2017-09-27, 22:02
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Om LB ljuger om att han och HW har haft ett sexuellt förhållande som startade 2012, varför dementerar inte HW den uppgiften? När hon får frågan slingrar hon sig och vägrar ge ett rakt svar. Det tolkar jag som att de två faktiskt hade ett sexuellt förhållande och att hon hoppades att det inte skulle uppdagas.

Ja, hon säger ju att det är orelevant om hon haft en sexuell relation med Linus. Sedan säger hon att polisanmälan SD upprättat är en del i deras smutskastning av henne. Hon verkar ha en manisk fixering vid att det bara är hennes perspektiv som man får se det hela ifrån. Inte konstigt att människan blev omöjlig att samarbeta med och tillslut satt i frysboxen. Finns säkert en diagnos man kan sätta på hennes uppenbara personlighetsstörning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Eftersom hennes historia är proppfull med hål, hon vägrar polisanmäla och han nekar till brott så finns det inget case, man kan inte gå runt o anklaga folk för att vara våldtäktsmän till höger o vänster om man inte ens vill polisanmäla.

Fine, en fråga bara: varför tog han isf s.k. "time-out"?
Citera
Medlem
När Wigh hamnade i slagsmålet för ett par veckor sedan (jag har hört ryktesvägen att Hanna gav sig på sin 60-åriga partikollega när hon var på väg ut; någon som vet om det stämmer?), började jag läsa på om henne. Jag visste inte vem hon var innan. Intressant läsning var det iaf. Min personliga favorit var när Wigh skulle medla i en konflikt:

Citat:
"---När Wigh och riksombudsmanskollegan Håkan Borg skulle medla i en konflikt i Laholm orsakade de i stället två nya avhopp. I Laholm träffade de ordförande Ewa Ridén och vice ordförande Erling Karlsson på grund av ett bråk om gruppledaren Gejbert Strömdahl. Det slutade så illa att Ridén och Karlsson lämnade mötet och hoppade av partiet.

- Jag är oerhört besviken på hur de skött det här. Jag vet inte om de kan konflikthantering överhuvudtaget, säger Ewa Ridén till Expressen.

Wigh var däremot nöjd.

- Ewa och Erling har ju valt att lämna styrelsen och därmed är problemet ur världen, säger riksombudsmannen Hanna Wigh.---"

Källa: https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/645645-hanna-wigh-orsakar-avhopp-i-sd

Citera
2017-09-27, 22:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Så är det med all sannolikhet. Kalla Fakta och Wigh kommer med flera påståenden om mötet med Jomshof men inget av påstående styrks genom det lilla man visar av inspelningen. Inspelningen är förmodligen helt ointressant.

Tycker du ska läsa Fjanthofs skriftliga svar till DN i dag hur han agerade då HW talade om vad som hänt.
Citera
2017-09-27, 22:04
Bannlyst
Varför slog Hanna en kvinnlig partikamrat?
Citera
2017-09-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tycker du ska läsa Fjanthofs skriftliga svar till DN i dag hur han agerade då HW talade om vad som hänt.

Korrekt handlat.
Citera
2017-09-27, 22:11
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Wigh påstår att Jomshof inte gjorde det. Och SD säger att ingen i partiet visste vem den utpekade var. Faktum är att de först förnekade att någon i partiledningen överhuvud taget kände till anklagelsen.

Exakt!! Kännedomen var nog mycket mer utbredd än vad personerna (läs; politikerna) velat erkänna. Att det var Åkessons högra hand som begått "misstag" var nog en för het potatis att hålla i, därav locket på. Blev hon inte skarpt varnad av säkerhetschefen också?

Sedan känner jag inte HW privat och har inte deltagit i något samarbete mm med henne, så jag känner inte personen. Har dock lyssnat till henne en gång som någon sorts inbjuden talare och jag fick ett fint intryck av henne. Och när hon inte fick gehör för orosanmälan gällande förskingringen, så vände hon sig till polisen. Och Anders blev fälld! Det talar om en kvinna som inte främst har säd i magen, utan råg i ryggen!! Det finns något som heter mitt och något som heter ditt..
Citera
2017-09-27, 22:11
Medlem
Mooskys avatar
Misstänkte -
Citat:
Kan du sitta kvar?
– Jag vet inte. Men det är klart att jag kan göra det. Jag har inte gjort någonting. Men jag har inte en rolig tid framför mig. Jag har sökt hjälp för sömnsvårigheter och ångest långt innan jag visste att det här programmet ens skulle sändas. Nu kommer alla att koppla ihop de två sakerna. Men det är ingenting jag kan göra någonting åt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation

Så han slutade Twittra och nu är han en hysterisk gråterska i media med ångest och sömnproblem.
Han kanske skulle tänkt på det innan han begår övergrepp på sina partikamrater.
Citera
2017-09-27, 22:12
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Hanna har väl aldrig påstått att de "knappt kände varandra"?

Att hon inte "gick ut" med informationen att de tidigare haft ett sexuellt förhållande, om det ens stämmer, kan ha en rad förklaringar. Din med fleras reaktion är en sådan orsak. Om de haft sex tidigare innebär det knappast att han för all framtid har rätt att "köra upp ett finger" i henne.

Det är väldigt lätt att förstå. Om Hanna Wigh pekat ut en vänsterpartist istället, hade du tagit hans sida lika beredvilligt då? Jag misstänker att så inte är fallet.

Nu kan det vara så att Hanna ljuger om saken eller har misstolkat den. Det följer dock inte av huruvida de haft sex tidigare eller inte. Det är irrelevant i sammanhanget.

Det är ju inte irrelevant, då Hanna påstår att mannen sagt att de borde träffas utanför riksdagen, det borde de ju redan gjort isåfall om de haft ett förhållande. Därför är det relevant, och det faktum att hon inte förnekar relationen (utan försöker bortförklara det) gör henne icke trovärdig i mina ögon.

Och självklart ger det tidigare förhållandet inte honom att "köra upp ett finger" i henne mot hennes vilja om det nu hänt.
Citera
2017-09-27, 22:13
Medlem
Renegades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingi
IRRELEVANT det var precis så HW svarade när TV4 konfronterade henne dagen efter med att de haft en mångårig sexuell relation.
Hur kan hon skilja på det som var sexuell relation och det som hon anser vara sexuellt ofredande?
Ena dagen sexuell relation - nästa dag sexuellt ofredande.
Hon visste ju att hon skulle bli utkastad ur partiet pga hennes misshandel av annan kvinna i en kommunfullmäktige.
Tack, att det ska vara så jävla svårt för folk att svara på enkel fråga.
Citera
2017-09-27, 22:13
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Misstänkte -

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation

Så han slutade Twittra och nu är han en hysterisk gråterska i media med ångest och sömnproblem.

Jag visste inte att han redan är dömd?
Citera
2017-09-27, 22:17
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:

Antar att du har bevis för detta?

Eller du kanske anser att ord från ett knarkande psykopatluder räcker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in