2017-09-27, 16:16
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Helt otrolig artikel. Han skriver rakt ut att de har ljugit om sin ålder för att skaffa sig bidragsfördelar i miljonklassen, men det är nu "historia" och inget man behöver bry sig om att följa upp, och förresten är det egentligen inte deras eget fel. När ska samma generösa princip börja tillämpas för skattebetalande svenskar? Kan jag blåsa Försäkringskassan på miljonbelopp genom att ljuga, och räkna med att alla bara rycker på axlarna när det kommer fram?

Hela systemet är så korrupt, manipulativt, godtyckligt och sjukt att man inte vet åt vilket håll man ska titta. Och då är ändå artikelskribenten en av de mer kritiska, på så sätt att han medger att problemet faktiskt existerar.

Kanske lika bra att löpa linan ut: låt dem välja vilken ålder de vill, som passar för ögonblicket. Gärna flera åldrar samtidigt, så att de kan få pension och barnbidrag samtidigt. De är ju i en utsatt situation gudbevars, precis som miljarder andra människor i tredje världen, och allihop har tydligen självklar rätt till frikostig och generös tilldelning av svenska skattemedel.

Jag är riktigt, riktigt trött på den här smutsiga sörjan. Ska jag betala världens högsta skatter för att de ska skänkas bort till hånflinande bidragsfuskare och bedragare? Medan ansvariga politiker och tjänstemän nickar och ler och säger att det är såhär det måste bli? Medan jag ska fortsätta att betala mina skatter och knyta näven i byxfickan? Medan BB läggs ner och bostäderna tar slut? Det måste bli ett slut på det här vansinnet nu, annars vågar jag lova att nästa politiska framgångssaga kommer att få SD och AfD att framstå som rena mellanmjölken.
Staffan Danielsson kan nog tänkas ha en räv bakom örat. Han har sedan ett antal år propagerat för striktare ålderskontroll av ensamkommande. Han kanske tänker så här: Om de ensamkommande lögnarna tillåts uppgradera sin ålder till den egentliga, får vi klart svar på hur omfattande bedrägeriet varit. Även om man inte kan vända åldersuppskrivningar emot de enskilda ensamkommande som väljer att göra dem, kan man använda statistiken som fakta för att tysta batikhäxorna och argument för att situationen aldrig skall uppstå igen.
Citera
2017-09-27, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuschpennarosa
Nästa år är 2018 och alla dessa 15-åringar som ljugit om sin ålder blir 18 och därmed vuxna.

Festen är utan tvekan slut för alla.

Hur kommer detta påverka när bidragskranen går från 1 miljon om året till "skälig levnadsnivå" med eget ansvar för försörjningen?

Ensamkommarna får inte en miljon kr om året, det är en myt.
Citera
2017-09-27, 17:01
Medlem
Zoom008s avatar
Jag har alltid undrat över hur dom här t.ex ska kunna ta körkort då nästan ingen vet när dom är födda? Trodde det var stränga regler om sånt men det kanske också förbises? Dom verkar kunna hitta på en ålder som passar in där den passar bäst.
Citera
2017-09-27, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_

Nej, det är en myt att det är en myt. Däremot delas inte allt ut som fickpengar direkt i handen, om det är det du menar med "får". Det ska också ordnas mat, boende, iPhones, märkeskläder etc. Vissa kommuner har fått betala över 10,000 kr per "barn" och dygn bara för själva placeringen. Här kan du läsa mer:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6450406

Citat:
– Det är ju helt orimliga siffror. Jag har aldrig varit i närheten av sådana kostnader tidigare, inte ens för vårdkrävande barn. Det säger Åsa Wallén, chef på familjeavdelningen på Danderyds socialkontor.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kraftigt-okade-utgifter-for-ensamkommande-barn

EDIT: din argumentationsstil har för övrigt inslag av verklighetsförnekelse. Inga fakta eller källhänvisningar, bara tvärsäkra påståenden ur tomma luften. Så kunde man bete sig om man var journalist 1995 när ingen kunde besvara påståendena, men det fungerar inte på nätet tyvärr.
Senast redigerad av LasseHansson 2017-09-27 kl. 17:20.
Citera
2017-09-27, 17:17
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Citat:
Antalet unga ensamkommande flyktingar som kommer till Sverige har ökat rejält de senaste åren. För tio år sedan kom färre än 500, i år väntas 12.000 personer enligt Migrationsverkets senaste prognos.

