2017-09-28, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Så, kom det fram något nytt? Knappast va?

Nog för att den här tråden ligger under Kändisskvaller, så den har väl den kvalité man kan förvänta sig, men hela den här soppan känns ganska meningslös att ens försöka avsmaka. En herrans massa påståenden från olika håll men inget som kan verifieras över huvud taget.

Vittnen saknas, teknisk bevisning finns inte och ord står mot ord, så hur i hela världen skulle det här kunna leda till något annat än en nedlagd förundersökning och fortsatta misstankar?

Frågan är väl vad SD väljer att göra med Bylund. Hur de än gör lär det bli fel. Låter man Bylund vara kvar kommer partiet anklagas för att härbärgera sexualbrottslingar, även om ingen dömts. Slänger de ut Bylund kommer partiet istället kritiseras för ogrundade uteslutningar. Damn if you do...

Någon i ledarskiktet kommer att vara klok nog att fundera på händelseförloppet i denna händelse. Hanna har länge varit en stark SD person som vid en viss tidpunkt lämnat. Internt vet man när var hur Hanna hanterat detta och då vet man att Bylund sannolikt är skyldig även om bevis i domstol inte finns. Att behålla Bylund innebär framtida skandaler med sexualbrott. En sexualbrottsling som gjort det här har gjort det här förr och kommer att göra det igen.
Citera
2017-09-28, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Underbart! Vilken gosig mops. Och massa svar på frågor som ställs angående SD, Åkezzonz osv.
Inte betalt alls säger hon. Ingen betalning och inte Expoinfiltratör. Däremot var hon dum och trodde på partiet och att det skulle bli en ljusning, men tyvärr säger hon.

Alla hot och skadegörelse mot M som sitter bredvid, och lämna SD är inte smärtfritt. Hotade med att knulla sönder hennes döttrar.

Om man undrar varför hon lämnade SD så räcker det att läsa kommentarerna så vet man varför.
Fabricerade brottsanklagelser är inte ovanligt inom SD, och dom ville skapa en mot HW.

Det här är så sjukt så att man är smått chockad.
Dom skriver under tiden om den andra M att hon är fet osv, och hon svarar att hon fött 8 barn.
Det haglade in skit, hot, och hat, och det är dom rätta svärjevännerna som skriver kommentarerna under den här livesändningen.

Det där är svårt för SD. Här på flashback kan ingen bli anmäld för hets mot folkgrupp, dödshot eller motsvarande då ingen vet vilka användarna är. På facebook däremot kan detta bevisas med enkelhet. Det är något nytt vi ser hända nu. Det här är SD inte förberedda på.
Citera
2017-09-28, 05:58
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Såg nyligen Hannas livesändning på Facebook i efterhand.

Efter att ha stöttat henne hela vägen typ så börjar jag tveka efter vad jag såg.

Absolut att många kommentarer var elaka, ondskefulla och efterblivna. Och givetvis var det tråkigt att se hennes tidigare partiledare nästan börja gråta på slutet av alla kommentarer främst mot hennes utseende. Men sättet Hanna bemötte kommentarerna på, att flamsa och dra alla "sverigevänner" över en kam, kalla dem för sektmedlemmar utan att svara på vad som ska vara alternativet politiskt för Sverige får mig att luta på att hon hämnas på något hon är sur på.

Jag vet helt enkelt inte längre. Hela situationen har gett mig oerhört konstiga känslor, jag vet inte vilken historia som kan stämma, hon påstog även att Jimmie Åkesson visste om vem personen var i fråga innan TV-intervjuerna... Länge sedan jag intresserat mig av skvaller och en nyhet kring offentliga personer så mycket som nu... Kanske är det för att jag alltid tyckte Hanna Wigh var en av dem bästa under sina framträdanden i TV, och att jag alltid störde mig på Linus Bylunds stil och harkliga röst....
Citera
2017-09-28, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Förvisso och för att vara rättvisa kan det förstås även komma fram att Hanna farit med osanning, däremot har jag svårt att tro att någon av dem kommer att "vika sig", oavsett hur det nu faktiskt ligger till.

