2017-09-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Hanna var en del av den kulturen och riktigt långt inne i den också. Liksom den andre knäppgöken som var med i programmet kalla fakta. Snabbt in i hetluften snabb bevisade labila och inkompetenta. Därefter en besvärlig utresa.
Tyvärr en konsekvens av ett snabbväxande parti men hinner aldrig utvärdera folket de blir erbjudna viktiga poster direkt på grund av stor brist på folk. I andra partier kanske man måste jobba i 10 år för att få en ersättarplats i fullmäktige.

Att veta sin plats, hålla tyst och följa partilinjen gäller i alla andra partier också. Fattar man inte det har man ingen erfarenhet av partiliv. Å andra sidan fostrar det väldigt tråkiga politiker, tar man inga risker får man inga stjärnor.

Detta ger stora möjligheter att missbruka makten uppifrån.
Citera
2017-09-27, 23:21
Medlem
Synesiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Är inte din inställning det motsatta då?
Verkligen inte. LB har bara gjort ett uttalande där det inte finns så mycket att dissikera. HW har varit med i otaliga intervjuer, aktiv på sociala medier och vad med i ett 45 minuter långt Kalla Fakta avsnitt.

Hade gärna granskat LB lika hårt, men det blir svårt när han inte sagt så mycket.
Citera
2017-09-27, 23:21
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Om man vill skapa en lögn kring ett sexuellt övergrepp alt våldtäkt då gör man inte detta under en lång tid dolt bland några få personer i ledningen.
1) Effekten i anklagandet sker då man kopplar in polisen alternativt går publikt. Detta har Hanna väntat med i 1,5 år vilket starkt perkar på att detta inte är en uppdiktad händelse.
2) Är man falskt anklagad bör man gå på offensiven och ge någon form av intervjuer då man inte har något att dölja. MGM gömmer sig och tar timeout. Pekar också på att det ligger någon sanning i åpståendet.
3) Vinner Hanna något på sitt påstående? Har hon utpressat MGM på pengar. Svar Nej! Det finns inget Hanna vinner på att anklaga en politiker i högre ställning än henne själv. Dock har hon mycket att förlora. Just därför valde hon länge att svälja händelsen och gå vidare som inget hade hänt. Hon hade inget val om hon skulle fortsätta sin SD karriär.
4) Finns en hämdförklaring att tillgå? Har LB lurat henne på pengar? Nej! Har LB permanent valt en annan kvinna framför henne. Nej för då skulle denna kvinna försvara LB vilket det inte finns någon kvinna som gör.
5) Vid en falsk anklagelse behöver inte lögnaren vänta in och bry sig om hur bevisningen skall gå till för lögnarens verktyg är påståendet. Lögnaren kan agera direkt och släppa bomben i närtid. Bevishanteringen blir en efterkonstruktion.
6) Att Hanna tvekar inför att peka ut MGM är ytterligare ett tecken på att hon bryr sig om bevisläget och det drev som följer en högre politiker som detta gäller. En lögnare lägger inte 5 sekunder på bevisläget utan kör påståendet i facet direkt för det är påståendet som skall skapa skadeeffekten.

Allt pekar på att detta INTE är uppdiktat. Det ser mörkt ut för Linus Bylund.

Och vad gör SD? jo de försöker smutskasta offret trots att de själva vet vem som är skyldig

Du fabulerar som vanligt!

1. Vad talar för att hon väntat med att anmäla detta för hennes sak? Det talar mer mot henne då hon nu själv står åtalad för misshandel och är på ond fot med partiet - detta är en ren hämdaktion, troligtvis. Jag vet inte - vi får se.

2. Nej, helt fel - för då framstår han som den djävul nu ni inom vänstern och MSM försöker framställa honom som - så helt rätt att dra sig tillbaks, analysera fakta, samla sig och sedan ge sin syn på saken - i affektion blir det mesta fel!

3. Vad vet du vad HW sagt eller ev. hotat med? Ingen vet något alls förutom de inblandade så lägg i alla fall lite takt i dina påståenden. Hon har, enligt mig, inte mycket att förlora då hon redan innan detta var på väg att inte falla ledningen till lags - hon visste redan när hon blev anklagad för misshandel att hon var körd. Vad har hon då att förlora?

