2017-03-24, 20:49
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Joe Gaetjens försvann 1964.

https://en.wikipedia.org/wiki/Joe_Gaetjens#Death_and_legacy

En kort dokumentär om Joe. https://vimeo.com/98453324

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Försvann och försvann. Gaetjens var ju 40 när han dog, iofs tragiskt. Tror tråden avser sådana som försvann som spelare. Han verkar ha avslutat sin karriär av åldersskäl.

OffT: Dock imponerande att du hittat den här figuren. Hur kommer det sig att du vet vem det var?
Citera
2017-03-24, 23:08
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Utifrån de två sidorna kan man ju med enkelhet klura ut att det är Nordgren som betett sig märkligt. Han verkar ju otrevlig och jävligt skum.

Kanske han är lite bitter för att han aldrig blev lika bra som han blev i Cm 01/02..
Citera
2017-03-25, 00:20
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Försvann och försvann. Gaetjens var ju 40 när han dog, iofs tragiskt. Tror tråden avser sådana som försvann som spelare. Han verkar ha avslutat sin karriär av åldersskäl.

OffT: Dock imponerande att du hittat den här figuren. Hur kommer det sig att du vet vem det var?

Det där var ju verkligen en spelare som försvann. Kroppen hittades aldrig. Men visst, han försvann ju inte under sin karriär på det sättet.

USAs seger över England i VM 1950 räknas ofta som VM-historiens största skräll tillsammans med Nordkoreas seger 1966 över Italien. Därför är hans namn bekant för en del.
Citera
2017-04-04, 21:08
Medlem
Stivalis avatar
Det var ju en spelare i Mocambique som verkligen försvann. Under träning så drogs han ner i floden av en krokodil. Ganska stört faktiskt. Estevão Alberto Gino hette han & var 19 år. Han spelade för ett lag i Mocambique. Det skedde dock inte under fotbollsspelande utan laget var ute på löprundan längs floden när en 5 meter lång krokodil dök upp & högg honom & drog ner honom i floden.

Sätter den svenska vargfrågan lite i perspektiv.

Här är länk
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/LzQdx/dog-under-traning--attackerad-av-krokodil
Citera
2017-04-08, 22:16
Medlem
Bahoui. Karaktärspelare i Gnaget och BP, sniffade på landslaget. Sedan sovande på bänk i förenade arabemiraten, nu utanför truppen i Tyskland?
Citera
2017-04-09, 02:32
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Bahoui. Karaktärspelare i Gnaget och BP, sniffade på landslaget. Sedan sovande på bänk i förenade arabemiraten, nu utanför truppen i Tyskland?

Tycker du det känns superkonstigt att en "blatte" väljer att tjäna pengar framför att spela i landslaget?

Har inte det hänt 100 ggr förut?
Citera
2017-07-14, 01:51
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjungman
Faubert tillhörde West Ham, men blev utlånad till Real (hur fan det gick till vet jag inte...)
Han gjorde en bra säsong i The Hammers, och det var förra säsongen i Championship när laget kvalade sig tillbaka till Premier League. Hans kontrakt förlängdes inte efter säsongen och i somras skrev han på för 3 år i Elazigspor i Turkiska ligan.

Nu i januari bröts hans kontrakt, och för tillfället är han alltså free agent. Just nu tränar han med sin förra klubb Bordeaux för att hålla formen.
Liten uppdatering: Tillhör Inter sedan januari. Och nej, då menar jag verkligen inte Inter Milan (att ta sig till Real var mirakel nog) utan den finska klubben FC Inter Åbo. Inte riktigt Diego Lugano-klass på värvningen, men ändå en av de profilstarkaste utländska spelarna i finska ligans historia.
Citera
2017-07-17, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tycker du det känns superkonstigt att en "blatte" väljer att tjäna pengar framför att spela i landslaget?

Har inte det hänt 100 ggr förut?
Nu vet jag inte vad väger in i begreppet"blatte" och hur det är relevant för tråden. Men att unga fotbollsspelare följer pengarna är inte ovanligt. Enligt fotbollskanalen så fick han 1.5 miljoner euro i årslön efter skatt utöver sign-on av Al-Ahli. Hur dealen med Hamburger ser ut vet jag inte. Där blev det dock bara 7 tävlingmatcher (varav tre från start)

Enligt expressen så är han på väg till Schweiziska Grasshopper nu efter mestadels bänk I Hamburger SV. Antar att hans agent har fått jobb hårt?
http://www.expressen.se/sport/fotboll/silly-season/bahoui-nobbar-aik-och-mff-nara-ny-klubb/

Vi får väl se om han hör hemma i den här tråden framöver
Citera
2017-09-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Nu vet jag inte vad väger in i begreppet"blatte" och hur det är relevant för tråden. Men att unga fotbollsspelare följer pengarna är inte ovanligt. Enligt fotbollskanalen så fick han 1.5 miljoner euro i årslön efter skatt utöver sign-on av Al-Ahli. Hur dealen med Hamburger ser ut vet jag inte. Där blev det dock bara 7 tävlingmatcher (varav tre från start)

Enligt expressen så är han på väg till Schweiziska Grasshopper nu efter mestadels bänk I Hamburger SV. Antar att hans agent har fått jobb hårt?
http://www.expressen.se/sport/fotboll/silly-season/bahoui-nobbar-aik-och-mff-nara-ny-klubb/

Vi får väl se om han hör hemma i den här tråden framöver
Citerar mig själv. Nabbe verkar lämnat frysboxen och spelat ngr matcher i Schweiziska ligan och cupen. Har även blivit mål och någon assist. Ssgs att byta tråd?
Citera
2017-09-22, 05:29
Medlem
Hade inte MFF en polack för några år sedan som var lite excentrisk och till och med direkt stökig? Någon som kan hjälpa mig här?
Citera
2017-09-22, 12:26
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
Hade inte MFF en polack för några år sedan som var lite excentrisk och till och med direkt stökig? Någon som kan hjälpa mig här?

Igor Sypniewski. Briljant i Halmstad.
Citera
2017-09-27, 16:59
Avslutad
Holländare, ytter, gjorde två mål mot Sverige i kvalsammanhang, gick sedan till Barca. Och i dag minns inte en jävel honom mer än hans klubb i Holland.

Han var på allas läppar ena veckan för att sedan helt försvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in