2017-09-26, 16:57
  #1069
Medlem
CelenoIIs avatar
Jag är emot rasism och rasbiologi, därför är jag antifeminist.

Exempel på hur de goda SJW resonerar: https://www.youtube.com/watch?v=3i6J2fcrKi8
Citera
2017-09-26, 17:19
  #1070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ja?

Misshandel har väldigt hög anmälningsbenägenhet. Så för att misshandel ska kunna åttafaldigas utan att faktiskt ha ökat så måste alltså anmälningsbenägenheten varit lägre än 8% 1950 då den är 60%+ nu. Den måste givetvis varit ännu lägre än 8% om våldet egentligen har minskat, som du påstår.

Från NTU: Sett över tid har anmälningsbenägenheten för de olika brottstyperna legat relativt stabilt. Vet dock inte vad de menar med "över tid", oklart om de menar från 1970 eller 2005.

Det är väldigt lustigt att antal attacker med handgranater ökar kraftigt, i detta land som bara blir allt fredligare.

Fast nu är ju inte "våld" enbart misshandel. Attacker med handgranater går ju ex. knappast under rubricering "misshandel".

Och tittar du på enbart misshandel hos BRÅ så säger alltså de att den har gått ner, vilket de får fram via NTU, men att anmälningarna ökat.

"Totalt anmäldes närmare 88 600 misshandelsbrott 2016, vilket är en ökning med 4 procent jämfört med 2015. De anmälda misshandelsbrotten ökade successivt under åren 2007–2011, för att därefter minska fram till 2013. De tre senaste åren har antalet åter ökat och 2016 anmäldes 8 procent fler misshandelsbrott än 2007."

https://www.bra.se/brott-och-statistik/statistik-utifran-brottstyper/vald-och-misshandel.html

tar du den länken och tittar på tabellen för Andel som utsatts för misshandel 2005.2015 så
vad ser du Celeno? ökar kanske kurvan?

Så ge dig...
Våldet har minskat ( den kan dock möjligen ha gått upp men då pratar vi EFTER 2015)
men andelen som anmäler våld ökar.

Vilket ju i sak är oerhört positivt, det visar att Sveriges befolkning börjar ta våld på allvar och accepterar inte dess existens utan man går till polisen direkt.
Citera
2017-09-26, 17:33
  #1071
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast nu är ju inte "våld" enbart misshandel. Attacker med handgranater går ju ex. knappast under rubricering "misshandel".
Ja, misshandel var en kategori jag gav siffror för. Kast med liten handgranat har jag inte skrivit några siffror för, bara konstaterat att det påstås ha ökat kraftigt.
Citat:
tar du den länken och tittar på tabellen för Andel som utsatts för misshandel 2005.2015 så
vad ser du Celeno? ökar kanske kurvan?
På 10 år har det inte hänt mycket, nej.

Som tur var gav jag siffror som sträckte sig nästan 70 år.

På den tiden fanns det dessutom riktiga feminister.
Citat:
Så ge dig...
Observera att det är det här det handlar om:

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
men! för att våld ska utövas räcker inte ovan biologi, du måste ha en miljö som triggar våld också. Och denna kommer dels i faktisk miljö OCH hur vi strukturerar våra samhällen. Och här kommer ex. genusvetenskap in.

Så, du kan ju nu visa all denna genusvetenskap som påverkat den "faktiska miljön" och "hur vi strukturerar våra samhällen" så att folk börjar kasta handgranater till höger och vänster samt blir nästan 10 gånger mer benägen att gå till polisen när de får stryk.
Citera
2017-09-26, 17:43
  #1072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ja, misshandel var en kategori jag gav siffror för. Kast med liten handgranat har jag inte skrivit några siffror för, bara konstaterat att det påstås ha ökat kraftigt.

På 10 år har det inte hänt mycket, nej.

Som tur var gav jag siffror som sträckte sig nästan 70 år.

På den tiden fanns det dessutom riktiga feminister.

Observera att det är det här det handlar om:



Så, du kan ju nu visa all denna genusvetenskap som påverkat den "faktiska miljön" och "hur vi strukturerar våra samhällen" så att folk börjar kasta handgranater till höger och vänster samt blir nästan 10 gånger mer benägen att gå till polisen när de får stryk.