4. Det verkar ju såsom detta kan vara ett triangeldrama iom denna bloggerska som jag nu inte kommer på namnet på ev. haft en affär med LB under samma tidspunkt som med HW - så uteslut icke denna möjlighet av svek och hämnd...

5. ??? Detta får du verkligen förklara och utveckla är du snäll..

6. Varför dryftar hon då detta så långt efteråt - vad har nu ändrat sig i sak, om detta övergrepp skulle vara sant? Jo, en lögnare av denna "dignitet" lägger tid och möda för att få sin ev. fabricerade historia att hålla vatten - allt annat är enkom idiotiskt och/eller paranoia!

Nej, inte mycket talar för att detta är sant - vi får enkom avvänta förhör, förundersökning och ev. rättssak. På vilket sätt har SD försökt smutskastat det ev. offret!
Citera
2017-09-27, 23:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Klart den inte gör, för du är inte det minsta intresserad av vad som verkligen har hänt och inte hänt. Eller bakgrunden för den delen. Det är alltid lika vidrigt när råttorna, som bara är ute efter att avancera sin egna politiska agenda om det så bara är en anti-agenda (i det här fallet anti-svenskhet), tittar fram. De saknar allt vad skam heter.

De bryr sig inte om att Hanna Wigh är pillerknaprare. De bryr sig inte om att Hanna Wigh är känd för att skapa bråk, och nyligen varit i slagsmål med en partikamrat. De bryr sig inte om att Hanna Wigh blivit petad från olika positioner internt pga sin egna instabilitet. De bryr sig inte om att Hanna Wigh i sin historia säger emot sina egna, tidigare ord och handlingar. De bryr sig inte om att Hanna Wigh opponerat sig kraftigt mot partiledningen och den vägen blivit bränd. De bryr sig inte om att Hanna Wigh har ett minst sagt intressant privatliv vilket hennes skvallertråd visar. De bryr sig definitivt inte om att lyssna på orden som sipprar fram från andra personer som är engagerade i partiet som berättar att Hanna Wigh vid tillfället hade en sexuell relation med Bylund. De bryr sig inte det minsta om att Hanna Wighs trovärdighet redan från början är en aning dålig.

Vad som sedan har skett, vilket sanning som ligger i påståendena, vet nog ingen utom de inblandade. Och det kommer vi med största sannolikhet inte att få reda på heller. Men vad bryr sig råttorna om det? Inte alls, såklart. Tvärtom så tjänar de på att ingen sanning kommer fram, för den riskerar ju bara att nyansera bilden.

Jo, det framgår tydligt vad som hänt och att partiet vetat om det utan att agera. Att dra in meningslöst haranger om HW bråk, eller annat är ovidkommande och ett försök att smutsa ner henne.
Sorry det är fortfarande allvarligt med sexuella övergrepp på partikamrater. Den unkna delen får dom börja sanera. Ingen vettig bryr sig egentligen om SD om det är vad du menar, så på den punkten är jag villig att hålla med. Men gäller det övergreppen så har hon mitt fulla förtroende det stinker nämligen och har gjort under många år.
Citera
2017-09-27, 23:25
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Publicerades alldeles nyligen en lista över politiker som blivit dömda, denna lista
rangordnar de dömda partivis. http://cyberliv.bloggplatsen.se/2014/05/28/10722622-lista-over-domda-politiker/
Jättemånga namn, men alla länkar går till 404 Not Found?

Edit: oh wait, det var inte meningen att vi skulle kolla, right?
Citera
2017-09-27, 23:26
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Aha, så det är Bylund … Jag hoppades i del längsta på att det istället skulle vara den SD-riksdagsman som greppade mig på kuken för några år sen. (Jag ser dock tecken på att den göken samlar poäng för att förr eller senare bli schavotterad i media.)

Jag har aldrig hamnat tillräckligt när Bylund för att få chans att erfara hur grepp-benägen han är. Men att han kallas ”Jimmies högra hand” kan vara en ledtråd …

Jag har emellertid hört en skock SD-kvinnor skvallra om att Bylund ”alltid är påträngande och jobbig”.

