2017-09-27, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Fast det är ju inte det brottet vi pratar om, utan det vi påpekar är att han är dömd för våldsgärningar tidigare så man ska inte avfärda det som trams. Det brukar fungera så i alla andra krimtrådar på Flashback, så varför är det så grinigt nu?
Ett brott begånget för 20 år sedan som renderade en villkorlig dom för 15 år sedan har väl ändå ingen bäring på det som behandlas i tråden? Hittade du själv på några dumheter när du var 19 år gammal?
Citera
2017-09-27, 18:27
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Fast det är ju inte det brottet vi pratar om, utan det vi påpekar är att han är dömd för våldsgärningar tidigare så man ska inte avfärda det som trams. Det brukar fungera så i alla andra krimtrådar på Flashback, så varför är det så grinigt nu?

Vi har ju även exet som påpekar hur han är: (FB) Hanna Wigh berättar om SD-kollegans sexövergrepp

Citat:
Vi är så många som efter erfarenhet vet exakt vad han är, bakom sin så sanslöst skickligt manipulativa och putsade fasad.
Citat:
Ni anar inte hur innerligt starkt jag önskar att denna man åker dit nu, en gång för alla, för hur vidrigt han beter sig mot kvinnor.

Så helt oskyldig är han nog inte.
Citera
2017-09-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Gör man så i andra fall av sexualbrott? Att i rubriken dessutom utelämna GM och bara referera till offret?

Fast ingen här VET att det finns en GM.
Bara att det fanns en KK....
Citera
2017-09-27, 18:29
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ett brott begånget för 20 år sedan som renderade en villkorlig dom för 15 år sedan har väl ändå ingen bäring på det som behandlas i tråden? Hittade du själv på några dumheter när du var 19 år gammal?

Ja, det gjorde jag givetvis. Det finns annat i LB's historia med, exempelvis historier från hans ex. Länk finns i ett inlägg ovanför detta inlägg. Så det finns all anledning att gräva runt och se om det finns en röd tråd av beteenden mot folk,.
Citera
2017-09-27, 18:30
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Det krävs rätt typ av poliser ledda av riktigt vassa ledare. Om Dan Eliasson är rikspolischef så kan vi inte förvänta oss bra poliser.. och då ser vi ett kriminellt samhälle växa fram.. som vi nu bevittnar..
Det var inte frågan, dessutom så ogillar jag vaga antydningar, vad är det vi bevittnar?

Ställer frågan igen, ja/nej till polis och lag och ordning?
Citera
2017-09-27, 18:31
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vi har ju även exet som påpekar hur han är: (FB) Hanna Wigh berättar om SD-kollegans sexövergrepp

Har du hört talas om hörsägen och hur mycket detta är värt? Du dömer någon utefter vad två, tre personer säger som du inte ens känner - smart, NOT!
Citera
2017-09-27, 18:34
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Är du för eller emot att påvisa skuld innan man hänger MGM?
Mot.

Vet inte vad du försöker insinuera men gå genom alla mina poster i den här tråden eller på Flashback i allmänhet så ser du att jag inte pekat ut någon, inte heller har jag sagt huruvida MGM är skyldig eller inte.

Jag HAR påpekat att SD-sympatisörer här i tråden och annorstädes har världens sämsta kvinnosyn med delad guldmedalj från typ Saudiarabien. Det är inte ett inlägg i skuldfrågan. Du fattar skillnaden.
Citera
2017-09-27, 18:34
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ja, det gjorde jag givetvis. Det finns annat i LB's historia med, exempelvis historier från hans ex. Länk finns i ett inlägg ovanför detta inlägg. Så det finns all anledning att gräva runt och se om det finns en röd tråd av beteenden mot folk,.

Jovisst, men det förblir enkom hörsägen tills de blir inkallade till förhör och en ev. rättegång. Det är först då man får se hur villiga de är att vittna och vad deras ev. vittnesmål är värda...

Har ni noterat hur artikeln fort försvunnit från Aftonbladets framsida? Hmm!
Citera
2017-09-27, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Bylund kan vara ett svin på det sättet att han sårat ett ex. antal tjejer.. som tex Hanna Wigh.. men det är helt annat att begå våldtäkt.. vad vi bevittnar är tjejer som haft förhållanden med honom men blivit sårade av tex otrohet. Därför kan han väcka känslor hos ex.
Citera
2017-09-27, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Villkorlig dom för sisådär 15år sen när han var 24år. Det är roligt att den autonoma vänstern hackar upp sig på en incident för 15år sen där Bylund klämmer en polishen på tummen och fick villkorligt.
Skulle det vara normalt att gå till attack mot en polis i någon ålder?
Om det nu är så normalt, har du attackerat en polis?
Citera
2017-09-27, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Ja kanske. Vill SD satsa 10 år på att rädda LB anseende (som är smutsigt i vilket fall då han redan är dömd i domstol) eller satsa på att vinna valet 2018?

Tror detta kommer va avklarat ganska snabbt.
Men kanske inte en eventuell motanmälan om falsk anklagelse som borde komma som ett brev på posten om eller när hennes anmälan läggs ner.
Citera
2017-09-27, 18:39
Medlem
https://www.facebook.com/ulf.moller.528/posts/1474674109236907
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här