Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Så, kom det fram något nytt? Knappast va?
Nog för att den här tråden ligger under Kändisskvaller, så den har väl den kvalité man kan förvänta sig, men hela den här soppan känns ganska meningslös att ens försöka avsmaka. En herrans massa påståenden från olika håll men inget som kan verifieras över huvud taget.
Vittnen saknas, teknisk bevisning finns inte och ord står mot ord, så hur i hela världen skulle det här kunna leda till något annat än en nedlagd förundersökning och fortsatta misstankar?
Frågan är väl vad SD väljer att göra med Bylund. Hur de än gör lär det bli fel. Låter man Bylund vara kvar kommer partiet anklagas för att härbärgera sexualbrottslingar, även om ingen dömts. Slänger de ut Bylund kommer partiet istället kritiseras för ogrundade uteslutningar. Damn if you do...
För partier vore det inte särskilt kontroversiellt att låta honom vara kvar. Det är bara att säga att han själv förnekar, polisen har undersökt saken och det finns inget som visar att han begått något brott. Det vore ett skrämmande samhälle om mäniskor straffades för saker man inte visste att de gjort, och ett sädan organisation kommer heller inte SD vara.
Däremot är ju frågan om han kan fortsätta fungera i sin roll. Om alla tänker "de där fingrarna har varit i Hannas fitta" varje gång han gör en gest mot kameran. Då spelar det liksom ingen roll hur oskyldig han är.
Jag tippar på att åklagaren väntar länge och sen lägger ner åtalet. Det skulle avslöjas som allt för politiskt när poliser säger att de lägger ner 10 våldtäktsanmälningar om dagen, och det tar ett år att gripa utpekade gruppvåldtäktsmän, men när en kvinna med låg trovärdighet säger att hennes före detta knullkompis stoppat handen i trosan, då blir det rättegång direkt.
Åklagaren begriper att han / hon faktiskt inte får ta en sådant här fall till åtal. Åklagaren får bara åtala när en fällande dom kan förväntas.
Så åklagaren måste lägga ner om det inte finns något annat än detta.
Men även att lägga mer direkt kan ge jobbiga frågor i ett sånt här uppmärksammat fall.
Alltså tror jag åklagaren ser till att det blir en långdragen och grundlig förundersökning. Och sen meddelar att "med de bevis som vi kunnat få fram kan jag inte vara säker på en fällande dom, och då får jag inte ta detta till åtal".
Och det kommer givetvis sätta igång en debatt som iofs är ointressant och därför snabbt kommer dö ut.
SD kommer inte sparka den anklagade, men vänta några månader och sen ge honom en annan roll där han inte syns utåt.
Det kommer få Aftonbladet att skriva "TILLBAKA I PARTIET EFTER VÅLDTÄKTSANKLAGELSERNA", Åkesson kommer bli intervjuad och svara ungefär vad jag skrev.
Vänsterns troll-armé kommer rycka ut med raljerande on-liners om att SD inte har problem med våldtäktsmisstänkta i sitt eget parti, och fråga om han inte borde utvisas.
Sen kommer de tröttna eftersom även de själva vet att det bara är retorik, och när den inte har effekt blir det tråkigt.
Efter ytterligare någon månad kommer det ha blivit bara ännu ett epitet som de mest rabiata adderar innan de säger partinamnet. Istället för bara "järnrörs"-SD så kommer det vara "SD med sina järnrör och våldtäktsmisstankar".
Efter ett år kommer det bara vara Henrik Arnstad.
Under tiden kommer SD:s väljarsiffror påverkas absolut inget alls.
Glöm aldrig vart ni läste det sist!