2017-09-28, 00:36
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Hanna körde live för 1 timma sen

https://www.facebook.com/hanna.mazeitaviciene

Så, kom det fram något nytt? Knappast va?

Nog för att den här tråden ligger under Kändisskvaller, så den har väl den kvalité man kan förvänta sig, men hela den här soppan känns ganska meningslös att ens försöka avsmaka. En herrans massa påståenden från olika håll men inget som kan verifieras över huvud taget.

Vittnen saknas, teknisk bevisning finns inte och ord står mot ord, så hur i hela världen skulle det här kunna leda till något annat än en nedlagd förundersökning och fortsatta misstankar?

Frågan är väl vad SD väljer att göra med Bylund. Hur de än gör lär det bli fel. Låter man Bylund vara kvar kommer partiet anklagas för att härbärgera sexualbrottslingar, även om ingen dömts. Slänger de ut Bylund kommer partiet istället kritiseras för ogrundade uteslutningar. Damn if you do...
Citera
2017-09-28, 00:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebanan2000
Ja jag håller med om att hon fått ågren för sina lögner och ångrar att hon spred lögnerna via MSM. Hon tänkte inte längre än näsan och detta är resultatet. Bra att lögnare inte ska få härja fritt och kvinnor tro att de har pussy pass och kan komma undan med vadsomhelst utan granskning.

Nix, hon körde live på facebook och redogör för en hel del. Nämner inte ordet ångra där och hon står fast vid uttalandet om Koranskolan. Och säger att det är skönt att ha lämnat, och har inte så mycket positivt att framföra direkt. Och när hon läser upp meddelandet hon fått och att dom ville fabricera brottsanklagelse mot henne, så förstår man direkt vilken unken taktik dom faktiskt har.
Den andra som yttrat sig gentemot SD fick en personutredning runt halsen och något om en misshandel i Falköping. Jag trodde nog att det var illa men att det var så illa det var famimej en nyhet. Jag ser fram emot fler avslöjanden om det här kockonästet.
Citera
2017-09-28, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Nog för att den här tråden ligger under Kändisskvaller, så den har väl den kvalité man kan förvänta sig, men hela den här soppan känns ganska meningslös att ens försöka avsmaka. En herrans massa påståenden från olika håll men inget som kan verifieras över huvud taget.

Vittnen saknas, teknisk bevisning finns inte och ord står mot ord, så hur i hela världen skulle det här kunna leda till något annat än en nedlagd förundersökning och fortsatta misstankar?

Frågan är väl vad SD väljer att göra med Bylund. Hur de än gör lär det bli fel. Låter man Bylund vara kvar kommer partiet anklagas för att härbärgera sexualbrottslingar, även om ingen dömts. Slänger de ut Bylund kommer partiet istället kritiseras för ogrundade uteslutningar. Damn if you do...

Det kan ju hända att Bylund erkänner så småningom, det är ju en möjlig lösning. Om fler kvinnor träder fram med liknade historier tänker jag
Citera
2017-09-28, 00:42
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Massor om Sekten men inte mycket om just Linus Bylunds övergrepp på HW utan mer om SD och lite lokalt.

Om ni har Fejan kolla i helskärm så ser ni dessutom vad HW möts av i realtidskommentarerna. Sd:arna visar vilka de är
Citera
2017-09-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xet1987
Lite lustigt att SD inte lyckats få någon SD-kvinna att träda fram och betona hur bra männen inom partiet behandlar kvinnor inom partiet. Paula Bieler har varit rätt tyst t ex, hon kunde väl ställa upp kan man tänka.

Jodå, och det lär komma fler:

https://www.skaraborgslanstidning.se/article/sd-kvinnor-bilden-av-oss-totalt-frammande/

I övrigt finns denna radiointervju där ordföranden i Skaraborg, Hannyah Jörtof, kommenterar händelsen. Hon kommenterar alltså hela händelsen genom att flera gånger upprepa hur lättade de (kommunen och distriktet) är över att Wigh har lämnat och äntligen får Falköping arbetsro. De har haft ett personärende öppet sedan långt tillbaka mot Hanna. Jörtof tror att hela händelsen skadar SD kortsiktigt men att det långsiktigt stärker att de blir av med människor som missköter sig mot partikollegor.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6786042

På Twitter har Julia Kronlid m.fl. (dock inte Bieler sist jag kollade) gått ut och berättat att hon inte känner igen bilden av den påstådda kulturen.
Citera
2017-09-28, 00:44
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Dumt och löjligt att smutskasta HW utan att ha bäring för det..!!