Och det var återigen VÅLD som diskuterades, backa bakåt och se vad det är du svarade på.

Och det "kastas inte handgranater till höger och vänster"
Antalet fall med handgranater har ökat, så även fall med ex. dödligt våld med skjutvapen.
men detta styr inte hela bilden utav våldsutövning varken i Sverige eller globalt.

Och ja den "faktiska miljön" som just gör att unga män kastar "handgranater till höger och vänster"
stavs idag i Sverige utanförskapsområden, där du finner fattigdom, känsla av utanförskap, känsla av at utsättas för rasism, hopplöshet etc.....klart bevisat "miljötrigger" för vissa unga män att börja bete sig som idioter.

Och nej det har inte skapats av genusvetenskap.
Däremot går det nog säga att just kunskapen om genus och genusvetenskapens pekande på dessa saker har gett människor mindre acceptans för att utsättas för våld, därav högre anmälningagrad.
Citera
2017-09-26, 17:54
  #1073
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och det var återigen VÅLD som diskuterades, backa bakåt och se vad det är du svarade på.
Ja, våld.
Citat:
Och det "kastas inte handgranater till höger och vänster"
Tillräckligt mycket för att barn skall dö.
Citat:
Antalet fall med handgranater har ökat, så även fall med ex. dödligt våld med skjutvapen.
men detta styr inte hela bilden utav våldsutövning varken i Sverige eller globalt.
Inte bara antalet fall, men även motiven:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/handgranatsattacker-har-okat-markant

I första hand har attackerna varit riktade mot bilar eller bostäder som på något sätt är länkade till en kriminell person eller anhörig. Men 2015 såg polisen att kriminella i större utsträckning började slå till mot mål som inte hade någon direkt koppling till gängkonflikter.

– Något vi ser som väldigt oroväckande är att vi 2015 såg att man började kasta granater mot både socialkontor, polisstationer och poliser. Då började man ge sig på staten och samhället.


Citat:
Och ja den "faktiska miljön" som just gör att unga män kastar "handgranater till höger och vänster" stavs idag i Sverige utanförskapsområden, där du finner fattigdom, känsla av utanförskap, känsla av at utsättas för rasism, hopplöshet etc.....klart bevisat "miljötrigger" för vissa unga män att börja bete sig som idioter.
Så genusvetenskapen har alltså inte förbättrat det där ett dugg.
Citat:
Och nej det har inte skapats av genusvetenskap.
Det har jag inte sagt heller.

Det är du som ger feminism cred för att samhället blir fredligare, när det i själva verket beror på helt andra saker. Tex har fattigdomen i världen sjunkit kraftigt, snabbare än de flesta optimistiska analyser förutspått, tack vare mer frihet. Kapitalism, alltså.
Citat:
Däremot går det nog säga att just kunskapen om genus och genusvetenskapens pekande på dessa saker har gett människor mindre acceptans för att utsättas för våld, därav högre anmälningagrad.
Nej, det är inga genusvetare som har gjort folk mer anmälningsbenägna, även om säkert många felaktiga anmälningar som tar resurser från riktiga brott kan skyllas på det.
Citera
2017-09-26, 18:09
  #1074
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Så ge dig...
Våldet har minskat ( den kan dock möjligen ha gått upp men då pratar vi EFTER 2015)
men andelen som anmäler våld ökar.

Vilket ju i sak är oerhört positivt, det visar att Sveriges befolkning börjar ta våld på allvar och accepterar inte dess existens utan man går till polisen direkt.

Nej, våldet har ökat på ett otroligt tydligt sätt när man ser på längre sikt:

https://affes.files.wordpress.com/2010/04/misshandel_1950_2009_small.png

Du har inga som helst belägg på att anmälningsfrekvensen har ökat, det är en mest önsketänk från institutioner för att slippa ha ansvar för den kaos som vi idag ser i landet.