Ännu en anledning för SD att göra sig av med Bylund då detta kommer att förfölja honom länge.
Citera
2017-09-28, 06:16
Medlem
Så HW vill att SD ska lägga ner för hon har haft en otrohetsaffär i 4 år? Wigh är ett exempel på problematiken med partier som växer för fort.
Citera
2017-09-28, 06:37
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Sett till Hannas aktivitet på sociala medier skulle i alla fall jag tipsa henne om att gå och sova. Det börjar bli ganska uppenbart att hon klivit på en karusell som snurrar alldeles för fort för att hon skall ha full kontroll.

Först: "Nej, Jomshof, jag vill inte berätta vem det är och jag vill inte polisanmäla"
Sedan: "Nej, jag vill inte berätta vem det är"
Senare: "De borde ha FÖRSTÅTT vem det är"
Lite senare: "De har hela tiden vetat vem det är"
Mycket senare: "Nej, jag kan inte ge dem namnet för det kan vara farligt"
Bra mycket senare: "Jag gav honom namnet nu på morgonen"
Ännu senare: "De har hållt honom bakom ryggen i flera år"

Är det verkligen någon som tar NÅGOT Hanna Wigh säger på allvar längre?
Citera
2017-09-28, 07:40
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Nej inte när hon började påpeka detta för internt. Hennes karriär kördes i botten då ledningen tog Bylunds parti.

Nej, helt fel. Hannas karriär var redan körd i botten sedan ett tag tillbaka vilket är anledningen till hennes 180-graders sväng och motstånd på landsdagarna 2015 mot samma partiledning hon tidigare smörat för.
Citera
2017-09-28, 07:55
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
I högprofilsfall tar advokater ofta emot fall pro bono eller mot en sänkt timtaxa, bästa reklamen för dom.

Hur det ligger till i detta fallet vet bara berörda parter.

men HW tjänar bra pengar och detta går aldrig till rättegång så det blir inte överdrivet mycket, mindre än en månadslön för HW skulle jag tippa.
I ett brottmål blir man tilldelad en advokat och det kostar inget.
Citera
2017-09-28, 07:55
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Haha..ursäkta jag kommer in "mitt i matchen" här..men hon som skrivit det där..vem är det? Är väl iaf inte på riktigt 😂😂???

Mamman till Linus Bylunds barn. Lika barn leka bäst. ..
Citera
2017-09-28, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Sett till Hannas aktivitet på sociala medier skulle i alla fall jag tipsa henne om att gå och sova. Det börjar bli ganska uppenbart att hon klivit på en karusell som snurrar alldeles för fort för att hon skall ha full kontroll.

Först: "Nej, Jomshof, jag vill inte berätta vem det är och jag vill inte polisanmäla"
Sedan: "Nej, jag vill inte berätta vem det är"
Senare: "De borde ha FÖRSTÅTT vem det är"
Lite senare: "De har hela tiden vetat vem det är"
Mycket senare: "Nej, jag kan inte ge dem namnet för det kan vara farligt"
Bra mycket senare: "Jag gav honom namnet nu på morgonen"
Ännu senare: "De har hållt honom bakom ryggen i flera år"

Är det verkligen någon som tar NÅGOT Hanna Wigh säger på allvar längre?
Hon är psykiskt sjuk
Citera
2017-09-28, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, helt fel. Hannas karriär var redan körd i botten sedan ett tag tillbaka vilket är anledningen till hennes 180-graders sväng och motstånd på landsdagarna 2015 mot samma partiledning hon tidigare smörat för.

Du förespråkar en klen efterkonstruktion. Hannas agerande finns det en timeline på. Din efterkonstruktion saknar timeline för den är ett påhitt
Citera
2017-09-28, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Det blir ingen riktigt rättvis jämförelse då ingen riktig statistik förs på "invandrare" och här handlar det bara om misstänkta: men typ 5% om det är nordbor, under 1% om det är afrikaner till exempel.

I SDs riksdagsgrupp pratar vi om DÖMDA: och då är siffran 11/49 vilket är cirka 22%

Det finns lite felmarginaler här helt klart, men de är inte till SDs fördel.

Är det här den sortens människor du tycker representerar dig och de dina bäst, så kör hårt.

"Forskningsammanställningen är författad av*Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi vid Stockholms universitet" Over and out!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in