2017-09-28, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är den sämsta bortförklaringen jag har hört. När man utsätts för en våldtäkt av det slag som hon beskriver, så polisanmäler man. Punkt.

Hur hade du reagerat om du var riksdagsman och Linus Bylund körde upp ett finger i dig?

Citat:
Men vi har redan konstaterat att alltihop är påhittat; och det vet hon naturligtvis själv:
1. Satt extremt lång inne att komma upp med ett namn på "förövaren"
2. Hon vägrar uppge exakt plats eller tidpunkt, för det då skulle vara alltför lätt att kolla upp
3. Och själva tillvägagångssättet är också orimligt, att hålla fast en stående Hanna Wigh med en hand (hon är rätt lång och ganska vältränad) och fingerpulla henne i fittan fullt påklädd med den andra handen
4. Och sen det faktum att den påstådda förövaren dessutom varit hennes älskare under 5-års tid (och kanske fortsatt under perioden för den påstådda "våldtäkten") ?

Nej du Hanna, den gubben gick inte.

Jag är inte insatt nog för att kommentera dina punkter, men du får gärna hänvisa till källa?
Citera
2017-09-28, 19:35
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Hur hade du reagerat om du var riksdagsman och Linus Bylund körde upp ett finger i dig?
JAG hade nog gått till SDs personalavdelning och talat om för dem att "LB körde upp ett finger i mig" för att sedan raskt promenera in på närmaste polisstation och polisanmäla saken.
Citera
2017-09-28, 19:36
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Hela denna tråd har ju blivit en "SD trollar bort kritiken" Programmet fokus var inte JB och vad han gjort eller inte gjort utan en påstådd kultur inom SD där kritiker tystas och problem göms.

Fast det är det ju ingen som håller med om, förutom de som gjort sig omöjliga på ett eller annat sätt, därav deras försök att smutskasta SD så mycket som möjligt, för de vet att loppet redan är kört för deras del. De har alltså redan strulat till det ordentligt för att man ska kunna ha kvar dem.
Citera
2017-09-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Advarsel-
Jag kan förstå att det kan finnas skäl för en utsatt kvinna att inte anmäla ett övergrepp direkt, men att som Hanna gå ut i Kalla Fakta och inte ens efteråt anmäla är anmärkningsvärt. Att skylla på att polisen har för mycket att göra är bisarrt. Även om hon inte tror på en fällande dom, är det viktigt att markera och att saken utreds.

En polisanmälan skulle väl riskera att påverka hennes politiska karriär negativt, är det inte så?

Hanna Wigh var och är politiker. Det är väl klart att hon funderar i termer om väntevärde?
Citera
2017-09-28, 19:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Hela denna tråd har ju blivit en "SD trollar bort kritiken" Programmet fokus var inte JB och vad han gjort eller inte gjort utan en påstådd kultur inom SD där kritiker tystas och problem göms.

Är den kulturen i så fall specifik för SD?

Orsaken att det lyfts fram är naturligtvis för att media har en ideologisk agenda att motarbeta SD. De är riktigt desperata nu, och tänker inte riktigt klart. Det slår tillbaka på dem själva i slutändan.
Citera
2017-09-28, 19:38
Medlem
Citat:
Eftersom det startats en polisutredning så kommer den tids nog fram till sanningen. Det är därför Hanna Wigh nu är i det närmaste desperat att försöka snacka bort denna. Den är "onödig" och "bör inte genomföras", "spelar ingen roll", "tjänar ingenting till".

Jag (och Linus Bylund) tycker dock att det är bra att den genomförs, grundligt. Lögnaren ska avslöjas!

Precis. Hon vill fullständigt flytta fokus från sakfrågan i desperata försök och då hon är stressad över alla lögner hon dragit med så motsäger hon sig själv. Hon har verkligen målat in sig i ett hörn!
Citera
2017-09-28, 19:40
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:

Vilket är ett felaktigt påstående, och som endast framförs av de som själva har blivit uteslutna eller är på väg att bli uteslutna, pga att de strulat till det för sig själva.
Då vill de gärna skylla sina problem på SD som parti, istället för att se sig själva i spegeln och fundera på vad det är som har gjort att de hamnat där de är idag.
Citera
2017-09-28, 19:40
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Eller också tyder det på en genuint ärlig och omtänksam person, vilket är min bedömning.