Här har du några mer objektiva mått, skottskadade (tredubbling på 10 år):

https://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1492098158/nyheter/lokalt/stockholm/article13291832.svt/alternates/large/ungaskjutna2-jpg

Skottskadade i våra tre största städer gentemot huvudstäder i grannländer (eller vill du jämföra med Tredje Världen nu igen?):

https://petterssonorg.files.wordpress.com/2015/11/2015-11-02_1041.png?w=490


I anmälda våldtäkter kan man möjligen intuitivt anta att det blivit något mindre stigmatiserande att anmäla våldtäkt, men samtidigt så är polisen så mycket sämre idag på att lösa våldtäkter att många kanske struntar ändå. Vi vet heltenkelt inte hur det är med den saken, men vi vet att vi slog rekort i tjejer som anmälde att de blivit sexuellt ofredade senaste året:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154308836783231&set=pb.560498230. -2207520000.1506442025.&type=3&theater

Ganska så jävla objektivt och bortom anmälningsfrekvensen. Men ni ideologer är ju ointresserade av något som visar att Sverige går mot fel väg. Det ska skönmålas så att ni kan fortsätta med era luftslott.

8% av våldtäkter går till åtal, jämfört med 20% för bara 3 år sedan. Helt otroligt hur illa det är med Sverige just nu.
Citera
2017-09-26, 18:30
  #1075
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast nu är ju inte "våld" enbart misshandel. Attacker med handgranater går ju ex. knappast under rubricering "misshandel".

Och tittar du på enbart misshandel hos BRÅ så säger alltså de att den har gått ner, vilket de får fram via NTU, men att anmälningarna ökat.

"Totalt anmäldes närmare 88 600 misshandelsbrott 2016, vilket är en ökning med 4 procent jämfört med 2015. De anmälda misshandelsbrotten ökade successivt under åren 2007–2011, för att därefter minska fram till 2013. De tre senaste åren har antalet åter ökat och 2016 anmäldes 8 procent fler misshandelsbrott än 2007."

https://www.bra.se/brott-och-statistik/statistik-utifran-brottstyper/vald-och-misshandel.html

tar du den länken och tittar på tabellen för Andel som utsatts för misshandel 2005.2015 så
vad ser du Celeno? ökar kanske kurvan?

Så ge dig...
Våldet har minskat ( den kan dock möjligen ha gått upp men då pratar vi EFTER 2015)
men andelen som anmäler våld ökar.

Vilket ju i sak är oerhört positivt, det visar att Sveriges befolkning börjar ta våld på allvar och accepterar inte dess existens utan man går till polisen direkt.

Ledsen att behöva störa din sinnesfrid men att antalet anmälningar i förhållande till fällande domar ökat något enormt kan ju bero på att så kallade parallella samhällen är en realitet idag. Ex:
http://familjen.story.aftonbladet.se

Dessutom idkar polisen aktivt samarbete med dylika individer
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/RkWmW/polisen-later-klanledare-losa-konflikter

Måste kännas tryggt för de som drabbas av denna familjs negativa uppmärksamhet när de vet att de sover i samma säng som polismakten att polisanmäla om de hotas inför rättegångar.
Utvecklingen i samhället idag är skrämmande, jag tror snarare anmälningsbenägenheten minskat. Det är ingen idé för de som är utsatta, de måste låta sig kuvas eller vara beredda på att dö.
"Småbrott" som inte ens utreds, typ våldtäkter av barn finns det nog ett enormt mörkertal av i dessa miljöer.
__________________
Senast redigerad av Djupfrys 2017-09-26 kl. 18:45.
Citera
2017-09-26, 19:13
  #1076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Ledsen att behöva störa din sinnesfrid men att antalet anmälningar i förhållande till fällande domar ökat något enormt kan ju bero på att så kallade parallella samhällen är en realitet idag. Ex:
http://familjen.story.aftonbladet.se

Dessutom idkar polisen aktivt samarbete med dylika individer
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/RkWmW/polisen-later-klanledare-losa-konflikter

Måste kännas tryggt för de som drabbas av denna familjs negativa uppmärksamhet när de vet att de sover i samma säng som polismakten att polisanmäla om de hotas inför rättegångar.
Utvecklingen i samhället idag är skrämmande, jag tror snarare anmälningsbenägenheten minskat. Det är ingen idé för de som är utsatta, de måste låta sig kuvas eller vara beredda på att dö.
"Småbrott" som inte ens utreds, typ våldtäkter av barn finns det nog ett enormt mörkertal av i dessa miljöer.