Det här är ju för fan politiskt självmord! Alltså att racka ner så jävla osmakligt på Hanna och sen riskera att det framkommer att Bylund har fulat sig.

Tror du verkligen att din saga kommer få någon mer att tro att LB är skyldig så tänk om, lille talibanJan! Det du försöker dig på är enkom hörsägen, vilket ALLA i denna tråd hänger sig åt och som vill sätta dit LB. Mycket möjligt att han är skyldig - men ingen här inne kan bevisa detta...
Citera
2017-09-27, 23:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson

Säkerligen från 1960-2016 i alla partier för det dom inte fattar är dagsläget i riksdagen-
Det är liksom något som inte riktigt går in eller hur man nu ska förklara det.
Citera
2017-09-27, 23:28
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Hanna var en del av den kulturen och riktigt långt inne i den också. Liksom den andre knäppgöken som var med i programmet kalla fakta. Snabbt in i hetluften snabb bevisade labila och inkompetenta. Därefter en besvärlig utresa.
Tyvärr en konsekvens av ett snabbväxande parti men hinner aldrig utvärdera folket de blir erbjudna viktiga poster direkt på grund av stor brist på folk. I andra partier kanske man måste jobba i 10 år för att få en ersättarplats i fullmäktige.

Att veta sin plats, hålla tyst och följa partilinjen gäller i alla andra partier också. Fattar man inte det har man ingen erfarenhet av partiliv. Å andra sidan fostrar det väldigt tråkiga politiker, tar man inga risker får man inga stjärnor.

Du skriver mycket bra saker som jag håller med om även att jag vet att du medvetet missar själva poängen med problematiken deras medeltida kultur. Ett problem som inte andra partier har. Inte lätt för SD med så mycket rötägg i leden men toppen gör sitt bästa.

Jag skulle vara mycket intresserad av hur det kommer sig att du är en del av sekten. Du verkar vara smartare än så.
Citera
2017-09-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson

Edit: oh wait, det var inte meningen att vi skulle kolla, right?
Vad menar du med det, har du tryckt på länken?
Citera
2017-09-27, 23:29
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Vad menar du med det, har du tryckt på länken?

Jag tittade och jag vill veta hur listan står sig i dagläget i riksdagen. Har du den tror du?
Alltså hur många dömda det sitter i riksdagen från andra partier. Fråga om du inte förstår vad jag menar.
Citera
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synesis
Stämmer att jag inte har ork att titta igenom hela avsnittet igen eller att sitta och hoppa runt i avsnittet när det tar mig 30 sekunder att buffra varje gång. Vänta tills helgen så är jag hemma igen med bättre uppkoppling... Tyvärr är det ju ett par dagar kvar tills dess.

Din inställning och attityd visar ju på att det är ganska så lönlöst dock. Du har redan bestämt dig för att LB är skyldig och att HW är ofelbar.
Halmgubbe! Jag har inte påstått att någon är skyldig, personligen är jag helt på sidan av oskyldig tills dömd! Jag har ägnat mycket tid åt att påpeka två saker i tråden, 1) jävla sur kvinnosyn och 2) påståenden utan belägg. Resten lämnar jag helt åt rättvisan. Försök inte påstå något annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men suck. Lektion nummer 1 en person som presenterar sig med en slags titel på flashback är suspekt.
Jag är klar med dig oavsett eftersom du har en tolkningsförmåga som innebär att du har en intelligensförlust. Hon svarar fortfarande på misstänktes påstående att det är för att smutskasta henne.
Ta det eller skit i det för jag bryr mig inte om hur du tolkar det.
Jag hade fel om dig, du klarade det inte utan att hänfalla till personangrepp. Men jag skall göra ett sista försök att förklara för dig. Att hon svarar på påståendet från LB att det är för att smutskasta henne är INTE en dementi. En dementi är att säga att påståendet är osant, men det gör hon inte. Hon har på sitt sätt rätt i att påståendet om ett sexuellt förhållande smutskastar henne i och med att det påståendet, om det är sant, visar på att hon har undanhållit relevant information. Men att kalla något för smutskastande är inte detsamma som att förneka sanningshalten i påståendet, det är att låta bli att uttala sig om sanningshalten i påståendet. Förstår du skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in