Vad har HW för bäring/bevis i fallet? Hon erkänner själv att hon inte har detta och anmäler ett tjuvnyp från en gammal kärring men icke ett sexuellt övergrepp/våldtäkt - var finns logiken i detta? Och detta efter minst 1.5 år, om hon nu någonsin får sina siffror rätt och kommer ihåg hur det nu egentligen låg till...

Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Men då skall du eller Bylund kunna peka ut varför hon söker hämnd. Bylund är bara tyst och säger ingenting. Vet du varför hon söker hämnd?

Då hon troligtvis redan satt sin senaste potatis i partiet och gjort sig omöjlig genom sitt varande och senast att hon slog ner en gammal kärring på ett partimöte...

Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Ingen person offrar sin politiska kärriär för en player svikit dig. Du använder inte logik utan smutskastar ett offer för historien passar inte din förutfattade föreställning.

"Hell hath no fury like a women scorned"... Här finnes det kanske, till och med två försmädade kvinnor - "oh, the humanity"!

Citat:
Ursprungligen postat av Xet1987
Lite lustigt att SD inte lyckats få någon SD-kvinna att träda fram och betona hur bra männen inom partiet behandlar kvinnor inom partiet. Paula Bieler har varit rätt tyst t ex, hon kunde väl ställa upp kan man tänka.

https://www.skaraborgslanstidning.se/article/sd-kvinnor-bilden-av-oss-totalt-frammande/
Citera
2017-09-28, 00:46
Bannlyst
Hanna spekulerar om till vilket parti hon tänker byta till.
Hon verkar inte fatta att inget parti kommer vilja ta i henne med tång!
En f.d känd SD-kvinna som verkar smått galen och tar varje chans att svärta ned sitt egna parti i media.
Citera
2017-09-28, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Underbart! Vilken gosig mops. Och massa svar på frågor som ställs angående SD, Åkezzonz osv.
Inte betalt alls säger hon. Ingen betalning och inte Expoinfiltratör. Däremot var hon dum och trodde på partiet och att det skulle bli en ljusning, men tyvärr säger hon.

Alla hot och skadegörelse mot M som sitter bredvid, och lämna SD är inte smärtfritt. Hotade med att knulla sönder hennes döttrar.

Om man undrar varför hon lämnade SD så räcker det att läsa kommentarerna så vet man varför.
Fabricerade brottsanklagelser är inte ovanligt inom SD, och dom ville skapa en mot HW.

Det här är så sjukt så att man är smått chockad.
Dom skriver under tiden om den andra M att hon är fet osv, och hon svarar att hon fött 8 barn.
Det haglade in skit, hot, och hat, och det är dom rätta svärjevännerna som skriver kommentarerna under den här livesändningen.

Borttagen, eller? Kan du ge oss en insikt i vad som stod? Kommer i alla fall inte in, kanske beror på att jag är avstängd därifrån, hehe! Någon som kan återge vad hon rantade om?
Citera
2017-09-28, 00:50
Medlem
Citat:
Nix, hon körde live på facebook och redogör för en hel del. Nämner inte ordet ångra där och hon står fast vid uttalandet om Koranskolan. Och säger att det är skönt att ha lämnat, och har inte så mycket positivt att framföra direkt. Och när hon läser upp meddelandet hon fått och att dom ville fabricera brottsanklagelse mot henne, så förstår man direkt vilken unken taktik dom faktiskt har.
Den andra som yttrat sig gentemot SD fick en personutredning runt halsen och något om en misshandel i Falköping. Jag trodde nog att det var illa men att det var så illa det var famimej en nyhet. Jag ser fram emot fler avslöjanden om det här kockonästet.

SD-avhopparen Hanna Wigh ångrar tv-intervjun om sexövergreppet.

http://www.expressen.se/nyheter/sd-avhopparen-hanna-wigh-angrar-tv-intervjun-om-sexovergreppet/

Citat:
Efter TV4-programmet "Kalla Faktas" rapportering tidigare i veckan valde Sverigedemokraternas partiledning att polisanmäla det påstådda övergreppet och under tisdagen fattade en åklagare beslut om att inleda en förundersökning.