Fast statistik i saken säger alltså emot vad du "tror".
Men visst, hur folk lever i andra samhällen på klotet i dag är just "skrämmande".

Men ännu mer "skrämmande" är ju att människor som lever i ett kunskapssamhälle som vårt, med demokrati, med hög utbildningsnivå, med fri debatt och relativ bra spridning av forskning och fakta av olika slag via medier, fortfarande uppvisar rasistiska, sexistiska, fördomsfulla idioter med noll tolerans mot andra grupper än sin egen lilla specifika grupp.

DET är verkligen skrämmande.
Citera
2017-09-26, 19:36
  #1077
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast statistik i saken säger alltså emot vad du "tror".
Men visst, hur folk lever i andra samhällen på klotet i dag är just "skrämmande".

Men ännu mer "skrämmande" är ju att människor som lever i ett kunskapssamhälle som vårt, med demokrati, med hög utbildningsnivå, med fri debatt och relativ bra spridning av forskning och fakta av olika slag via medier, fortfarande uppvisar rasistiska, sexistiska, fördomsfulla idioter med noll tolerans mot andra grupper än sin egen lilla specifika grupp.

DET är verkligen skrämmande.
???
Vilket förvirrat inlägg. Noll bäring på det jag framfört samt på de länkar jag presenterade. Nu läser du ju inte länkar som andra postar, enligt egen utsago för att de består av skit om de motsäger din världsbild.

Men om du nu gjort det eller för övrigt ha satt din fot i så kallade utanförskapsområden så hade du knappast tvekat om att parallellsamhällen är en realitet. I alla fall om du varit en normal människa och inte blundat samt stoppat fingrarna i öronen och skrikit LALALAA, så fort något inte stämmer överens med uppfattningen hos eran lilla sekt.
Citera
2017-09-26, 20:33
  #1078
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
Måste säga, att det är rätt vackert hur butthurt somliga blir bara av att någon så mycket som nämner att det kan finnas vissa problem med en destruktiv maskulinitet i överdriven aktion. För att förespråka maskulinitet på det sätt ni gör är ni väldigt känsliga. Är det ni som är karlakarlarna att se upp till?

Vissa är dock riktigt trevliga att prata med. Kul med den diskussion som uppkommer när man tar sig tiden att bemöta folk på ett trevligt och öppet sätt!
Du får gärna sluta projicera dina känslor över allt och alla här. Jag förstår att du är en av sönerna till manchestergenerationen och du är inte van att få mothugg nu när du gjort dig sån möda med att bli feminist /självspäkare. Men det finns ingen genväg till förståelse. Vi är alla olika och skillnaden mellan man till man är större än skillnaden kvinna till kvinna. Precis som du sa tidigare, BELL-kurvan.


Men vi tar det argument för argument, så även du hänger med.
Är det vi som är karlakarlarna att se upp till?

Nej, vi är snarare de som hävdar att du får se upp till vem du vill, det kan ingen av oss bestämma.

Så, till ditt inlägg:

Om du ska använda alla de där termerna, kanske du borde bemöda dig med etymologin till orden?
Vad var det till exempel för härskartekniker du använde i det inlägg jag besvarar nu?

Vad är det du säger egentligen? Är du kanske lite förlöjligande och nedlåtande med ditt "det är rätt vackert när..."? Lite ironiskt överlägsen kanske?

Komma här och kalla oss butthurt utan att ha ett enda motargument mot något av det som sagts emot dig brukar vara symptomatiskt med teflonvänstern, men den filterbubblan kommer få mothugg här. Tro mig.
Butthurt, som i jag bestämmer vad ni får bli triggade av, kanske? Sure, domarn, du är den godtycklige allvetande mästaren, säg vad vi ska känna, vi är dina underdåniga undersåtar.

Här kommer sen ditt enda argument; det finns problem med destruktiv maskulinitet, men även det fuckar du upp. Det finns problem med ALL destruktivitet. Det är inte bara män som lider av det. Det är en mänsklig egenskap som vi vet att vi får leva med. En del föds med mer hat och ilska i sig och en del kan aldrig riktigt lära sig hantera det. Men du, du har rätt. Det finns problem med sånt, men det är inte enbart ett problem för män.

Okej, Holmes?

