2017-09-27, 15:16
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Hela den här hanna wigh grejen låter rätt skum. Jag är säker på att det finns många hundar begravda på alla sidor. Ialla fall jag tänker inte välja sida först polisen har utträt detta och vi har bevis

skönt att det är fler i tråden som tänker som mig, och inte bara spyr politisk agenda åt något av hållen. är hennes påstående sant så är det förjävligt, är det lögn så är det samma sak. men jag tror att det kommer komma mer i den här historien, så jag avvaktar
Citera
2017-09-27, 15:16
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det blir väl en tvåkant om jag räknar rätt?

Triangeldrama menade jag, Birro knullade hans kvinna
Citera
2017-09-27, 15:18
Avslutad
Det är inte ett enskilt fall utan en partikultur det handlar om.
Samma sak varje gång det händer.
http://www.expressen.se/nyheter/sds-taktik-tysta-egna-sex-offren-i-partiet/
Citera
2017-09-27, 15:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Ett proffs på sexualbrott. Ska vi gissa att det blir mycket formalia och litet sakfrpgor i en eventuell rättegång

Träder resterande 5-6 fram finns det ett case om inte läggs det ner. Målsägarbiträdet är ju inte direkt klart även om hon ber om förslag. Det indikerar på att hon fått förfrågan att skaffa en så åklagaren arbetar på kan man säga. I dom fall där en person utsatts för sexuella övergrepp/våldtäkt ska man ha stöd i form av målsägarbiträde och Massi Fritz är proffs alla dagar i veckan. Hon kör över dom och backar tillbaka.
Citera
2017-09-27, 15:19
Medlem
rostigamazons avatar
Hon spelar högt, måste bli en fällande dom, annars framstår det som hon far med osanning.
Citera
2017-09-27, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Jag skiter i vem som utfört övergreppet på HW. En del säger LB, men jag tvivlar på att han vore så sinnessjuk.

Jag kan bara konstatera att hon måste vara extremt stark för att orka med att gå ut offentligt med detta, med tanke på all skit hon fått. Det är ju bara att läsa den här tråden. Ni är ju fan bedrövliga för bövelen! Skrämmande syn på kvinnor. Allt hon säger sig blivit utsatt för förklaras bort med den ena dummare förklaringen än den andra.

Att man kritiserar en person (se man behöver inte ens säga personens kön) som går till media istället för till polisen och även helt förkastar sitt partis politik och medlemmar i riks-tv samtidigt är normalt. Finns ingen normal människa som får ökat förtroende för en sådan person, snarare minskat förtroende. Att folk sitter och försvarar hennes förfarande är skrämmande. Ni som säger att den anklagade är en våldtäktsman är lika goda kålsupare som de som säger att hon är lögnaktig hora.
Man kan varken säga att hon är svag eller stark, vi vet inte vem som är offer eller förövare.
Citera
2017-09-27, 15:23
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Inte alls förvånad, SD är ett perfekt parti för kriminella. I synnerhet sexual brottslingar inklusive våldtäktsmän. Där ska man gå med om man vill bli beskyddad efter att ha begått sin våldtäkt eller trakasserat en brud sexuellt.

Dubbelt upp eftersom de vill försvara sin kassako, dvs deras löner, konsultuppdrag och partistöd: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-s-ledning-i-lonetoppen

SD-väljarna är som sagt så sjukt lurade, ledningen skiter i allt utom att casha in, märks tydligt på deras bruschaskap och brist på övrig aktivitet
Citera
2017-09-27, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Triangeldrama menade jag, Birro knullade hans kvinna

Birro är väl gift med Kinnunens fd. fru? Börjar bli komplicerat det här...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Inte för att du påstår det i alla fall det ska du göra klart för dig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6xn1o/wigh-ytterligare-ett-satt-for-partiet-att-smutskasta-mig

Så återkom som sagt med något vettigt.

Titta på TV4 intervjun som sändes kl 22! Där säger hon i praktiken rakt ut att de hade en sexuell relation.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synesis
Det är du som anklagade partiet för att vara utan bevis, när jag då påpekar att HW inte heller har bevis enligt hennes egen utsago så är det alltså jag som håller svansen högt och leker allvetande? Du är sinnesrubbad..

Jag har inte "anklagat partiet" för ett jävla skit, är du inte läskunnig? Exakt så här skrev jag:

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det råder fri bevisvärdering i Sverige, dvs det är inte enbart upp till Wigh att presentera bevis i saken och definitivt inte när det är någon annan som gjort polisanmälan för ett brott som faller under allmänt åtal.

Så jag frågar igen, hur vet du att det inte finns några bevis?

Så än en gång och med hänvisning till ovanstående dvs när du tvärsäkert påstår att det inte finns några bevis - hur vet du det?
Citera
2017-09-27, 15:25
Medlem
Hanna wigh hade kollat för mycket på house of cards och trodde hon va smart nog att köra ett makt drag, total haveri för för henne istället.

Mytoman verkar hon också vara
Citera
2017-09-27, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Jag har slutat tro på SD öht efter denna skandal, och vet fler kvinnor som gjort detsamma. Om Hanna Wighs historia är sann eller inte spelar ingen roll längre då kvinnosynen och hur man hanterar frågor som denna kommit fram väldigt tydligt oavsett. SDare fattar inte att de gräver sin egen grav när de attackerar och svartmålar Wigh utan närmare eftertanke. Media jublar över reaktionerna. Wigh framstår som mer förtroendeingivande än Bylund som är dömd för våldsbrott. Att locka velande potentiella väljare efter detta kommer bli ännu svårare. Kvar blir de redan övertygade.
Intressant, hur ser du på kvinnosynen hos de åklagare / domare som gång på gång släpper ut män av okänt ursprung som gruppvåldtagit småtöser i Sverige. Vet också att den socialdemokratiska polischefen predikar under gråt att tänka på dessa gärningsmäns svåra situation.
Då jag inte sett ditt nick i de trådarna för att klaga på mäns kvinnosyn gör att man förstår att hur kvinnorna och töserna mår spelar roll för dig utan ditt hat mot SD är det mest drivande från dig, så man har ju inte mycket över för dina åsikter...

Jag tror att han var lite ensam, hen såg då chansen att låta han få pilla på hens råtta, för då kunde hen få ett snabbspår till mer makt. Tiden rann på och till slut insåg hen att det bara blev krafsande utan vare sig fina uppdrag eller löneförhöjning. Då kom hens aggressiva temperament fram igen och med hat i blicken styrde hen mot TV4 för att få dem att utföra vedergällningen...

SD väljare förstår detta och kommer som vanligt att rösta på det enda partiet i riksdagen som vill svenskarna väl och som vill skicka hem våldsmännen som terroriserar våra småtöser gamla och sjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in