2017-09-27, 16:02
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson

https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
https://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

Försök igen?

Detta är så typiskt de som ej kan förklara sig bättre - då börjar man slänga sig med olika typer utav pseudoförklaringar.

Menar du på fullaste allvar att jag ej kan påvisa fel och brister hos andra när du hoppar på mig och SD? Jag försöker förklara för dig varför saker verkar vara inom SD och då ingår en mer omfångsrik bevakning i detta och då måste jag ta upp de andra partierna - förstår du? Det handlar ej om att skylla ifrån sig!
Citera
2017-09-27, 16:03
Medlem
Samling i riksdagens kammare just nu. Någon SD:are, kanske någon med timeout, som ni saknar?

https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/
Citera
2017-09-27, 16:03
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebanan2000
De flesta politiker har begått brott och samma gäller människor. Skillnaden är mellan de som blev tagna och de som fortfarande inte blivit tagna eller kommit undan.

Klassisk losermentalitet , typ "jag är småkriminell men det är OK för det är minsann alla andra också, de har bara inte åkt dit ännu"

Men visst, säg att vi köper det resonemanget, vilket då skulle innebära att SD´s riksdagsledamöter är sanslöst inkompetenta även i sin brottsliga gärning, givet att de faktiskt är extremt överrepresenterade i belastningsregistret sett till befolkningen i stort.

Knappast någon merit att skylta med, eller hur din jävla fjant?
Senast redigerad av DaEzz 2017-09-27 kl. 16:16.
Citera
2017-09-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockBitchen
Är du smärtläkare?
Läkarna vill inte/får inte skriva ut Citodon längre i samma utsträckning som förr.
X-et har legat inne på Smärtcentrum för att få denna dosering som de vill minska.
Min smärtläkare har en gedigen bakgrund av sin profession och detta har diskuterats i div.
konferenser och forum för läkarkåren.

Visst det finns andra läkemedel som är djupt beroendeframkallande, men nu handlade det just om
Citodon.

6-8 citodon om dagen är maxdos enligt bipacksedeln, att max ligger vid just 8 är pga av att man inte vill överstiga 4gram paracetamol om dagen då det kan lätt bli toxiskt för levern, annars hade man kunna trycka i sig 20-30 tabletter om dagen.

Kodein är beroendeframkallande, men effekten av ruset överdriver du något enormt. Om man överdoserar och tar fler än 2 åt gången så blir man lite varm i kroppen, lite dåsig och en del mår bra på det, vissa blir illamående. Det är dom vanligaste effekterna.

Man blir inte "instabil" eller psykotisk, spattig etc, Att HW uppvisar sånt beteende har inget med kodeinet att göra.
Citera
2017-09-27, 16:04
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebanan2000
De flesta politiker har begått brott och samma gäller människor. Skillnaden är mellan de som blev tagna och de som fortfarande inte blivit tagna eller kommit undan. Så det resonemanget är vekt minst sagt svenne.
Fler riksdagsledamöter från SD har begått brott än alla andra riksdagsledamöter som har begått brott tillsammans.
Citera
2017-09-27, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Klassisk flashback-retorik i denna tråd. En kvinna blir halvt våldtagen och en majoritetet av packet i tråden "tycker att hon förtjänar det". Med risk att låta som en gammal gubbe; Men har ni ingen skam i kroppen?
Vem har skrivit att hon förtjänat det?
Att tro att det är ännu en lögn från lögnerskan Hanna Wigh är inte samma sak som att säga att hon förtjänar att bli våldtagen din dumstrut
Varför ljuger du?

Har du ingen skam i kroppen?
Citera
2017-09-27, 16:05
Medlem
GabrielToshs avatar
Kvinna som twittrar om Bylund:

Min rant igår, handlade om en man som tidigare varit min nära vän och med vilken jag även haft en KK relation med, ingenting annat.

https://twitter.com/Flickalillas/with_replies
Citera
2017-09-27, 16:06
Medlem
Jens4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Fler riksdagsledamöter från SD har begått brott än alla andra riksdagsledamöter tillsammans.
Intressant information, var hittar man källan till detta?
Citera
Medlem
UlphSvensons avatar
[quote=AutDisceAutDiscede|61902974]
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson

Detta är så typiskt de som ej kan förklara sig bättre - då börjar man slänga sig med olika typer utav pseudoförklaringar.

Menar du på fullaste allvar att jag ej kan påvisa fel och brister hos andra när du hoppar på mig och SD? Jag försöker förklara för dig varför saker verkar vara inom SD och då ingår en mer omfångsrik bevakning i detta och då måste jag ta upp de andra partierna - förstår du? Det handlar ej om att skylla ifrån sig!
1. SD har i sin riksdag mer än dubbelt så många personer per capita som är dömda för brott än alla andra partier tillsammans.
2. SD har i sin riksdag, trots att invandrare har viss överrepresentation, mer dömda brottslingar än invandrare i allmänhet.

Vad tror du att det beror på att brottsbenägna är så villiga att peka på andra som begår brott och vill ha hårdare straff? Är de rädda för konkurrens i sin kriminella verksamhet kanske? Jag vet inte, jag är inte kriminell.

Vi börjar där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alibjorn
Det var ett svar på följande påstående från din partimedlem:

"Hon fick knappt några personkryss överhuvudtaget."

Jag påvisade att hon fler personkryss än de flesta i Sveriges riksdag och fler än de flesta SD:are i riksdagen. Dvs jag påvisade en lögn.

Att du är så trög påvisar bara din partitillhörighet ...

Att ca 1000 av drygt 800 000 sverigedemokratiska väljare valde att kryssa Wigh är detsamma som att knappt några sverigedemokratiska väljare röstade på henne och hon kom enbart in på att hon var högt placerad på riksdagslistan.

Och hon fick inte fler personkryss än de flesta i Sveriges riksdag. Du påvisar ingen lögn utan du kom själv med ytterligare lögner.
Citera
2017-09-27, 16:08
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Att ca 1000 av drygt 800 000 sverigedemokratiska väljare valde att kryssa Wigh är detsamma som att knappt några sverigedemokratiska väljare röstade på henne och hon kom enbart in på att hon var högt placerad på riksdagslistan.

Och hon fick inte fler personkryss än de flesta i Sveriges riksdag. Du påvisar ingen lögn utan du kom själv med ytterligare lögner.
Men herregud. Hon behöver inte ha mest kryss i hela riksdagen, exakt hur trög är du?
Citera
2017-09-27, 16:08
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens4
Intressant information, var hittar man källan till detta?
https://nyheter24.se/nyheter/politik/877582-sverigedemokraterna-kriminella-domda-brott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in