En annan sak jag reagerat på är påstpenden om att "flera SD-kvinnor" skall ha pekat ut LB i samband med sexuella trakasserier. Vilka är dessa? Har de trätt fram?
Hanna har redogjort för ett enda annat fall:
Citat:
...en flicka som blev inlurad på ett hotellrum och som blev väldigt grovt antastad och var övertygad om att hon vid det tillfället skulle vara tvungen att uppleva genomgå en fullbordad våldtäkt. Hon lyckades ta sig därifrån. Det var min förövare. (Som gjorde det.)
Ganska vagt, alltså. Hon kunde ju ge detaljer om exakt vad mannen gjort. Och varför polisanmälde inte heller den kvinnan?
Citera
2017-09-28, 19:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro

Haha, du framkallar sannerligen underhållande bilder i huvudet på mig

- Vi är i ett "nästan folktomt" utrymme någonstans i riksdagen
- Vi har gått ut på en "rökpaus"
- Linus går fram till mig och håller fast mig med en handen "runt halsen"
- Och kör upp ett finger i avloppskröken, "som hämnd"

Jag hade nog gått raka vägen till SD's personalavdelning samt polisen.
Citera
2017-09-28, 19:43
Medlem
Citat:

Alla bevis pekar på att SD är det enda parti som verkligen tar tag i oegenheter och inte till skillnad från andra partin försöker sopa det under mattan (och flyttar om MGM till andra positioner inom partiet). Som du ser i länkarna har man svart på vit att man tar krafttag och dessutom plockar ner Wighs lögner.

https://www.skovdenyheter.se/article/wigh-sjalvklart-ar-jag-sarad/

Citat:
Orsaken som angetts är att Karlsson är orolig för Hanna Wighs hälsa.

Till oss säger Hanna Wigh att beskedet kom överraskande, att hon själv inte uppfattat några tecken på vikande hälsa.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab

Citat:
Hur har du behandlats efter det som hänt?
– Partiet har varit förvånansvärt bra att ha att göra med. De berättade att de skulle stötta mig om jag ville gå ut och prata om det här. Linus Bylund och Björn Söder har varit väldigt stöttande.

https://www.skovdenyheter.se/article/sd-kvinnor-bilden-av-oss-totalt-frammande/
Citat:
Skaraborgska kvinnor i Sverigedemokraterna: Känner inte igen den unkna kulturen som beskrivs.

Citat:
Vi ser med överraskning och förvåning på senaste dagarnas grova anklagelser och ryktesspridning mot vårt parti. Tanken att vi skulle tillhöra ett parti med en kvinnokultur där kvinnor sextrakasseras och byts ut på löpande band om vi blir obekväma är oss totalt främmande.

Signerat av:
Citat:
Hannyah Jörtoft, distriktsordförande SD Skaraborg

Åse Nicklasson, kommunordförande SD Tibro

Marita Ljus, kommunordförande SD Falköping

Therese Wellbrant, kommunordförande SD Vara

Denise Magnusson, kommunordförande SD Tidaholm

Helené Granbom Angerheim, kommunordförande SD Götene

Barbro Magnusson, kommunordförande SD Skara

Riona Hansson, kommunfullmäktigeledamot SD Grästorp

Lornalyn Karlsson, ledamot SD Hjo

Lisbeth Åhström, ledamot SD Skövde

Diana Goldhammer, ledamot SD Karlsborg

Nina Terenziani, sekreterare SD Töreboda

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6786042
Citat:
Hannyah Jörtoft, distriktsordförande i Sverigedemokraterna Skaraborg, säger att de är lättade över att Hanna Wigh och Maddelen Larsson från Falköping nu har lämnat partiet.

Citat:
...Så när det gäller de här personerna som rör Falköping så är vi lättade att de har lämnat.
Citera
2017-09-28, 19:43
Medlem
Hur påverkar detta Hanna på hemmaplan? Familj, vänner, bekanta osv. Rykten på stan i Falköping. Kände maken och vänner på hemmaplan till hennes kärleksliv i Stockholm? Kan det verkligen varit okänt att hon levt dubbelliv under flera år för de som står henne nära? Är det klarlagt att Linus Bylund ens var på plats när det påstådda övergreppet ska ha hänt?
Citera
2017-09-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
JAG hade nog gått till SDs personalavdelning och talat om för dem att "LB körde upp ett finger i mig" för att sedan raskt promenera in på närmaste polisstation och polisanmäla saken.

Bra. Jag tänker mig dock att risken att framställas som bög/slampa, risken att förlora ett välbetalt arbete osv osv hade vägt in för en del politiker.

Hade förresten inte Hanna Wigh just anmält till SD:s HR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in