2017-09-28, 15:41
Medlem
Bylund har väl bara varit som män är mest. Tar för sig när tillfälle bjuds. Bylundare finns över allt.
Wigh vill ha uppmärksamhet och kanske hämnas för något. Nu har hon fått ett entimmas tv-program om bara henne. Plus några extra intervjuer. Hon har fått synas i media.
För att kunna hålla på som Bylund och Wigh och ändå komma ut med hedern i behåll, måste man vara smartare än så.
Hobbypsykologen har talat.
Citera
2017-09-28, 15:47
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Kanske du skulle ta och läsa om det jag skrev. Jag frågade om du tyckte att media skulle tiga.

Varken LB, Per eller Urban är sexförbrytare (ingen är dömd). Om jag inte är fel ute är LB ensam om att blivit anmäld.

Men både Per och Urban hamnade med i media med namn, LB ha ännu inte hamnat där.

Per och Urban är dock bra exempel på att inte tex S har någon gräddfil i media när det gäller dylika saker.
Att inte LB hamnat på löpen ännu beror säkert på att media fattat att det är nåt fichy med Hannas story. Svedberg och Ahlin däremot var det väl ingen tvekan om att de var skyldiga. Hade de varit SD hade de varit borta från partiet för länge sen. Sossarna tillåter tydligen sexförbrytare att vara kvar i partiet. Skulle det visa sig att Bylund är skyldig till vad HW påstår, ryker han direkt. Han fick direkt ta time out tills det är uträtt. Det var inget som Svedberg eller Ahlin tvingades till. Det säger väl allt om vilket parti som hanterar såna här frågor bäst......
Citera
2017-09-28, 15:54
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Det jag menar, man behöver ju inte vara sexmissbrukare för att vara i en porrbutik.

Givetvis inte. Men långt ifrån alla 20-åringar häckade i porrbutiker på 90-talet.
Citera
2017-09-28, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Att inte LB hamnat på löpen ännu beror säkert på att media fattat att det är nåt fichy med Hannas story. Svedberg och Ahlin däremot var det väl ingen tvekan om att de var skyldiga. Hade de varit SD hade de varit borta från partiet för länge sen. Sossarna tillåter tydligen sexförbrytare att vara kvar i partiet. Skulle det visa sig att Bylund är skyldig till vad HW påstår, ryker han direkt. Han fick direkt ta time out tills det är uträtt. Det var inget som Svedberg eller Ahlin tvingades till. Det säger väl allt om vilket parti som hanterar såna här frågor bäst......

Då tar jag det i repris, ingen av dessa tre herrar är sexförbrytare (ej dömda). Gällande de 2 sossarna så dömdes ingen av dem för något, så att de var skyldiga till något är inte bevisat. Med andra ord hängdes de odömda ut i media, men det har inte LB hittills blivit.
Citera
2017-09-28, 16:06
Medlem
Dinkuss avatar
Hanna Wigh ångrar att hon berättade om övergreppet då diskussionen nu mest handlar om honom och det individuella fallet: http://www.expressen.se/nyheter/sd-avhopparen-hanna-wigh-angrar-tv-intervjun-om-sexovergreppet/

Hon ville att diskussionen skulle handla om Sverigedemokraterna mer generellt.
Citera
2017-09-28, 16:10
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinkus
Hanna Wigh ångrar att hon berättade om övergreppet då diskussionen nu mest handlar om honom och det individuella fallet: http://www.expressen.se/nyheter/sd-avhopparen-hanna-wigh-angrar-tv-intervjun-om-sexovergreppet/

Lögnen gick inte som hon ville dvs.
Citera
2017-09-28, 16:22
Medlem
Citat:

Här förstår jag inte hur HW tänkte.
Anklagar man en riksdagsledamot för sexuella övergrepp, då blir det en stor grej och namnet på den anklagade kommer att komma fram.

Hon är inte så beräknande och psykopatisk som SD-sekten påstår. Hon var bara trött på ett ruttet parti.
Citera
2017-09-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Indicierna kring historien Hanna-Bylund visar att Bylund är smutsig och när han får lämna toppen på SD har Hanna bidragit att rensa ledarskiktet från rötägg. Att hålla Bylund kvar i topppen kommer att leda till fler skandaler. SD utan Bylund är starkare än SD med Bylund.

Jaha, det var så du menade. Nu är jag med igen.

Jag har varit skeptisk till BO sedan tidigare men som jag uppfattar det ska det till riktigt mycket för att hon ska sänka sin tillförlitlighet till under MGM:s.
Citera
2017-09-28, 16:38
Medlem
mina3grabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdkennet
att bedra är aldrig bra men nu jämför du äpplen med päron. otrohet kan inte försvara övergrepp

Hannas otrohet och följande uthängning av hennes man är många resor värre än ett lång-eller pekfinger i underlivet. Hanna är en skam för ärligt arbetande sd-kvinnor!
Citera
2017-09-28, 16:45
Medlem
Dinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Här förstår jag inte hur HW tänkte.
Anklagar man en riksdagsledamot för sexuella övergrepp, då blir det en stor grej och namnet på den anklagade kommer att komma fram.

Hon är inte så beräknande och psykopatisk som SD-sekten påstår. Hon var bara trött på ett ruttet parti.

Det behöver inte vara så. Det finns flera feministiskt lagda kvinnor som går ut med att de utsatts för övergrepp och sedan blir förbannade över att folk vill straffa mannen istället för att diskutera "patriakatet" och "strukturer som möjliggjort det inträffande". Ibland går det så långt att de tar mannen i försvar och hävdar att han också är ett offer.

Men självklart kan det vara så att allt är påhittat och man måste låta devisen "oskyldig till motsatsen bevisats" gälla även i sådana fall. Man kan ju inte anta att han är skyldig.
Citera
2017-09-28, 16:48
Medlem
Dinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Rotum
Nu är det över 4 000 inlägg och merparten handlar om hur en kvinna ljuger och har en lömsk agenda. Precis som vi gjorde när vi jagade häxor.

Ser ni inte själva hur bisarrt det blir?

Är det inte du som är bisarr som vill att man ska tro på något per automatik? Hela rättsväsendet vilar på att ingen ska anses vara skyldig innan det bevisats. Det verkar som personer som du vill att vem som helst ska kunna straffas för övergrepp utan några bevis.

Sedan funkar det såklart likadant åt andra hållet, att man måste anta att Hanna Wigh talar sanning och inte gjort sig skyldig till falsk tillvitelse.
Citera
2017-09-28, 16:52
Medlem
Citat:
Sedan funkar det såklart likadant åt andra hållet, att man måste anta att Hanna Wigh talar sanning och inte gjort sig skyldig till falsk tillvitelse.

Har Linus Bylund anmält Hanna Wigh för falsk tillvitelse? Om inte, varför inte?

Kan man förresten bli dömd för falsk tillvitelse om falskanmälan också rör just falsk tillvitelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in