Citat:
Ursprungligen postat av
Jorgen300
Måste säga, att det är rätt vackert hur butthurt somliga blir bara av att någon så mycket som nämner att det kan finnas vissa problem med en destruktiv maskulinitet i överdriven aktion. För att förespråka maskulinitet på det sätt ni gör är ni väldigt känsliga. Är det ni som är karlakarlarna att se upp till?
Vissa är dock riktigt trevliga att prata med. Kul med den diskussion som uppkommer när man tar sig tiden att bemöta folk på ett trevligt och öppet sätt!
Du får gärna sluta projicera dina känslor över allt och alla här. Jag förstår att du är en av sönerna till manchestergenerationen och du är inte van att få mothugg nu när du gjort dig sån möda med att bli feminist /självspäkare. Men det finns ingen genväg till förståelse. Vi är alla olika och skillnaden mellan man till man är större än skillnaden kvinna till kvinna. Precis som du sa tidigare, BELL-kurvan.
Men vi tar det argument för argument, så även du hänger med.
Är det vi som är karlakarlarna att se upp till?
Nej, vi är snarare de som hävdar att du får se upp till vem du vill, det kan ingen av oss bestämma.
Så, till ditt inlägg:
Om du ska använda alla de där termerna, kanske du borde bemöda dig med etymologin till orden?
Vad var det till exempel för härskartekniker du använde i det inlägg jag besvarar nu?
Vad är det du säger egentligen? Är du kanske lite förlöjligande och nedlåtande med ditt "det är rätt vackert när..."? Lite ironiskt överlägsen kanske?
Komma här och kalla oss butthurt utan att ha ett enda motargument mot något av det som sagts emot dig brukar vara symptomatiskt med teflonvänstern, men den filterbubblan kommer få mothugg här. Tro mig.
Butthurt, som i jag bestämmer vad ni får bli triggade av, kanske? Sure, domarn, du är den godtycklige allvetande mästaren, säg vad vi ska känna, vi är dina underdåniga undersåtar.
Här kommer sen ditt enda argument; det finns problem med destruktiv maskulinitet, men även det fuckar du upp. Det finns problem med ALL destruktivitet. Det är inte bara män som lider av det. Det är en mänsklig egenskap som vi vet att vi får leva med. En del föds med mer hat och ilska i sig och en del kan aldrig riktigt lära sig hantera det. Men du, du har rätt. Det finns problem med sånt, men det är inte enbart ett problem för män.
Okej, Holmes?
Sen kommer en liten nedlåtande avslutning, som om du slog lite i hängslena, som en godsägare och fick ur dig ett "jajjemen, där satt den!"