. Det är här han får känslan av att vara behövd. Jag sätter mina stålar på att han är en sådan som antingen känner en eller två firmasnubbar eller så är han med men står längst bak när det är box och bland de första som springer.
Givetvis. Samtidigt som du känner alla man bör känna och står fast längst fram i ledet när det brakar loss.

En kille som aldrig lättar när det blir svettigt. Phett äkta hulli.
Senast redigerad av Tiddlywank 2017-09-28 kl. 23:46.
Citera
2017-09-29, 11:01
Medlem
Gallagherss avatar
Från SC.

"Dryga timmen efter matchslut så attackerade en Djurgårdsmobb på ca: 50 man restaurang ”Ölstugan” på Gullmarsplan där Hammarbysupportrar i blandad kategori befann sig inklusive ett gäng från KGB. Det är dock en något lam pubstormning DFG gör mot restaurangen men det räcker för att bajarna ska backa in mot puben och därifrån istället kasta glas, flaskor och andra föremål mot gårdarna. Efter att DFG börjat lämnat platsen stormar Bajen ut igen bara för att tvingas backa in mot puben igen sedan delar av Dif-mobben vänt på klacken och stormat mot bajarna ännu en gång. Efter att DFG till slut lämnat platsen kliver Bajen ut för tredje gången strax före polis och ambulans anlände till området."
Citera
2017-09-29, 21:47
Medlem
Dr.Katis avatar
Slänger in denna reflektion i detta fora, hoppas jag inte blir varnad för det.
Detta är ett exempel på hur illa det kan gå för en oskyldig supporter som befinner sig på fel plats vid fel tillfälle.

"Ni kunde varit mördare idag"

Leffe Grimwalker, vars vän befann sig på en krog som blev attackerad av motståndarhuliganer i veckan, reagerade på detta genom att skriva följande rader. En mycket tänkvärd text.

Min bäste vän ligger sönderslagen på sjukhus för att trettio till fyrtio maskerade djurgårdare stormade krogen Ölstugan igår kväll. Jag vill vara där. Krama honom och säga att allt kommer bli bra igen. Men det blir ju inte riktigt det.

Han sprang ut för att hjälpa personer som låg skadade. För att dra in dem på krogen så att de inte skulle misshandlas ännu mer. För att skydda. För att han har ett så jävla stort hjärta att han inte tänker på sin egen säkerhet när det blir kaos.

En sådan man borde få vara fredad.

Istället ger de sig på honom. De ger sig alltså på ett gäng gubbar som dricker öl, de flesta pappor och fyrtio eller femtio plus. Som inte är huliganer. Som hejar på Bajen och bara vill ha kul. För att få kramas, dricka öl och vara glada för en vinst.

Hur kan ni rättfärdiga er själva med sådan jäkla feghet?

Mitt gamla jag vill söndra och förstöra. Hämnas och bli sådär arg och våldsam som bara jag kunde bli. Ringa några riktigt farliga människor. Det är min första reaktion, men jag vet att det inte finns något värde i det. Det har aldrig funnits värde i det. Min andra reaktion är bara besvikelse och sorg.
Det finns viktigare saker i livet ... Våld löser inte ett skit. Trust me.

Mina döttrar är djurgårdare, och det är såklart okej. De får heja på vad de vill. Att slåss för ett fotbollslag ... Det kommer jag aldrig förstå och jag vet att det är ert svepskäl. Ni slåss inte för ett lag, ni slåss för att ni vill känna puls och adrenalin. Allt annat är bullshit. Och ni vet det.

Jag struntar fullständigt i om huliganer vill slåss med varandra och få den där kicken. Få känna sig starka för att de fajtas i grupp och känna någon skev sammanhållning. Det är en illusion och någonstans fattar ni det. Det är en hederskultur. Men kör. Ha kul! Lika barn leka bäst och allt det där. Ni är vuxna och vill ni slåss med likasinnade – så gå all in.
Det är ert val, ert liv ... Men det betyder inte att det är andras liv ...

När ni ger er på oskyldiga som inte är ute efter att slåss, då är ni bara värdelösa och fega människor. Då har ni tappat era värderingar helt. Och det gäller alla huliganer, oavsett färger.
Ni kunde varit mördare idag ... Tagit bort en pappa från hans fru och barn, från hans vänner, släkt och kollegor och han hade lämnat ett stort jäkla hål efter sig. För att ni såg chansen att nästan döda någon som bara ville skydda andra.

Han mår efter omständigheterna bra. Trasigt ansikte, tre brutna revben och en inre blödning. Men han kunde lika gärna varit död.
För att han gillar ett annat fotbollslag ...

/Leffe Grimwalker
Citera
2017-09-30, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Slänger in denna reflektion i detta fora, hoppas jag inte blir varnad för det.
Detta är ett exempel på hur illa det kan gå för en oskyldig supporter som befinner sig på fel plats vid fel tillfälle.

"Ni kunde varit mördare idag"

Leffe Grimwalker, vars vän befann sig på en krog som blev attackerad av motståndarhuliganer i veckan, reagerade på detta genom att skriva följande rader. En mycket tänkvärd text.