Sen kommer en liten nedlåtande avslutning, som om du slog lite i hängslena, som en godsägare och fick ur dig ett "jajjemen, där satt den!"
Citera
2017-09-27, 19:55
  #1079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Här kommer sen ditt enda argument; det finns problem med destruktiv maskulinitet, men även det fuckar du upp. Det finns problem med ALL destruktivitet. Det är inte bara män som lider av det. Det är en mänsklig egenskap som vi vet att vi får leva med. En del föds med mer hat och ilska i sig och en del kan aldrig riktigt lära sig hantera det. Men du, du har rätt. Det finns problem med sånt, men det är inte enbart ett problem för män.

Okej, Holmes?

Sen kommer en liten nedlåtande avslutning, som om du slog lite i hängslena, som en godsägare och fick ur dig ett "jajjemen, där satt den!"
Lite jobbigt att bli besvarad med samma mynt du kastar fram? Tråkigt hörru.

Var det inte du som inledde ditt svar på mitt första inlägg i tråden, att jag saknade mamma? I heinseight var butthurt ett ganska träffande begrepp. Lätt att va häftig, tills någon vänder på det, elleh?

Jag bemöter dig som du bemöter andra åsikter än din egen. Vill du ändra på detta, så sluta bete dig som en röv.

Du har säkert vissa poänger i ditt resonemang om vad som är och hur vissa saker ligger till. Ditt problem är att du inte brytt/bryr dig om att ordentligt läsa och söka förstå mitt resonemang om saken. Du är väldigt fast i din bubbla där de som inte har samma idéer som du är radikalfeminister. Om du från början hade bemödat dig lägga den energi du spenderat med att ösa ur dig skitargument mot saker jag inte påstått mig stå för eller förespråka, på att försöka förstå mitt resonemang, så hade diskussionen ifråga blivit roligare. Varför jag alltså avfärdar dig som en annan internetnationslist jag saknar intresse för att samtala med. Du beter dig trångsynt, helt enkelt.

Jag har fortfarande ett rätt långt stycke text jag avslutade mitt senaste längre inlägg med, som du inte bemött. Vari jag stryker under att du suttit och argumenterat mot halmgubbar som du själv satt upp.

Frågeställningen är "A". Jag anser "B". Du argumenterar mot "C", och gör detta på ett sannerligen drygt sätt. Du gör det klart att du inte bryr dig om nån annan åsikt än din egen, och Varpå jag, i brist på ork och "zen", idiotförklarar dig.

Jag tror för övrigt inte att vissa förstår vad jag menar när jag använder begrepp som "destruktiv maskulinitet". Och absolut, jag hade kunnat försöka beskriva detta än mer. Hade du vart intresserad dock, hade du kunnat fråga, i ett skede när diskussionen var mer öppen. Men eftersom att vissa av er är så jävla fientliga mot åsikter som ens sträcker sig strax utanför er egen comfortzone, så når det liksom ingenstans. Och jag vet, att folk av andra åsikter, t.ex. vissa feminister, också kan vara fientliga mot främmande idéer. Men nu handlar det om den diskussion vi för tillfället befinner oss i, inte aktör X.
__________________
Senast redigerad av Jorgen300 2017-09-27 kl. 20:55.
Citera
2017-09-27, 20:05
  #1080
Medlem
Insåg att detta inlägg var rätt menlöst.

Maskulinitet/femininitet. Yang/Yin. Obalans skapar problem. Det är hela mitt resonemang.

För mycket våld? För mycket Yang i omlopp, kraftigt förenklats. Detta är metaforer, ska man analysera det djupare krävs närmast avhandlingar.

Det som jag finner fascinerande, är att ni vänder er så hårt emot just begreppet "maskulin destruktivitet", ni beter er precis som de feminister som ni visar sånt hat emot. Det är där det hela både blir löjligt och humoristiskt, och lägger man då till taskig attityd och en övrig avsaknad av självinsikt, så är det snart svårt att inte vara nedlåtande.

Vill ni kunna diskutera "manligt" och "kvinnligt"? Då har ni att ACCEPTERA att våld och maskulinitet kommer kopplas samman starkare än våld och femininitet.
__________________
Senast redigerad av Jorgen300 2017-09-27 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in