Ökningen gör också att kostnaderna stiger till 15 miljarder kronor per år 2019 enligt prognosen. Nästan hälften av Migrationsverkets totala kostnader för invandringen.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/statens-utgifter-for-ensamkommande-flyktingbarn-okar-kraftigt-dom-narmaste-aren?
15 miljarder / 12 000 = 1,25 miljoner per skäggbarn och år. I sjön.

Migrationsindustrin är inte lite korrupt.
Senast redigerad av PK-befriad 2017-09-27 kl. 17:22.
Citera
2017-09-27, 17:20
Medlem
Trivials avatar
Det kommer givetvis inte att hända någonting. Business as usual.
Citera
2017-09-27, 17:33
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Det är inte en myt, det är en halmgubbe.

Däremot så kostar de åtminstone en miljon om året. I vissa fall betydligt mer.
Citera
2017-09-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Jag har alltid undrat över hur dom här t.ex ska kunna ta körkort då nästan ingen vet när dom är födda? Trodde det var stränga regler om sånt men det kanske också förbises? Dom verkar kunna hitta på en ålder som passar in där den passar bäst.

Det kanske förbises. Men annars får de ju gratis busskort/tågkort av kommunen/diverse boenden samt splittrans nya cyklar. Det verka duga so far.
Citera
2017-09-27, 17:55
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Plötsligt kommer det väl bli ett väldigt bostadsbyggande av fräscha, överkomliga lägenheter.

Det som inte var möjligt att ordna för de lata, svenska ungdomarna blev möjligt när de ersattes av flitiga våldtäktsskäggbarn.
Citera
2017-09-27, 17:58
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Det kanske förbises. Men annars får de ju gratis busskort/tågkort av kommunen/diverse boenden samt splittrans nya cyklar. Det verka duga so far.
Fast inte när de är vuxna. Det gäller ju samma regler för dem som det gör för svenskar i samma situation. När man blir vuxen blir den ekonomiska situationen en helt annan. Även svenska narn har det bra. Dock har jag svårt att se att det är lyx att ha internet och en mobiltelefon och hyfsade kläder. Det har så gott som alla svenska barn oavsett om de bir hemma eller på ett boende.

Men som vuxen så försvinner alla dessa enkla förmåner. Då förväntas man ta ansvar. Socialbidragen är vad de är.
Citera
2017-09-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
Inte alls, det kommer bli helt ok att skriva upp sin ålder när man tycker det är lämpligt.
https://www.svd.se/lat-nya-medborgare-fa-andra-felaktig-alder

/K

Kommer bli? Det är redan:

https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2017.3/330256.html
Citera
2017-09-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
Inte alls, det kommer bli helt ok att skriva upp sin ålder när man tycker det är lämpligt.
https://www.svd.se/lat-nya-medborgare-fa-andra-felaktig-alder

/K

Jag känner ett sådant hat när jag läser artiklar som dessa. Jag ser fanimej rött!!

Deportering, med mycket få undantag av alla som kommit sedan år 1990 vilket innebär indragna UT och medborgarskap. Han står ju i artikeln och erkänner att de ljuger för att bättra på sina chanser. Vill de kan somliga få söka på nytt under förutsättning att de aldrig varit misstänkt för något samt inte gått på bidrag.

De svenskar som orsakat detta måste straffas. Ändra straffskalan och inför livstidsstraff som verkligen innebär livstid. Inför nya regler för landsförvisning. Jag är inte främmande för att återinför dödsstraff för den här typen av brott svenska politiker och journalister ägnat sig åt. Hoppas de brinner i helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in