Min bäste vän ligger sönderslagen på sjukhus för att trettio till fyrtio maskerade djurgårdare stormade krogen Ölstugan igår kväll. Jag vill vara där. Krama honom och säga att allt kommer bli bra igen. Men det blir ju inte riktigt det.

Han sprang ut för att hjälpa personer som låg skadade. För att dra in dem på krogen så att de inte skulle misshandlas ännu mer. För att skydda. För att han har ett så jävla stort hjärta att han inte tänker på sin egen säkerhet när det blir kaos.

En sådan man borde få vara fredad.

Istället ger de sig på honom. De ger sig alltså på ett gäng gubbar som dricker öl, de flesta pappor och fyrtio eller femtio plus. Som inte är huliganer. Som hejar på Bajen och bara vill ha kul. För att få kramas, dricka öl och vara glada för en vinst.

Hur kan ni rättfärdiga er själva med sådan jäkla feghet?

Mitt gamla jag vill söndra och förstöra. Hämnas och bli sådär arg och våldsam som bara jag kunde bli. Ringa några riktigt farliga människor. Det är min första reaktion, men jag vet att det inte finns något värde i det. Det har aldrig funnits värde i det. Min andra reaktion är bara besvikelse och sorg.
Det finns viktigare saker i livet ... Våld löser inte ett skit. Trust me.

Mina döttrar är djurgårdare, och det är såklart okej. De får heja på vad de vill. Att slåss för ett fotbollslag ... Det kommer jag aldrig förstå och jag vet att det är ert svepskäl. Ni slåss inte för ett lag, ni slåss för att ni vill känna puls och adrenalin. Allt annat är bullshit. Och ni vet det.

Jag struntar fullständigt i om huliganer vill slåss med varandra och få den där kicken. Få känna sig starka för att de fajtas i grupp och känna någon skev sammanhållning. Det är en illusion och någonstans fattar ni det. Det är en hederskultur. Men kör. Ha kul! Lika barn leka bäst och allt det där. Ni är vuxna och vill ni slåss med likasinnade – så gå all in.
Det är ert val, ert liv ... Men det betyder inte att det är andras liv ...

När ni ger er på oskyldiga som inte är ute efter att slåss, då är ni bara värdelösa och fega människor. Då har ni tappat era värderingar helt. Och det gäller alla huliganer, oavsett färger.
Ni kunde varit mördare idag ... Tagit bort en pappa från hans fru och barn, från hans vänner, släkt och kollegor och han hade lämnat ett stort jäkla hål efter sig. För att ni såg chansen att nästan döda någon som bara ville skydda andra.

Han mår efter omständigheterna bra. Trasigt ansikte, tre brutna revben och en inre blödning. Men han kunde lika gärna varit död.
För att han gillar ett annat fotbollslag ...

/Leffe Grimwalker

tråkigt att "vanliga supportrar" råkar illa ut. tyvärr så har Hammarby satt detta i system och hoppa på djurgårdare under en längre tid. så förstår att de tar hämnd. så "tacka" eller skyll på Hammarby i detta fall.
Citera
2017-09-30, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald_trump
tråkigt att "vanliga supportrar" råkar illa ut. tyvärr så har Hammarby satt detta i system och hoppa på djurgårdare under en längre tid. så förstår att de tar hämnd. så "tacka" eller skyll på Hammarby i detta fall.

Jag vet inte om jag vågar svara utan att tilldelas en varning.
Men jag gör ett försök.
Givetvis har vissa attacker från bajens sida inte varit 100% äkta.
Men kom inte och påstå att det är någons fel mer än den andras liga genom de klassiska sandlådeinläggen "men det var ju han som började."
Skulle vilja säga att båda är lika goda kålsupare i detta fallet och att båda ligorna begått grymt stora övertramp gentemot den andra. För att få ett slut vet vi alla vad som måste ske...
Citera
2017-09-30, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald_trump

Hur tänker du nu? Kan man friskriva sig från ansvar för att någon annan gjort samma sak? Speciellt när man själv gnäller om det? Min treåring har mer hållbara argument än den typen av relativisering.

Hur var känslan nu igen när en djurgårdare dog? Vanlig supporter hette det då, och varenda gång det blivit tumult, nu skriver du "vanliga supportrar" inom citationstecken? Var det då djurgårdare spöade på brudar och slog sönder en krog? Eller haket på Gullmarsplan där jag intar mina fyllekebaber?

Vuxna människor som beter sig som cry babies och tycker det är tufft att sparka sönder folk som inte vill och/eller kan slåss.
Senast redigerad av Bulten-i-Bo 2017-09-30 kl. 02:40.
Citera
2017-09-30, 09:25
Medlem
Citat:
Skulle vilja säga att båda är lika goda kålsupare i detta fallet och att båda ligorna begått grymt stora övertramp gentemot den andra. För att få ett slut vet vi alla vad som måste ske...
Håller inte med. Det började redan innan första matchen med bomben och med "besök" som visserligen fick springa. Men höstsäsongen 2013 var det väldigt mycket bajenbesök runt DIF-matcherna där vanligt folk drabbades och som lämnades nästan helt utan åtgärd.

Du har dock helt rätt i vad som måste ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in