Citat:
Vad är det för problematik?
Om man tittar på hur man väljer att behandla visselblåsare, hur de agerar gentemot partikamrater som slår larm om oegentligheter och liknande... Det är det som jag känner är ett väldigt stort problem. Det är ett parti som gör anspråk på regeringsmakten, men som inte klarar av att följa grundläggande demokratiska värderingar i sitt eget politiska arbete.

Citat:
Många ställer sig ändå frågan varför du valde att inte polisanmäla när detta hände?
– När det hände blev jag väldigt chockad och väldigt rädd. Jag ville verkligen dra mig undan från hela världen, och dessutom kände jag en oerhörd skam. Det kändes som att jag hade gått in i en fälla.

https://www.skovdenyheter.se/article/wigh-sjalvklart-ar-jag-sarad/

Citat:
Orsaken som angetts är att Karlsson är orolig för Hanna Wighs hälsa.

Till oss säger Hanna Wigh att beskedet kom överraskande, att hon själv inte uppfattat några tecken på vikande hälsa.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab

Citat:
Hur har du behandlats efter det som hänt?
– Partiet har varit förvånansvärt bra att ha att göra med. De berättade att de skulle stötta mig om jag ville gå ut och prata om det här. Linus Bylund och Björn Söder har varit väldigt stöttande.
Citera
2017-09-28, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Advarsel-
Jodå, och det lär komma fler:

I övrigt finns denna radiointervju där ordföranden i Skaraborg, Hannyah Jörtof, kommenterar händelsen. Hon kommenterar alltså hela händelsen genom att flera gånger upprepa hur lättade de (kommunen och distriktet) är över att Wigh har lämnat och äntligen får Falköping arbetsro. De har haft ett personärende öppet sedan långt tillbaka mot Hanna. Jörtof tror att hela händelsen skadar SD kortsiktigt men att det långsiktigt stärker att de blir av med människor som missköter sig mot partikollegor.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6786042

På Twitter har Julia Kronlid m.fl. (dock inte Bieler sist jag kollade) gått ut och berättat att hon inte känner igen bilden av den påstådda kulturen.

Ah, insändaren var precis vad jag efterlyste, det verkar ju rimligt att kvinnor träder fram och betonar hur bra allt är. Men det vore ju lite tyngre om även Bieler uttalar sig. Hon och Wigh verkar ha varit rätt tajta historiskt, så det blir intressant att se hur Bieler kommer att kommentera det hela
Citera
2017-09-28, 00:52
Bannlyst
Ta denna länk och klistra in så kan ni sen ladda ner Hannas FB-video

https://www.facebook.com/hanna.mazeitaviciene/videos/745985395585364/

https://www.fbdown.net/
Citera
2017-09-28, 00:53
Medlem
Citat:
Det har dom i dag genom Skaraborgs avd, och dom får betala med sin lojalitet och säga det som sig bör så som svärjevän. Annars kan du mobbas ut eller hotas, hatas eller få möta övergrepp. Det är lamadjur som går på order helt enkelt och det handlar i första hand om en sekt.
Åkesson ljög i morgonsoffan och sedan i Aftonbladet att han inte visste vem mannen var.

Men, snälla någon! Du rantar hela tiden om att den ene än den andre ljuger men har inga som helst bevis för detta - vad felas dig? Berätta nu vad du har för bevisning som skulle hålla i en rättegång på att JÅ visste allt vad som sagts och försiggått... Kan vi inte alla bara sjunga "well shall overcome", eller i alla fall vänta på dom? Ja, jag kan verka säker i vissa trådar om vissas skuld, men blir jag överbevisad att så icke är fallet så tar jag detta - eller att om ingen relevant bevisföring föres fram så får vi vänta på domslut! Jag tar detta! Men du kan bara inte släppa att du inte vet ett skit mer än oss andra - du har målat in dig i ett hörn som du ej kommer ur, jag förstår det. Jag vet ej mer om LB ev. skuld eller HW ev. lögner än du vet - så snälla, lägg ner argumentationen eller håll med mig. I bästa fall, motbevisa mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in